gemensam nämnare för bil & hoj, är att man kan få böter om man kör för fort ...men även oskyldigt anklagad.Vad har detta med mc att göra?
har du kvar den gröna tröjan me poizi eller va det va på den.
3216606gemensam nämnare för bil & hoj, är att man kan få böter om man kör för fort ...men även oskyldigt anklagad.
Nej självfallet...men det kanske finns hojåkare som tar sig från a-b med andra färdmedel än motorcykel när det regnar eller är minusgrader å snö uteInte av något kameraskåp ialf.
3216622Nej självfallet...men det kanske finns hojåkare som tar sig från a-b med andra färdmedel än motorcykel när det regnar eller är minusgrader å snö ute
Åkaren sa att han bara fått hem ett brev, där det stog "att" jag kört för fort med bilen ifråga. Det stog inget om hastighet, och det var ingen bild. Ingen summa som eventuellt var påtal om att man skulle komma att betala.
Helt enkelt ett brev där det stog "din bil har framförts över gällande hastighet, den 23e sept kl 17,31" ... sen stog det inget mer.
skumt anser jag
------------------
Jag skulle nog kolla lite noggrannare på det där brevet. Det kan ju vara någon smartskalle som tror sig kunna blåsa folk till att betala "fortkörningsböter" till ett alldeles eget konto....
Jag har hört att företag har skyldighet (om mer än en person brukar fordonet) att föra körjournal vilket om det stämmer gör att de måste visa den om bilen har blivit fotad! Vid alla andra tillfällen när du inte kör en bil som är din eller bilden är dålig NEKA!!!!!!!!!!
Polisen kör numer med 10% inte km/h... Så 55 på 50, 77 på 70 osv
så är man stekt och får hem en trevlig böter...
Personligen så tycker jag denna extra skatt börjar bli löjlig...
Dom skjuter på precis allt... Hela tiden...
men det klart.. .440 miljoner extra i statskassan är väl aldrig fel..
Nån ska ju betala för alla ministrar och sk!t..
Det där tror jag inte öht på. Man skulle alltså få åka 99 på 90-väg (som jag åkt dit för)!? Sen när är "numer" och var har du fått det ifrån.
Läste lite fakta från polisen om laserkanonerna för ett tag sen och där stod det att de drar av 3km/h som säkerhet trots att det inte skulle behövas. Gissar att kamerorna inte är minst 3-falt sämre.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|