Man måste ju inte köra som ett svin hela tiden heller. Ta fiskegrejerna på hojen och kör lugnt till sjön och fiska. Dubbelt upp!
Mmm i mitt fall har jag kört lagligt (dvs haft körkort) i nio år nu. Man körde för att det var så förbaskat roligt rent ut sagt! Nu på senare tiden så har detta övergått mera åt det hållet som du skrev här ovan!
Jag och en tjej gick skilda vägar för lite sedan... när jag var med henne så kände jag att helt plötsligt var hojåkningen inte ALLT för mig. Nu såhär efteråt känner jag ett stort behov av att köpa en 954:a!
//KaliZ
Men varför är det så få människor från djursholm som åker sporthoj jämfört med västerhaninge t ex, bla,bla
Ähhhh nu ljuger du brysschan,vet att du suktar efter sporthoj igen,sätt i ihop skördeströskan du har i garaget å ut å kneeeeeskrapa liteBulten killen bulten, därför samlas det hojidioter härute i V-H
Skaffade motard å det va det bästa jag gjort, bladen står oanvänd sen dess
Mitt tips är att aldrig ha samma hoj i många år.
Jag byter hoj ungefär vart tredje år och det är alltid intressant
med en ny hoj
Bulten killen bulten, därför samlas det hojidioter härute i V-H
Skaffade motard å det va det bästa jag gjort, bladen står oanvänd sen dess
kanske kromsläde efter det .//R
det har inte hjälpt mig ...som typ bytt 3 gånger per säsong.
--
nej men idag känns det bättre, jag har beslutat mig för att köpa något jag vill ha istället för att få för sig att köpa en "lugnare" hoj för gatåka..som jag gjorde med sv'n
(ngt som säkert var en orsak till gårdagens deprimerade inlägg - kör taxi, och blir omkörd av hojåkare dagarna i ändå när det är vackert väder...så blir man ledig, då regnar det *suck*)
man kanske skulle testa motard då ... fast man sitter jävligt illa, en heffaklump som jag
haha nej aldrig.. har man hoj så vill man ju ha "värst", eller nåt som går undan, jag har helre volvo med taklucka än hd med fransar
Jag sålde hojarna och köpte en MTB istället. Mkt ballare!
Stundtals känner man ingen motivation, fint väder, man är ledig, men nej -känns inge kul, känns fel. Tankar kring vad som kan hända sprider sig, samtidigt som man känner att man gjort samma sak om och om igen. Att man kört så fort man kunnat och vad hojjen kunnat ge, man har upplevt stunder där alla sinnen levt ut "typ" maximalt. Jättespännande, för att sedan avta, för att sedan bli till vardag...varpå man känner sug efter andra utmaningar, eller andra sysselsättningar som bidrar till livskvalitet eller njutning.
Senast när jag va ledig och samtidigt som det föll in på en dag med vackert väder, så packade jag min väska, tog fiskegrejjerna och stack. Tog bilen långt ut på värmdö, total tystnad, en spegelblank sjö, drog några kasst. Andades frisk luft och mådde gott, tänkte på alla fartfyllda äventyr man varit med om, men vad är skönast, vilket ger mest behag. För första gången på länge så kände jag en total sinnesro som inte var förknippad med fart, stillsam, men ändå totalt skön. Tänkte på hojåkning, om det ändå inte var höjden av känsla, men nej, jag mådde så bra där ute för mig själv. Kom bara på att associera hojåkning med död, olyckor, sorgsna anhöriga och vit kista, ledig klädsel. Varför ska jag lägga så mycket pengar, på att riskera mitt liv? Snacka om att kasta pengar i sjön. Som om man ansträngde sig för att utsätta sig själv och sina anhöriga för faror.
Har ni kännt så?
Kanske bara för tillfället har en svacka med medioker hoj...kanske måste slå till på stort för att komma back on track, turboladda?!
Vet inte vad, men just nu så talar för mkt emot hojåkning, utgifter, skatter, försäkring, samhället i övrigt, risker..för en känsla man känner utan och innantill.
Man kanske började åka hoj för att något annan i ens liv saknades? ...sen när livet i övrigt är komplett så blir det för dyrbart att riskera? Vad vet jag. Men varför är det så få människor från djursholm som åker sporthoj jämfört med västerhaninge t ex, har det ngt med saken att göra?
ÄSch, kluven..det är dags för en bombar-repa, sen utvärdering. De "felaktiga tankarna" kom att tänkas på herromkvällen, då man fick sladd med bil, pga av vägsabotage, ynglingar som dumpat spanska loppor från en gångbro över motorvägen, hade man åkt hoj hade man varit död i dagsläget. Man är sårbar på hoj, vilket inte alla tycks inse. "man bara drar på och gasar helvet"
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|