Har någon annan samma problem?

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
Well, det finns nog inget "normalt" har en polare som är sjukt nöjd med sin Ducati 748, den ger honom allt han behöver.
Jag själv är inne på nummer 6 på 4 år, & ska byta snart igen....det hör väl till saken att själva jakten på hoj är nästan det som jag tycker ger största kicken...när den väl står i garaget falnar skönheten & tjusningen ganska fort & Blocket hägrar!

kan bara instämma jag känner likadant.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tycker att det är svårt att hitta en snygg ny hoj. Yamaha klantade till den nya R1'an skapligt.

Nog för att jag håller med dig men varför köpte du en r1 då (om du har en). :va för att alla andra har en, gud va roligt :rolleyes:

:tummenupp KTM btw

.........neeeeeeeeeewwwwwwwwwwwww:hojraket

Ja det finns lika många åsikter som hojar!

Tänkte göra ett förtydligande....

Sporthoj
Jag är lite av en putsbög när det kommer till kritan så att åka fin sportis handlar bara om att hitta kortaste vägen hem när det börjar regna. (o det gör det rätt ofta) Man ser stekig ut när man svänger in på macken med sin nya hoj och de värsta kolfiberbitarna bitarna monterade.
Lättsvängda men det är precis lika lätt att förlora kortet eller ännu värre.
Sedan har jag en risig rygg så man har ungefär samma ställning när man kliver av hojen som när man sitter på den om man åkt längre än 20 mil.

Crosshoj
Ja den har sina begränsningar som alla förstår.

Touring
Ja modell Guldvinge går fetbort för då åker jag hellre moppe.

Offroad
Kanske skulle kunna vara någonting men här har jag bara provat hojar med allt för lite effekt. Lite moppekänsla.

Sporttourer
Kanska börjar det likna någonting i detta segment.
Svängbar men ändå effektstark..någorlunda lastbar och lite bättre sittcomfort.

Ja vem vet var det slutar.....

/Dimman

:gnissla Du är ju veligare än när :tuttar skulle köpa hoj

Är du putsbög så ska du ha en R1, har jag hört från säkra källor :hihi

Last edited:

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe

Velig.....oooh den ska jag ha å så köper jag den! Snabba beslut. hehe

Men men jag har ju en R1:a som jag putsar o putsar o putsar på ändå är bakramen knäckt?

/Dimman

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Nog för att jag håller med dig men varför köpte du en r1 då (om du har en). :va för att alla andra har en, gud va roligt :rolleyes:

:tummenupp KTM btw

.........neeeeeeeeeewwwwwwwwwwwww:hojraket

Den som jag har nu (-07'a) är det vackraste som Yamaha har avlat fram någonsin, dock ser -09'an ut som en hög med skit.

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Hmm vilken tur att jag äger en Aprilia ETV 1000 Caponord som jag tro klassar in sig i segmentet stora offroadare.
Filmen gav en hel del inspiration för aktiv körning.

/Dimman

Tyvärr skulle jag personligen klassa in din Caponord i segmentet "hoj som det går att köra på grusväg med men som trivs bäst på asfalt" Samma som Varadero och Tiger. Medans Africa Twin, KTM, Tenere trivs minst lika bra på grus som på asfalt (Africa twinen saknar dock lite effekt för att trivas riktigt bra på asfalt)

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Tyvärr skulle jag personligen klassa in din Caponord i segmentet "hoj som det går att köra på grusväg med men som trivs bäst på asfalt" Samma som Varadero och Tiger. Medans Africa Twin, KTM, Tenere trivs minst lika bra på grus som på asfalt (Africa twinen saknar dock lite effekt för att trivas riktigt bra på asfalt)

:näsblod men jag har kört över en gräsmatta minst två gånger med den!!

O killen med BMw:n lite längre upp i tråden då?? (Filmen)

Jag har både lättare och effektstarkare hoj.:va

/Dimman

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
:näsblod men jag har kört över en gräsmatta minst två gånger med den!!

