Har ni haft problem med polisen?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
När jag blev stoppad förra veckan frågade polisen om hojen var strypt.
Jag svarade snällt men bestämt: Det är väl klart, annat vore ju olagligt. :)
Polisen svarar: Hrmm, jo det är ju sant. Det är olagligt att åka 69km/h på 50väg också.
Jag: Mummlar någonting i stil med *fan*
Polisen: Hur är det styrpt då?
Jag: I avgasröret. Vill du se papper?
Polisen: Nejtack, det är bra så.
Sen fick jag mina böter och åkte vidare. :död
Phew.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
Biifer skrev:
Polisen svarar: Hrmm, jo det är ju sant. Det är olagligt att åka 69km/h på 50väg också.

asså, tar dom i inte körkortet om man åker fast för fortkörning, när man ligger på "prövotiden"

vet inte hur det är, men farsan har skrämt i mig att dom tar kortet om man kör typ 2km/h över hastighets begrännsningen... :va

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
Biifer skrev:

Vad hamnade böterna på då? (Om du nu kommer ihåg det)

Sen är det nog lättare för polisen att sätta dit en för att man har en passagerare med sig än att man kör ostrypt...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Bejiooorn skrev:
Vad hamnade böterna på då? (Om du nu kommer ihåg det)

Sen är det nog lättare för polisen att sätta dit en för att man har en passagerare med sig än att man kör ostrypt...
1400:- :mad:

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
2km/h???

tror jag knappast... om man åker fast för fortkörnig räknar dom altid bort 3 km/h för de kan vara så att deras grejer visar nån km/h fel..

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
När det gäller att bli av med kortet under prövotiden så är det så att om du kör så mycket förfort att dom drar in ditt körkort så måste du ta om det istället för att bara vara av med det x antal månader.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
weeeiii skrev:
asså, tar dom i inte körkortet om man åker fast för fortkörning, när man ligger på "prövotiden"

vet inte hur det är, men farsan har skrämt i mig att dom tar kortet om man kör typ 2km/h över hastighets begrännsningen... :va

:rofl
Närmare bestämt 30km/h

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
weeeiii skrev:

Nej! Det är alltid samma straff om du har prövotid eller inte. Den enda skillnaden är att om du kör 30km/h för fort (20 på 30-väg) och ditt kort ryker, så måste du köra upp igen för att få tillbaka det, i vanliga fall får du tillbaka kortet utan uppkörning.

Däremot kan du bli av med kortet om du åker dit på flera saker på en kort tid när du har prövotid. Tex fortkörning 3 gånger på 2 månader.

Edit: Nu svarade jag visst på nåt jag redan svarat på :gnissla

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
weeeiii skrev:

Haha, nej så är det inte! :rofl
Nu har din pappa varit riktigt taskig, man blir inte av med kortet lättare för att man har prövotid. Det är NÄR man blir av med kortet det skiljer sig...

EDIT: Varför läser jag inte hela tråden innan jag svarar till :fatta! någon

Last edited:

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
Jag ligger på min prövotid och har vart av med kortet en gång! då körde jag 93km/h på 50väg :huvet

43km/h för mycket altså! jag vart av med kortet 10 dagar... och 2000kr i böter! då hadde jag haft kortet i 3dagar :kocko

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
då har ja 7 hojjar=) coolt att far din har z 1300 farsan hade en sån i tiden . just nu letar han efter en sån igen. :)

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Biifer skrev:
Fick du böta för att du hade en passagerare?

har alldrig hänt mig, när jag blev stoppad sist hade jag passagerare å blankslitet bakdäck å körde 15 km/h för fort.. men fick inga böter alls.

han fråga ifall jag fick skjutsa så sa jag att jag fick det så kolla han i datorn sen fråga han ifall jag körde för fort så sa jag nej, så kolla hjan runt lite på hojjen å sa ditt bakdäsk e lite välslitet, har ett nytt hemma svara jag... sen fick jag åka :p

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Robertzon skrev:

har alldrig hänt mig, när jag blev stoppad sist hade jag passagerare å blankslitet bakdäck å körde 15 km/h för fort.. men fick inga böter alls.

han fråga ifall jag fick skjutsa så sa jag att jag fick det så kolla han i datorn sen fråga han ifall jag körde för fort så sa jag nej, så kolla hjan runt lite på hojjen å sa ditt bakdäsk e lite välslitet, har ett nytt hemma svara jag... sen fick jag åka :p
Nej, var fick du det ifrån? Jag fick 1400:- i böter för att ha kört 19km/h för fort.

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Robertzon skrev:

vad händer om du skjutsar någon och åker dit för det?? man får väl egentligen inte skjutsa försen man har fyllt 18 eller hur? bara böter??

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
men poliserna tar inte körkortet på en oftast! har en kompis som låg och maxa sin på 70 väg! 140km/h. Han fick bara en varning och inga böter eller nåt! så det beror helt på. Ibland tar dem kortet(om det är en grinig polis). eller så gör dem inte det! Men man ska inte räkna med att dem inte tar det! Chansen finns ju alltid. :fakta

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
ModiN skrev:
men poliserna tar inte körkortet på en oftast! har en kompis som låg och maxa sin på 70 väg! 140km/h. Han fick bara en varning och inga böter eller nåt! så det beror helt på. Ibland tar dem kortet(om det är en grinig polis). eller så gör dem inte det! Men man ska inte räkna med att dem inte tar det! Chansen finns ju alltid. :fakta
¨

öööööh chansen att dom INTE tar kortet lär väl vara 2%

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag