Har ni glömt skivbromslåset i?

Har ni glömt skivbromslåset i?


  • Antal röstningar
    0

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Låsmiss

:rodnar Klart man har missat låset, hade ett bygellås genom framhjulet på lillkawan. Tvärstopp! Ny drivning och wire tiil hastighetsmätaren kostade den missen. Vad gör väl de om hundra år?
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Jodå, visst har jag gjort det. Fast inte med min hoj, med brorsans.. Jag tappade balansen och fick lägga den så mjukt jag kunde, orkade liksom inte få upp den igen. Inga synliga skador dock men han var ganska arg ändå när jag berättade.. :D
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Jepp visst har man det. Snabbt upp på hojen efter jobbet o dra iväg. eehm lägga sig platt ska det vara :gnissla. Sprucken sidokåpa, bruten blinkers o skev bromsskiva. Bankade skivan hyfsat rak spacklade kåpan och bytte in hojen. Bilfirman tyckte att en sprucken blinkers hör till en ett par år gammal off-roadhoj (Honda dominator). Så jag sa bara :banana :banana och åkte iväg med min FZR1000 med hela kåpor, blinkers och bromsskivor och tyckte att livet var helt rätt.

(3-månader senare förstog jag vitsen med att man inte får köra en hoj med 145 hästar när man är 19 bast, men det är en annan historia. Det ironiska är att de delarna som var sönder på dominatorn var det ända som var helt på FZR:en......)
 

byggarn

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Japp, med resultat som ovan... Min bror gjorde samma sak med sitt bandlås till snöskotern. Kall skoter=seg att få iväg=mycket gas... 140 pållar och mycket gas resulterade i buckligt chassi, MYCKET dyrt. :huvet
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
URRninja skrev:
Jodå, visst har jag gjort det. Fast inte med min hoj, med brorsans.. Jag tappade balansen och fick lägga den så mjukt jag kunde, orkade liksom inte få upp den igen. Inga synliga skador dock men han var ganska arg ändå när jag berättade.. :D



När jag hade lagt brorsans hoj första gången med resultat en tre cm spricka i ena sidokåpan, o med gråten i halsen ringde och berättade var hans kommentar: "äsch, de går o laga, du gjorde väl inte illa dig?" :Bugar
(hade det varit ett år tidigare hade jag nog åkt på stryk :näsblod :D )
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
lahi skrev:
Jajjemän... många gånger! Men jag har inte vält än.. var väldigt nära en gång när mitt ex skulle åka. Blev tvärstopp, och hojen lutade myyyycket, men jag lyckades hålla emot om jag tog i allt vad jag kunde.. tjejen bara satt kvar på hojen och undrade vad fan jag sysslade med.. :fatta! Blev ganska tungt att hålla upp både hojen och henne..

Tjejens fel, hon ska säga till att låset sitter i, du är HELT utan skuld! :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag har aldrig glömt det...

Gjorde en smart grej, man tar en rund magnet från nån såndär kylskåpsmagnet, sen sätter man en litet eltejps-flik som man kan ta i, sen sätter man den över tändningslåset när man har låset i, sen när man komemr o försöker trycka ner nycklen så går inte det så bra, då kommer man på skivbromslåset...

Bara det att givetvis gick nån jävel o snodde den :mad: :kocko :mad: :4skrika :mad:
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Anneli skrev:
När jag hade lagt brorsans hoj första gången

-Gjort det mer än en gång?

Lyckades glömma låset en gång utanför skolan med typ 50 pers brevid.
Resultatet blev
1 repad framskärm
1 repad hjälm
1 motor utan olja.
Fick gå och köpa ny olja på macken. Lagom kul.

Men det klantigaste jag gjort var SISTA planerade åkturen förra året. Skulle svänga på en liten gräsplätt PRECIS utanför garaget påväg IN!!!. Hamnade på sidan såklart. Resulterade i:
1 backspegel 350:-
1 växelpedal 450:-
1 spräckt sidokåpa 350:-

Lyckades även repa instrumentglaset förra veckan med en skruvmejsel.
Kommer bli tvungen att köpa en helt ny mätare enligt verkstan.
1000:-

Jag har alltså lyckats göra av med 2000:- utan att rulla en meter och utan att få ett enda nytt tillbehör. -suck
Jag e nog lätt klantigast här tror jag.
 
Last edited:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
yonsson skrev:
-Gjort det mer än en gång?


Mjo... tre ggr, alla under övningskörning.. lite för tung hoj för mig som va ovan o dessutom bara nådde ner med tåspetsarna.. :tuttar :D
(totala skadorna, blinkers o en backspegel också, kostade mig 500:-, när jag sen fick lappen så blev Ninjan som sagt ändå stulen efter en vecka.. :5sure )
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
mmm.............. är ju inte helt fullkomlig.

240 kilo nylackad VFR på benet, mycket speciell känsla.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
hummm, när man läst allt detta. vågar man ens köpa en skivbromslås då? jag som är själva tankespridheten själv vet ju nästan att ja kommer glömma det... det skulle vara typiskt mej med :kocko
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
:klappar :klappar Nice one!


lahi skrev:
Jajjemän... många gånger! Men jag har inte vält än.. var väldigt nära en gång när mitt ex skulle åka. Blev tvärstopp, och hojen lutade myyyycket, men jag lyckades hålla emot om jag tog i allt vad jag kunde.. tjejen bara satt kvar på hojen och undrade vad fan jag sysslade med.. :fatta! Blev ganska tungt att hålla upp både hojen och henne..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top