O killen med BMw:n lite längre upp i tråden då?? (Filmen)

Jag har både lättare och effektstarkare hoj.:va

/Dimman

Ja men dåså då är det bara att skicka in anmälan till Dakar 2010, 2009 är nog dessvärre redan fullt ;)

Men det är så mycket mer variabler som spelar in om det är en bra offroad hoj än vikt och effekt, ungefär som att en sporthoj per automatik inte blir en snabb hoj om den bara är lätt och har mycket effekt.:)

Vad sitter det för motor i en Caponord förresten?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Emedan jag gillar gammalt skrot:
Moto guzzi quota.
En maskin för män.
9183_0_1_2_1000%20quota%20injection_Image%20credits%20-%20Benedetto.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mja, då börjar jag ana var skon klämmer.

Du är egentligen inte motorcyklist, motorcyklister tycker om att bruka fordonet/leksaken motorcykel.
När dom brukar sina fordon blir dom både skitiga och repiga, och saker behöver lagas precis som med en bil som används, en mobiltelefon eller andra bruksföremål.

Du är mera pryl/putsgalen, du vill kunna säga "en sån har jag haft" vad man än nämner för modell, sen att du varken hade behov eller nyttjade den det bryr du dig inte om.

Jag känner en som är sån med elektronik.
Det finns fan inte en mobiltelefon eller bilstereo han inte har haft, på slutet har han aldrig ens hunnit lära sig använda funktionerna innan han bytt modell.
Hur många tv-apparater, projektorer, hemmabiosystem, mediacenter och streaminglösningar han har provat vete gudarna, han har det analoga basutbudet och ser aldrig film...

Men han kan IOFS streama det analoga basutbudet med en streambox till sin utltraportabla laptop via det inbyggda trådlösa bredbandet till sin bil medans han kör, men han gör det aldrig, han har aldrig med sig sin ultraportabla laptop och han kör aldrig bilen heller...

Men han kan!

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Vad sitter det för motor i en Caponord förresten?

Samma motor som i Mille men med ett bättre mellanregister och inte lika toppig effekt.
Min har dessutom effektpipor så det låter som en mille kommer rullandes men så kommer en gigantisk offroad. hehe:yoparty

/Dimman

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Mja, då börjar jag ana var skon klämmer.

Du är egentligen inte motorcyklist, motorcyklister tycker om att bruka fordonet/leksaken motorcykel.
När dom brukar sina fordon blir dom både skitiga och repiga, och saker behöver lagas precis som med en bil som används, en mobiltelefon eller andra bruksföremål.

Du är mera pryl/putsgalen, du vill kunna säga "en sån har jag haft" vad man än nämner för modell, sen att du varken hade behov eller nyttjade den det bryr du dig inte om.

Jag känner en som är sån med elektronik.
Det finns fan inte en mobiltelefon eller bilstereo han inte har haft, på slutet har han aldrig ens hunnit lära sig använda funktionerna innan han bytt modell.
Hur många tv-apparater, projektorer, hemmabiosystem, mediacenter och streaminglösningar han har provat vete gudarna, han har det analoga basutbudet och ser aldrig film...

Men han kan IOFS streama det analoga basutbudet med en streambox till sin utltraportabla laptop via det inbyggda trådlösa bredbandet till sin bil medans han kör, men han gör det aldrig, han har aldrig med sig sin ultraportabla laptop och han kör aldrig bilen heller...

Men han kan!

Hehehe näää nu är du ute o seglar.
-Jag skulle nog mer vilja se mig som de där grabbarna som skruvar F1 och motogp med klinisk miljö och trasiga prylar byts omedelbart ut mot nya.
De behöver inte ens vara trasiga utan bara "misstanke" om skada så byts delen direkt ut mot en ny glänsade bit.:tummenupp

Exempel:
Hämtade ut en ny Kawasaki 636 R Januari 2007.
Stod hela vintern i mitt garage som kan liknas vid en bar. (ja jag har bar i garaget)
Studerade den under 4 månader och konstaterade att någonting måste göras!

Sagt och gjort: Ramskydd, svingskydd, kopplingskåpa, generatorkåpa i kolfiber monterades, dubblebubble glas, Titax broms och kopplingsgrepp, kawa orginal rampuckar, svingpuckar, ombyggd bak, blinkers belysning och så kraschkåpor för banåkning inhandlades.

Aha nu var den klar, tänker man.
Tar ut den nya hojen i maj.......den går som en dröm.
Drar till Tyskland och djävlar vad det var drygt att köra 600cc på motorväg timme efter timme.
Att hojen sedan var snyggast i världen hjälper föga kan jag säga.

Summa=byte efter 760 mil

/Dimman

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"De goda samariternas MC"

-Du skola icke smutsa din nästes mc
-Du skola icke undvika servicering
-Du skola icke repa
-Du skola icke skrota
-Du skola tillbedja din mc
-Du skola icke förkasta en begagnad mc
-Du skola putsa en matt lackering

Hallalulia

/Dimman

Det plus "inte köra i regn" får mig att tro att körningen är underordnad putsandet och påklistrandet av nya flashiga dekaler...

Jag åker hemifrån även om det regnar, kör en runda bara för nöjes skull, struntar i om det blir en grusväg oavsett om den är blöt och lerig eller om den är torr och dammig, jag har sprucken plast och en obättrad buckla/lackskada på tanken.

Jag tycker IOFS om att mysmecka ibland, och skulle vilja ha en projekthoj, men jag skulle inte sikta på knullputs med ett bygge...

För mig är körningen det centrala

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det plus "inte köra i regn" får mig att tro att körningen är underordnad putsandet och påklistrandet av nya flashiga dekaler...

Jag åker hemifrån även om det regnar, kör en runda bara för nöjes skull, struntar i om det blir en grusväg oavsett om den är blöt och lerig eller om den är torr och dammig, jag har sprucken plast och en obättrad buckla/lackskada på tanken.

Jag tycker IOFS om att mysmecka ibland, och skulle vilja ha en projekthoj, men jag skulle inte sikta på knullputs med ett bygge...

För mig är det exakt samma sak! Älskar att köpa grejer till hojen som gör den bättre /lättare att köra men hatar prylar som inte fyller någon som helst funktion!

Putsa leder absolut ingen vart men så har ju jag kraschkåpor och kunde inte bry mig mindre hur dom ser ut! Den tid jag lägger på hojen är antingen i sadeln eller skruvandes!

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj

MYSMECKA????
Det ska var TYSK HÅRDPUTS!!! :D

/Dimman

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
MYSMECKA????

/Dimman

Jag tvättade inte hojen när jag ställde in den, dessutom var det snöslask och nysaltat då jag körde bort den :D
Jag ska bara byta olja så ska jag blåsa av den med högtrycken för i år...

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Exempel:
Stod hela vintern i mitt garage som kan liknas vid en bar. (ja jag har bar i garaget)

Sagt och gjort: Ramskydd, svingskydd, kopplingskåpa, generatorkåpa i kolfiber monterades, dubblebubble glas, Titax broms och kopplingsgrepp, kawa orginal rampuckar, svingpuckar, ombyggd bak, blinkers belysning och så kraschkåpor för banåkning inhandlades.

Hrrmm, var det någon som nämde shopoholic-tendenser tidigare? :rolleyes:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hehehe näää nu är du ute o seglar.
-Jag skulle nog mer vilja se mig som de där grabbarna som skruvar F1 och motogp med klinisk miljö och trasiga prylar byts omedelbart ut mot nya.
De behöver inte ens vara trasiga utan bara "misstanke" om skada så byts delen direkt ut mot en ny glänsade bit.:tummenupp

Exempel:

Aha nu var den klar, tänker man.
Tar ut den nya hojen i maj.......den går som en dröm.
Drar till Tyskland och djävlar vad det var drygt att köra 600cc på motorväg timme efter timme.
Att hojen sedan var snyggast i världen hjälper föga kan jag säga.

Summa=byte efter 760 mil

/Dimman

Det låter som du vill vara något du inte är, skaffa dig en sporttourer och svälj förtreten över att du inte står ut med att vara den coola supersportliterhojkillen. Skaffa en Hayabusa, ZZR 1400 eller liknande och njut av livet. Då kan du bomba motorväg så det heter duga:tummenupp

MYSMECKA????

/Dimman

Det går sådär om man gillar att åka mer än att gnida:) Mina cyklar har alltid sett ut som rullande flugfångare, ibland som de gått en etapp i paris dakar. Det gör mig inte så mycket.
Huvudsaken jag vet att det som räknas är mer än väl omhändertaget.

Skulle jag ha putsmani, skulle jag ha det jobbigt.

:tummenupp

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...