Har ni haft problem med polisen?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
ModiN skrev:
men poliserna tar inte körkortet på en oftast! har en kompis som låg och maxa sin på 70 väg! 140km/h.

Haha. Låter inte direkt troligt även om polisen skulle vatt på toppen humör.

:hihi

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
ModiN skrev:
ring han gärna och fråga då! varför skulle han inte kunna ha gjort det? :fatta!

LÅTER skrev jag!. Jag har inte sagt att han inte har gjort det men jag tror dock alldrig en polis skulle släppa en som kört i 140 Km/h på 70 väg.

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
ne ok. Men ligg du precis på hastighets begränsningarna då! :kocko Självklart ska man inte räkna med att dem släpper en, men chansen finns! :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
ModiN skrev:
ne ok. Men ligg du precis på hastighets begränsningarna då! :kocko Självklart ska man inte räkna med att dem släpper en, men chansen finns! :tungan

Det finns en liten chans att dom är schyssta, om du körde under bra förhållanden. Men inte fan ska man tro att var 10e eller nåt sånt blir släppt med en varning, för så är det inte.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag körde 130 på 70väg förra året. Inte fan tog dom mitt kort. Allt jag fick var 1400:- i böter. Han sa att eftersom det var min första förseles och att det var sent (inga andra bilar) så skrev han vara "uppmätt 95" på boten.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
ModiN skrev:
Självklart ska man inte räkna med att dem släpper en, men chansen finns! :tungan

Chansen finns ju alltid. Skulle dom släppt mig om jag skulle kört så fort på en 70 väg skulle jag nog blivigt riktigt glad att jag inte slapp vänta med bil kortet i 2 år.

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
cRoC skrev:
Det finns en liten chans att dom är schyssta, om du körde under bra förhållanden. Men inte fan ska man tro att var 10e eller nåt sånt blir släppt med en varning, för så är det inte.
men jag har inte sagt att dem släpper en varje 10e gång. Jag säger att det KAN hända. Men man ska inte räkna med det! :fakta

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Robertzon skrev:
Fick du böta för att du hade en passagerare?

har alldrig hänt mig, när jag blev stoppad sist hade jag passagerare å blankslitet bakdäck å körde 15 km/h för fort.. men fick inga böter alls.

han fråga ifall jag fick skjutsa så sa jag att jag fick det så kolla han i datorn sen fråga han ifall jag körde för fort så sa jag nej, så kolla hjan runt lite på hojjen å sa ditt bakdäsk e lite välslitet, har ett nytt hemma svara jag... sen fick jag åka :p

Har ring och kollat med polisen. Då sa dom, att det är 300 kronor i böter, var. Dessutom raporteras det så skussar du och åker dit, får två fortkörningsböter eller så kan dom återkalla ditt körkort... Så sa han iaf.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Menar ni att era prövotider inte har gått ut än??? :rofl

Själv får man numera åka hur fort som helst, nästan. :rolleyes:

Solid snake

Guest
Conrad skrev:
Menar ni att era prövotider inte har gått ut än??? :rofl