Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

bjornus

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Hoj
Triumph Tiger 800XCx - 15
Härligt väder i Skåneland idag, så det blev några mil mötte ett gäng hojar också som vinkade glatt :)

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det var 13 grader idag i Stockholm, så det blev 15 mil i ett härligt höstväder.
Mötte 6 hojar och alla hälsade:)

liknande väder imorgon:tummenupp
Blir en tur då också :)
Hoppas att det har torkas upp lite mer. Man får ju fan hjulspinn vid 80kmh när man rullar hårt på rullen:D eller när man trycker iväg från 0-nånting. Samt låter hojen glida sidleds lite utför kurvan.

Satans roligt!

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Klämde nästan 45 mil i helgen som gick.
Hoppas kunna få ett par rundor nästa helg likaså... sen är det nog fan dags för 1200mila service på Brutale Dragstern .... :banana

JLind

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2013
Hoj
Z750 -07 & Vespa SS 180cc -1966
Ställa undan hojen? skall man göra sådant också? Fortfarande bra grepp i Göteborg, imorse var det dock lite blött och kommande torsdag med 2-3 plus ser väl kanske inte jättelockande ut... Annars kör jag min Kawa z750 i vått och torrt :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog ut Suzukin idag och körde ca 2mil.
Skönt att säsongen inte tog slut när jag la mig på asfalten den 13 september.
Fortfarande lite ont i vänster knä och vänster fot.
Men idag gick det att köra hoj igen ! :)
Om än långsamt och försiktigt. :rodnar

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Ställa undan hojen? skall man göra sådant också? Fortfarande bra grepp i Göteborg, imorse var det dock lite blött och kommande torsdag med 2-3 plus ser väl kanske inte jättelockande ut... Annars kör jag min Kawa z750 i vått och torrt :)

Fan va gött att du också har ute din kawa z750 på vägarna runt Göteborg :tummenupp

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Kör fortfarande på vägen hem igår i mörkret hälsade jag på ett par mötandes inklusive en som var ute och hängde tvätten (läs HD men styre som gick ovanför huvudet) :huvet. Nå som man säger i mörkret är alla katter grå och en mus är alltid en mus :tungan. Njöt även idag på väg till jobbet och kommer fortsätta så länge det inte är snö och minusgrader!

Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Ställa av? Sluta köra? halka och driv-is är det enda som skulle undanhålla mig från att använda hojen till och från jobbet. Köra bil i Tjockhult är ju ett skämt.

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
KTM RC8R 2009
Fortfarande en del fina dagar med behaglig temperatur! Skåneland skimmrade i eftermiddagssolen i tisdags. :D

vlcsnap-2014-11-11-15h37m29s210.jpg

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
I går ställde även jag undan hojarna. Mest för jag har en knäoperation på tisdag :rolleyes: ...

10557633_10205598912201936_4618310094532894848_o[1].jpg

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Jag har tömt oljan i väntan på ny samt rivit upp ventilkåpan för att ställa ventilerna men känns inte som jag ställt undan den. Vi har fortfarande dagar med ca 5 grader ibland, det hade garanterat funkat att åka en sväng då eller ta hojen till jobbet. Så nej!

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Nej inte än. Tog en runda idag och uträttade ett ärende. +4 C och mulet och regnet hängde i luften men det kändes bra ändå.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Inte ställt av eller undan men service är trevligare att göra på vintern. :tummenupp

Lyckades dock klanta mig. :rodnar När jag hällde ur oljan ur den andra hojen och glömde jag dra åt locket på den ituskurna dunken och några dl sipprade ut på golvet. Hade jag avslutat oljebytet som på den första hade det inte gjort något men jag lämnade det över natten...:rodnar

Nåväl garagegolvet behöver svabbas ibland också!:)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008

Får be om ursäkt, jag har inte listat ut hur man ställer in datumet på kameran än :) det är en prestegio något (rund röd cylinder) :krama

Dessutom så lär de inte vara så ljust vid 17 tiden oavsätt om de e december eller februari (vet inte vilken som är månad av dom där siffrorna) och ja. sällan tomtar åker omkring oavsätt om de e månad 2 eller månad 9 ;)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Får be om ursäkt, jag har inte listat ut hur man ställer in datumet på kameran än :) det är en prestegio något (rund röd cylinder) :krama

Dessutom så lär de inte vara så ljust vid 17 tiden oavsätt om de e december eller februari (vet inte vilken som är månad av dom där siffrorna) och ja. sällan tomtar åker omkring oavsätt om de e månad 2 eller månad 9 ;)

Du försöker lura i oss att tomtar inte finns i februari? Alla vet att tomtar finns året runt. :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...