Har ni haft mkt problem i Malmö med er mini-regskylt?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Vet att några här kör med liten regskylt. Har harry haffa varit mkt på er för det? Sitter nämligen en liten skit å rettan, men snyggt är det!
 

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Ort
SKÅNE
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Kay skrev:
Vet att några här kör med liten regskylt. Har harry haffa varit mkt på er för det? Sitter nämligen en liten skit å rettan, men snyggt är det!

Nej jag har fått vara i fred i nu :banana
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Har kört med mini i 3 säsonger nu.
Sheriffen har iofs inte fått stopp på mej ännu...
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
jag har fått böter på sjöborakan för min.. (på min gamla hoj)
bosken fick för sin i malmö..

har blivit stannad nån gång i malmö med pga skylten..

så helt glada är dom inte för den, beror väl på om du har en trafikare eller nått annat efter dig.. ;)

/KetogaN
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Har klarat mig bra... Men tröttnade på att "gömma mig" & oroa mig för harry för en sån struntsak så jag smällde på originalet igen..
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
*

Oxå råkat ut för Harry haffa på mc,turligt nog var han i ärende men jag fick iallafall hemskickad lapp om ombesiktning men inga böter,gjort o sen åkte mini skylten gladeligen på igen :) .
Dock försökte jag hålla mej lite mer på de mindre vägarna effter det,där de inte cirkulerar lika ofta.
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Jag har funderat på att sätta undertail på min hoj och därmed flytta registreringsskylten en aning. Dock hade jag tänkt behålla den stora originalskylten. Vet någon hur kinkiga de är med detta?
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
jag har lyckligtvis klarat mig ifrån problemen men fabror blå. men vi får se hur det blir denna sommaren.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Rikard Thunderace skrev:
Jag har funderat på att sätta undertail på min hoj och därmed flytta registreringsskylten en aning. Dock hade jag tänkt behålla den stora originalskylten. Vet någon hur kinkiga de är med detta?
lika kinkiga som med små skyltar .......
Kör utan ...... samma böter ......
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Mr K skrev:
lika kinkiga som med små skyltar .......
Kör utan ...... samma böter ......

Ja, får man böter så spelar det faktiskt ingen roll. Då kan man spara in tiden det tar att göra fästen till skylten på undertailen istället.
Poliser...ibland har de för lite att göra... :rolleyes:
 

Json

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR 600
Mr K skrev:
lika kinkiga som med små skyltar .......
Kör utan ...... samma böter ......

Nja, vill minnas att RogerR har sin originalskylt med sig för att kunna klara sig med fel placerad skylt. (Vet inte om han har rätt dock...)
Däremot räknas väl en liten skylt på samma sätt som skylt saknas?

Så här sitter min originalskylt:
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    112.2 KB · Visningar: 130

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
Json skrev:
Nja, vill minnas att RogerR har sin originalskylt med sig för att kunna klara sig med fel placerad skylt. (Vet inte om han har rätt dock...)
Däremot räknas väl en liten skylt på samma sätt som skylt saknas?

Så här sitter min originalskylt:


Det skulle jag också vilja minnas men tiden före 2e Januari är som ett ända stort svart hål :va

Nej då miniskylten kostade 400pix den gången farbror mcpolis stoppade mej och MrKlot för att beundra K's så vackert handmålade skylt. Eller som polisen utryckte det " först tyckte jag det var en utländsk sen... ". Han nämnde också att det visst gått lite för fort, men det verkade han vara berädd att glömma. Hur det än var så kände han sig tydligen skyldig att ge mej en bot med trotts att han inte ville förneka att min nog var snyggare än hans egen. :)

Med tanke på att det gått lite fort så hade jag ingen större lust att bekymmra honom om felplacerade skyltar, så den kom aldrig till användning. Jag beställde en ny bromsskärm och den har jag kört med sedan dess, och så får det nog bli även om det svider. :(

Man får va glad man inte är tysk.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Rogerr skrev:
Nej då miniskylten kostade 400pix den gången farbror mcpolis stoppade mej och MrKlot för att beundra K's så vackert handmålade skylt. Eller som polisen utryckte det " först tyckte jag det var en utländsk sen... ". Han nämnde också att det visst gått lite för fort, men det verkade han vara berädd att glömma. Hur det än var så kände han sig tydligen skyldig att ge mej en bot med trotts att han inte ville förneka att min nog var snyggare än hans egen. :)
Bara skyll på mig din skitstövel ......
Don't do the crime if you can't do the time .......

puss puss :tuttar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top