Har ni hojen ute om natten?

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Är i hojköpartagen just nu, men funderar på var man ska ställa hojen nattetid. Frågan är: Vågar man ha den ute över huvud taget? (Bor i Kista)

Jag kommer visserligen inte att ha nån värstingbåge, lutar åt typ en SV eller kanske en TRX.

Men hur gör ni, och särskilt ni i och omkring Sthlm, som inte har garageplats. Har ni hojen utomhus, och hur låser ni den isåfall?

vägra floyd

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Hoj
Buell & Harley
Vet en trx till salu, en ägare, en 46-årig gubbe som inte vet vad man har gasen till.
Svart/röd -98 om jag inte minns fel.

Davvan

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Fireblade Streetfighter
Stor jävla kätting o låsa fast hojen med. Är den inte fastlåst, bär dom bara iväg den. Eller så kan du vakta den på nätterna. :kulspruta

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Skulle inte kunna sova om jag hade hojen ute..

Alltid innlåst i garage med en bil parkerad framför porten..

/Lännström

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
vägra floyd skrev:
Vet en trx till salu, en ägare, en 46-årig gubbe som inte vet vad man har gasen till.
Svart/röd -98 om jag inte minns fel.

pm:a gärna namn, nummer och vart. jag är intresserad.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Innlåst i larmat uthus, men jag har ingen värstingbåge och där jag bor hade jag nått ha den ifred även om jag inte hade låst den :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sjödda skrev:

Det bådar inte gott... Ärligt talat skulle jag inte ställa min hoj i Kista, inte ens i en bunker. Jag har garage här i Kista, på jobbet, och aldrig någonsin skulle jag lämna något här. Fler kriminella finns nog inte att tillgå på samma ort...

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YZF R6
Kapell, dubbla kättingar, Skivbromslås, och Abus fetaste slanglås + att den står typ 1m under min balkongdörr. Och det är så trångt att jag funderar varje gång om det är värt alla låsen... :brinnerup

De har bara varit på och brytit en gång och det var på Söder... :mad:
Den gången fick de inget med sig... :tummenupp

\H

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Sjödda skrev:
Är i hojköpartagen just nu, men funderar på var man ska ställa hojen nattetid. Frågan är: Vågar man ha den ute över huvud taget? (Bor i Kista)

Jag kommer visserligen inte att ha nån värstingbåge, lutar åt typ en SV eller kanske en TRX.

Men hur gör ni, och särskilt ni i och omkring Sthlm, som inte har garageplats. Har ni hojen utomhus, och hur låser ni den isåfall?

Har hojen under köksfönstret. Styrlås, 2 st skivbromslås och sen en 8mm vajer som är låst med hänglås i en bult som jag dragit fast i husgrunden med expanderbult.

Sugen på larm för under tusenlappen?
Jag och tre andra snackar om att beställa detta:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7900216929&category=34284

(De säljer även från europa. Hittade bara inte den anonsen nu)

Tiltsensor, imobilizer, "tjuvkopplingsskydd", fjärr, "överfallslarm" m.m.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ninja_1 skrev:
låter rätt bra det där..men vem e bra på att installera det där????????????

NAckdelen är just att du får montera det själv. Men spar man 2000 är det värt ett försök. Så många olika sladdar är det trots allt inte.

Bifogat

• CHCT%20Install.jpg
    CHCT%20Install.jpg
    136.1 KB · Visningar: 146

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
korvgubbe skrev:
NAckdelen är just att du får montera det själv. Men spar man 2000 är det värt ett försök. Så många olika sladdar är det trots allt inte.

priset e riktigt bra :tummenupp men inkopplingen e ett mörker för mig :brinnerup

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
I garage
Fastlåst på depåstöd
Skivbromslås
Godkänt Spyball Larm.

Att installera ett larm är inte svårt. Det som är viktigt är att man är noga och att man har ett bra kontrollmätningsinstrument (även kallad multimeter) och en sats med elkontakter för bilbruk (finns på alla tillbehörsbutiker typ Mekonomen, Biltema, Micro)

EDIT: Stvafle

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ninja_1 skrev:
priset e riktigt bra :tummenupp men inkopplingen e ett mörker för mig :brinnerup

Värt att kolla som jag inte nämnt är att inte särskillt många av försäkringsbolagen bryr sig om du har larm eller ej. Men OM just ditt bolag faktiskt ger självriskeliminering eller motsv. vid bruk av larm måste det vara installerat av en fackman och då duger inte det jag föreslagit här.

Själv har jag If och de skiter i om jag har larm så larmet är för min egen skull. Därför känner jag även att jag vågar mig på att installera det.

Att koppla ihop två sladdar är enkelt så länge man hittar rätt på hojen!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Bor förvisso i GBG i lungt område.
Men grannen blev av med sin hoj för ett tag sedan.

Själv har jag startspärr(orginal) två skivbromslås och kätting i ett stabilt järnräcke,står på innegård under lampa som är tänd på natten ca 1 m från grannens fönster.Innegården är ca 25x25m och har sammanlagt ca 55 fönster som veter mot hojen.Sen bor det mycket pensionärer(krukväxtindianer) och hundägare i husen,aldrig haft några problem med stöldförsök.

Men funderar på ett larmat skivbromslås eller dylikt.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
I kista skulle jag inte våga ställa den ute, inte bara för stöldrisken, utan det finns många som gillar att bara förstöra.

En snubbe som köpte min 125a tills in son hade fått sin nerklottrad !!

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
BlueNote skrev:
I kista skulle jag inte våga ställa den ute, inte bara för stöldrisken, utan det finns många som gillar att bara förstöra.

Precis !
Jag tror det e större risk att hojen blir förstörd än att den blir snodd.
Det är mest små gangsters i KISTA (är uppvuxen där)
skulle dem mot all förmodan lyckas få upp låsen klotar dem nog i första bästa sväng.
men man vet ju aldrig,har en polare som bor i kista och när han har hojen hemma över en natt så får den en plats i hallen inne i lägenheten !

// TOK :fyllisar

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Det bådar inte gott... Ärligt talat skulle jag inte ställa min hoj i Kista, inte ens i en bunker. Jag har garage här i Kista, på jobbet, och aldrig någonsin skulle jag lämna något här. Fler kriminella finns nog inte att tillgå på samma ort...

BlueNote skrev:

Låter ju inte bra det här... Men vafan, man kan ju inte skita i att skaffa hoj för att man inte har garage... Såg en tråd förut om larm som skickar sms till mobilen.. kanske kan vara en grej. Sen får man ligga beredd med baseballträ på natten, eller nåt våldsammare.... :machinegu

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha