Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
KTM RC8R 2009
Ja, än är det många som är ute! Såg en glad campare dundra ut ur garaget på St Laurentti-gatan i Lund med sin röda Panigale 1199 (eller snarlik) i morse i regnet. Det var en härlig syn.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
OK, erkänner, lite väl svalt idag, men tänker inte ställa av ännu, envis som jag är!

Last edited:

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Nej jag har gett upp nu... om bara den där vita skiten håller sig till en trovärdig nivå så blir jag överlycklig

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Några ärenden i stan idag på hojen med lite buskörning mellan varven för att krama den sista skiten ur säsongen.Lär nog fortsätta med det tills vägen fryser på som tidigare år. :crash

(Fick samma fråga som vanligt från en intresserade vid stop om det inte var kallt att köra nu.Förmodligen en stående fråga från allmänheten när de egentligen är nyfikna på dessa mc överlag.)

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Understället har kommit fram nu, fast det börjar bli lite halt nu på väg hem från afterworken (0 grader och stjärnklart), fick bakhjulssläpp några gånger (fast mest med flit för att det är kul att drifta) :näsblod

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Understället har kommit fram nu, fast det börjar bli lite halt nu på väg hem från afterworken (0 grader och stjärnklart), fick bakhjulssläpp några gånger (fast mest med flit för att det är kul att drifta) :näsblod

aa vart lite halt, men tar man det lugnt genom kurvorna så är det inge fara :tummenupp

hoppas bara det inte går under 0 strecket och frostigt, verkar ju inte vara så förutom kanske inatt och imorgon natt. tråkiga är att jag jobbar natt så får hoppas att det är minst +1/2 imorgon natt!

Söndag måndag ska det vara 13grader och ingen regn! :yoparty

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Torsdag 13 oktober 2014. Absolut på gränsen till minusgrader på morgonen.... körde till gymmet 07,15.... det var en runda senare på dagen. Fräscht kyligt gott och 13 mil senare åkte den i i garaget igen med tom tank :)

P1010071.JPG

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Överväger att ställa undan den nu.
Den där mysfaktorn infinner sig inte riktigt när det ser ut så här.
Vette tusan vad det är, kan det vara så att man är lite mättad, för det kan väl inte bero på vädret? :va

Nä, man får väl baxa in den i vardagsrummet, på hedersplats, och ha den istället för (h)julgran :yoparty

Vi synes till våren :tummenupp

Winter1.JPG

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
+1 grad när jag åkte till jobbet imorse, var ganska ensam som tvåhjulsburen idiot på vägen... :huvet

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Och i skåne är det fortfarande (enligt meteorologernas sätt att räkna) sommar.
Blir en tur i helgen, sen är det inplanerat lucia tåg genom Malmö, men sen får nog hojen stå. :gråta

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Imorrn skall jag ställa in, först skall jag åka o pumpa däcken. Trycker alltid i 3 hekto (heter det så?) extra som på nåt sätt pyser ut över vintern så man har perfekt lufttryck den 1 mars. Oljebyte o filter, sen fram med depåstöden, C-teken och överdraget. Guuuuuuuuuuuuuuuud vilken ångest.

Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Håller på pendlar fortfarande men funderar på om jag inte ska låta den vara nu.

Träffade dock någon custom-snubbe idag som också var ute. Han vinkade till och med!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha