Biltmore
Blood Group: Red
Du glömde:
- Du skola icke framföra fordonet uti regn
Amen!
- Du skola icke framföra fordonet uti regn
Amen!
Well, det finns nog inget "normalt" har en polare som är sjukt nöjd med sin Ducati 748, den ger honom allt han behöver.
Jag själv är inne på nummer 6 på 4 år, & ska byta snart igen....det hör väl till saken att själva jakten på hoj är nästan det som jag tycker ger största kicken...när den väl står i garaget falnar skönheten & tjusningen ganska fort & Blocket hägrar!
Tycker att det är svårt att hitta en snygg ny hoj. Yamaha klantade till den nya R1'an skapligt.
Ja det finns lika många åsikter som hojar!
Tänkte göra ett förtydligande....
Sporthoj
Jag är lite av en putsbög när det kommer till kritan så att åka fin sportis handlar bara om att hitta kortaste vägen hem när det börjar regna. (o det gör det rätt ofta) Man ser stekig ut när man svänger in på macken med sin nya hoj och de värsta kolfiberbitarna bitarna monterade.
Lättsvängda men det är precis lika lätt att förlora kortet eller ännu värre.
Sedan har jag en risig rygg så man har ungefär samma ställning när man kliver av hojen som när man sitter på den om man åkt längre än 20 mil.
Crosshoj
Ja den har sina begränsningar som alla förstår.
Touring
Ja modell Guldvinge går fetbort för då åker jag hellre moppe.
Offroad
Kanske skulle kunna vara någonting men här har jag bara provat hojar med allt för lite effekt. Lite moppekänsla.
Sporttourer
Kanska börjar det likna någonting i detta segment.
Svängbar men ändå effektstark..någorlunda lastbar och lite bättre sittcomfort.
Ja vem vet var det slutar.....
/Dimman
Du är ju veligare än när
skulle köpa hoj
Är du putsbög så ska du ha en R1, har jag hört från säkra källor![]()
Nog för att jag håller med dig men varför köpte du en r1 då (om du har en).för att alla andra har en, gud va roligt
![]()
KTM btw
.........neeeeeeeeeewwwwwwwwwwwww
Du är ju veligare än när
skulle köpa hoj
Är du putsbög så ska du ha en R1, har jag hört från säkra källor![]()
Hmm vilken tur att jag äger en Aprilia ETV 1000 Caponord som jag tro klassar in sig i segmentet stora offroadare.
Filmen gav en hel del inspiration för aktiv körning.
/Dimman
Tyvärr skulle jag personligen klassa in din Caponord i segmentet "hoj som det går att köra på grusväg med men som trivs bäst på asfalt" Samma som Varadero och Tiger. Medans Africa Twin, KTM, Tenere trivs minst lika bra på grus som på asfalt (Africa twinen saknar dock lite effekt för att trivas riktigt bra på asfalt)
men jag har kört över en gräsmatta minst två gånger med den!!
O killen med BMw:n lite längre upp i tråden då?? (Filmen)
Jag har både lättare och effektstarkare hoj.![]()
/Dimman
Emedan jag gillar gammalt skrot:Tyvärr skulle jag personligen klassa in din Caponord i segmentet "hoj som det går att köra på grusväg med men som trivs bäst på asfalt" Samma som Varadero och Tiger. Medans Africa Twin, KTM, Tenere trivs minst lika bra på grus som på asfalt (Africa twinen saknar dock lite effekt för att trivas riktigt bra på asfalt)
Vad sitter det för motor i en Caponord förresten?
Mja, då börjar jag ana var skon klämmer.
Du är egentligen inte motorcyklist, motorcyklister tycker om att bruka fordonet/leksaken motorcykel.
När dom brukar sina fordon blir dom både skitiga och repiga, och saker behöver lagas precis som med en bil som används, en mobiltelefon eller andra bruksföremål.
Du är mera pryl/putsgalen, du vill kunna säga "en sån har jag haft" vad man än nämner för modell, sen att du varken hade behov eller nyttjade den det bryr du dig inte om.
Jag känner en som är sån med elektronik.
Det finns fan inte en mobiltelefon eller bilstereo han inte har haft, på slutet har han aldrig ens hunnit lära sig använda funktionerna innan han bytt modell.
Hur många tv-apparater, projektorer, hemmabiosystem, mediacenter och streaminglösningar han har provat vete gudarna, han har det analoga basutbudet och ser aldrig film...
Men han kan IOFS streama det analoga basutbudet med en streambox till sin utltraportabla laptop via det inbyggda trådlösa bredbandet till sin bil medans han kör, men han gör det aldrig, han har aldrig med sig sin ultraportabla laptop och han kör aldrig bilen heller...
Men han kan!
"De goda samariternas MC"
-Du skola icke smutsa din nästes mc
-Du skola icke undvika servicering
-Du skola icke repa
-Du skola icke skrota
-Du skola tillbedja din mc
-Du skola icke förkasta en begagnad mc
-Du skola putsa en matt lackering
Hallalulia
/Dimman
Det plus "inte köra i regn" får mig att tro att körningen är underordnad putsandet och påklistrandet av nya flashiga dekaler...
Jag åker hemifrån även om det regnar, kör en runda bara för nöjes skull, struntar i om det blir en grusväg oavsett om den är blöt och lerig eller om den är torr och dammig, jag har sprucken plast och en obättrad buckla/lackskada på tanken.
Jag tycker IOFS om att mysmecka ibland, och skulle vilja ha en projekthoj, men jag skulle inte sikta på knullputs med ett bygge...
För mig är körningen det centrala
Jag tycker IOFS om att mysmecka ibland, och skulle vilja ha en projekthoj, men jag skulle inte sikta på knullputs med ett bygge...
MYSMECKA????
Det ska var TYSK HÅRDPUTS!!!![]()
/Dimman
Exempel:
Hämtade ut en ny Kawasaki 636 R Januari 2007.
Stod hela vintern i mitt garage som kan liknas vid en bar. (ja jag har bar i garaget)
Studerade den under 4 månader och konstaterade att någonting måste göras!
Sagt och gjort: Ramskydd, svingskydd, kopplingskåpa, generatorkåpa i kolfiber monterades, dubblebubble glas, Titax broms och kopplingsgrepp, kawa orginal rampuckar, svingpuckar, ombyggd bak, blinkers belysning och så kraschkåpor för banåkning inhandlades.
Hehehe näää nu är du ute o seglar.
-Jag skulle nog mer vilja se mig som de där grabbarna som skruvar F1 och motogp med klinisk miljö och trasiga prylar byts omedelbart ut mot nya.
De behöver inte ens vara trasiga utan bara "misstanke" om skada så byts delen direkt ut mot en ny glänsade bit.![]()
Exempel:
Hämtade ut en ny Kawasaki 636 R Januari 2007.
Stod hela vintern i mitt garage som kan liknas vid en bar. (ja jag har bar i garaget)
Studerade den under 4 månader och konstaterade att någonting måste göras!
Sagt och gjort: Ramskydd, svingskydd, kopplingskåpa, generatorkåpa i kolfiber monterades, dubblebubble glas, Titax broms och kopplingsgrepp, kawa orginal rampuckar, svingpuckar, ombyggd bak, blinkers belysning och så kraschkåpor för banåkning inhandlades.
Aha nu var den klar, tänker man.
Tar ut den nya hojen i maj.......den går som en dröm.
Drar till Tyskland och djävlar vad det var drygt att köra 600cc på motorväg timme efter timme.
Att hojen sedan var snyggast i världen hjälper föga kan jag säga.
Summa=byte efter 760 mil
/Dimman
MYSMECKA????
Det ska var TYSK HÅRDPUTS!!!![]()
/Dimman
Det plus "inte köra i regn" får mig att tro att körningen är underordnad putsandet och påklistrandet av nya flashiga dekaler...
Jag åker hemifrån även om det regnar, kör en runda bara för nöjes skull, struntar i om det blir en grusväg oavsett om den är blöt och lerig eller om den är torr och dammig, jag har sprucken plast och en obättrad buckla/lackskada på tanken.
Som sagt:
En är för lite.
En banhoj.
En sporttourer (BMW FTW!).
Åsså geggmoppe.
Skämt å sido.
-Bekväm
-Stekig
-Snabb
-Framkommlig
-Lastvänlig