Har ni kommit på nån med att sitta på eran hoj utan lov?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Hänt 2 ggr att föräldrar hjälpt sina ungar när dem trott kusten var klar.
Bryr mig inte om själva provsittningen i sig då för mig personligen gör inte en repa något men vad / hur tänker föräldrarna?
ALLA vill inte ha sina bågar provsuttna. Framförallt inte av barn då dem har en benägenhet att repa på ett annat sätt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hänt 2 ggr att föräldrar hjälpt sina ungar när dem trott kusten var klar.
Bryr mig inte om själva provsittningen i sig då för mig personligen gör inte en repa något men vad / hur tänker föräldrarna?
ALLA vill inte ha sina bågar provsuttna. Framförallt inte av barn då dem har en benägenhet att repa på ett annat sätt.

Vad är det som är så jävla svårt med att fråga? :va

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Är det bara jag som har svårt att förstå varför det här betéendet är såpass vanligt som det uppenbart är?
kids kan jag ju förstå men föräldrar bör ju inse skillnaden på mitt och ditt.
Jag får inte riktigt in det i huvudet faktiskt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De flesta hojåkare idag är väl belånade hojkonsumenter? Och då är det väl bankens sak om ngn sitter på köpehojen?

Last edited:

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag förstår egentligen inte frågeställningen!! Klart som f... att det inte är OK! Handlar om respekt för andras egendom! Om jag ser en välpolerat BMW-cabbe utanför ICA, är det då OK att jag provsitter den lite eller att någon lyfter över ungen i förarsätet för att provsitta?

Nu kommer ju knappast detta drabba mig! :) men om någon ändå skulle vilja provsitta 2 hjul från tidigt 1800-tal.... Tja.... Då Jävlar.... :smasha

Om någon skulle fråga? Ja, om det är ett barn som frågar! Skulle en vuxen fråga om hen får sitta på min hoj skulle jag fråga efter aktuell bokstavskombination! :dummer

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
De flesta hojåkare idag är väl belånade hojkonsumenter? Och då är det väl bankens sak om ngn sitter på köpehojen?

Jag tror banken förväntar sig att jag tar hand om leksakerna jag får låna :brynad

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tror banken förväntar sig att jag tar hand om leksakerna jag får låna :brynad

Dom skiter nog i det. Så länge du sköter lånet så att de får sina bonusar och utdelning.
Försäkringsbolaget kan dock ha visst intresse i bankens hoj, iaf om ditt omhändertagande och andras provsittningar urartar till ett försäkringsärende som överstiger självrisken.

Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Har du bostadslån? Om svaret är ja på den frågan så har du köpt dina leksaker för lånade pengar. Det är liksom ingen skillnad ifall du plockar pengarna från höger eller vänster ficka du i lika förbannat belånad.

Jaså du, mig veterligen är räntan på fordons och blancolån avsevärt mycket högre än räntan på ett lån från statshypotek.

Ärligt talat vet jag exakt vad du menade, men i slutändan är ett fordonslån mycket dyrare än ett bostadslån och ska man börja äga något mer än man belånar det så är det rimligt att börja med det som är dyrare att belåna, leksakerna.

Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har du bostadslån? Om svaret är ja på den frågan så har du köpt dina leksaker för lånade pengar. Det är liksom ingen skillnad ifall du plockar pengarna från höger eller vänster ficka du i lika förbannat belånad.

Köpte mina leksaker innan kåken. Så jag känner ändå att leksakerna är betalda kontant utan belånade medel. Men givetvis har vi lån på kåken. Bra ränta med

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har larm med ett jäkla oljud så försöker någon klättra på avbryter dom nog snarast :hihi

Mac01

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2014
Hoj
2003 KTM 450 exc
Jag förstår egentligen inte frågeställningen!! Klart som f... att det inte är OK! Handlar om respekt för andras egendom! Om jag ser en välpolerat BMW-cabbe utanför ICA, är det då OK att jag provsitter den lite eller att någon lyfter över ungen i förarsätet för att provsitta?

Nu kommer ju knappast detta drabba mig! :) men om någon ändå skulle vilja provsitta 2 hjul från tidigt 1800-tal.... Tja.... Då Jävlar.... :smasha

Om någon skulle fråga? Ja, om det är ett barn som frågar! Skulle en vuxen fråga om hen får sitta på min hoj skulle jag fråga efter aktuell bokstavskombination! :dummer

Varför skulle någon fråga om en höna får sitta på hojen? Det låter ju inte klokt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför skulle någon fråga om en höna får sitta på hojen? Det låter ju inte klokt
Animal-on-motorcycle-06.jpg

8469db4740b195f5ce4e9603317729da.jpg

Varför inte en höna? :va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...