IronMike
Guest
Incident 1: 23e sept, kör taxi ute på värmdö. åkaren fick ett brev att fordonet blivit fotograferad. Jag är seriöst inte så korkad så att jag kör för fort framför kameror när jag jobbar. Kör ju för värmdötaxi, och vet vart dom står. Sätter farthållaren på 70 på den sträckan. Såg aldrig någon blixt heller. Tycker hela grejjen är konstig. Kanske åkaren som vill få ned min dieselförbrukning som iofs ligger lite över snittet eller vad man ska säga men vad kan jag vänta mig där? Han har alltså (påstår han..) fått ett brev från polismyndigheten att hans bil (när jag körde..) har blivit fotograferad på stavsnäsvägen. För mig känns det helt absurt, kör aldrig för fort där....får jag hem böter etc, så tänkte jag isf överklaga, chanser? Någon som drivit process, eller fått hem felaktig fotografering? Har kamerorna någon slags felmarginal, kan dom rentav "fota fel"? Att man kan bli fotad i laglig fart, men att kameran på något vis tagit fel referenspunkt...
Incident2: Igår den 6e okt... Hämtar bettskena, invisible & lelle på sh, vid liljeholmen, kör södra länken mot nacka. PANG, det blixtrar till som satan, hade 75 på mätaren :S 75.........vad tusan, det kan väl knappast ens vara 70 ärlig fart?? Där såg jag iaf extremt tydligt hur det blixtrade, jag såg flammor i ögonen en bra stund efteråt, å alla i bilen skrek till. Så var det aldrig i samband med incident #1.
I båda fallen har jag inte stått som ägare på bilen jag kört ens... Vad är mina chanser att slippa böter? Någon med egen erfarenhet? En sak om jag vetat om att jag verkligen kört för fort, men i båda fallen anser jag mig inte ha kört över 70 verklig fart.
Så det är absolut ingen gnäll-tråd där jag ska försöka slingra mig. Utan komma undan böter som oskyldig.
Incident2: Igår den 6e okt... Hämtar bettskena, invisible & lelle på sh, vid liljeholmen, kör södra länken mot nacka. PANG, det blixtrar till som satan, hade 75 på mätaren :S 75.........vad tusan, det kan väl knappast ens vara 70 ärlig fart?? Där såg jag iaf extremt tydligt hur det blixtrade, jag såg flammor i ögonen en bra stund efteråt, å alla i bilen skrek till. Så var det aldrig i samband med incident #1.
I båda fallen har jag inte stått som ägare på bilen jag kört ens... Vad är mina chanser att slippa böter? Någon med egen erfarenhet? En sak om jag vetat om att jag verkligen kört för fort, men i båda fallen anser jag mig inte ha kört över 70 verklig fart.
Så det är absolut ingen gnäll-tråd där jag ska försöka slingra mig. Utan komma undan böter som oskyldig.