Har polisen stoppat er?

Har ni blivit stoppade eller inte?

• Antal röstningar
    0

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
hehe.. :hihi
Emmi skrev:
*Polisen kom in till oss när vi stod på en parkering och kollade hojarna. Frågade om vi kände en kille med svart R1a som var trasig och lagad med silvertejp, inte hade nån skylt, brukade köra på bakhjulet och kör ifrån polisen. "Den e nog stulen." Vi bet oss i läppen och nekade allihopa, vet precis vem de menar och det är en polare med svart ZX10, kvaddad på bana. :D Skylten tappade han under körning och den ligger hos polisen. :hihi Sen åkte han igen.

har blivit tagen av polisen när jag hade stannat på en mack.. fick böter då, annars har jag inte blivit stannad..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har övningskört med mitt Ex.. i bil.. utan skylt.. dock på "avskilda vägar" men även mitt i stan nästan.. (på natten) har aldrig blivit stoppad-..
Hon är 18 och jag 19... (och har kk(har ingen prövotid kvar))

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har övningskört med mig själv som övningsförare ute i bushen utanför gbg.
Det faller nog helt och hållet på slumpen om man blir stoppad eller inte.
Frågan du bör ställa dig är ju om du tycker det är värt att chansa med tanke på det eventuella straffet.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
en liten ""pling"" ""pling"" i ämnet..
mitt ute i ingen stans har jag sett en polis bil(kom från en återvändsgata) med andra ord de kan vara precis var fan som helst...

2 gånger har jag blivit stannad inom 100meter från mitt hus..

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
det har blivigt några gånger.
första med moppe på den tiden. (300 i böter)
Med mc fortkörning (1600 i böter)
1 gång bara för att kolla
Leka på parkering med civilsnut på (bil) (600 i böter)
Felparkering med bil (utskrivet av polisen) (300 fattigare)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jonne_boy skrev:
det har blivigt några gånger.
första med moppe på den tiden. (300 i böter)
Med mc fortkörning (1600 i böter)
1 gång bara för att kolla
Leka på parkering med civilsnut på (bil) (600 i böter)
Felparkering med bil (utskrivet av polisen) (300 fattigare)

ingen mängd rabatt.. :tungan

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
jodå !
ett par gånger . mest med bil .

2 ggr med hoj .
en gång hade precis bytt slipon på gamla hojen .körde inte så fort men varvade ganska mkt på 1:an..Såg en polis bil en bit fram efter vägkanten blev naturligtvis stoppad ca 50 m från min parkering. Poliserna var inte ute i ärendet att stoppa fartsyndare så därför fick jag gå utan påföljd.

andra gången var jag ute på motorvägen o drog upp hojen på slangen körde väl om 6-7 bilar svängde sedan av på nästa avfart . märkte inte att jag hade en bil bakom mig . efter ca 1,5 km stoppade de mig . hade inte en tanke på att de sett mig köra på slangen . hade kört lagligt resten av tiden (nästan i alla fall). så jag stannade . visade sig att jag hade kört om civilsnuten på motorvägen på slangen i ca 170 km /h . inge populärt . men de hade inte mätt upp någon hastighet och jag tror de ville slippa pappersjobb. så jag slapp undan med en 15 minuters varning o förmaningstal. var lite nervös då .... :)

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
stoppad 6 ggr m. bil: en gång när jag övningskörde (rutinkontroll), 2 blåsa, dimljus, fartkontroll och någon konstig rutinkotroll på väg till åre där dom plocka in folk på måfå och kollade att alla ljusen funka (på mig iaf) + blåsa, han skulle kolla park hel halv blinkers backljus bromsljus från handbroms och pedal sen säger han till mig att jag faktiskt borde köra med halvljusen på mitt på dan för då syns jag bättre och släppte iväg mig.

:7peta
men tänk om jag faktiskt inte har torkare på halvljusen och gärna sparar dom tills dom behövs eftersom dom blir skitiga så lätt på vintern och lyser som en 10w lampa då. det sa jag iof inte till han. :fatta!

ingen med mc.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Emmi skrev:
*Stoppad pga dimljus av en polare som är polis. Inga böter. :tummenupp

*Polisen kom in till oss när vi stod på en parkering och kollade hojarna. Frågade om vi kände en kille med svart R1a som var trasig och lagad med silvertejp, inte hade nån skylt, brukade köra på bakhjulet och kör ifrån polisen. "Den e nog stulen

:tummenupp :D :notme :hihi

Last edited:

jep84

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
gammelsukka
Stoppad efter ett race, snuten såg det hela bakifrån.

De sa att jag var dum i huvudet och att man måste avbryta omkörningar om

man inte kommer om, att vi kör mkt för fort osv :hihi .. Ingen påföljd.

I övrigt bara små varningar.

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
blivit tagen en gång. Fåt snutjag ett par gånger.

Den gången de tog mig skäms jag lite för. Jag ch en polare i klassen hade skjussat varsin kompis på våra moppar ca. 1 km från skolan in till centrum. Vi stannade och släppte av dem på en bensinmack för att vi skulle tanka och medans jag stog med bensinslangen i tanken kom de fram. Snackade en stund om att det var dumt att skjussa nån utan hjälm och att nästan hela studiebidraget skulle ryka osv. Sen drog det och jag och polaren körde något skakiga hemåt.

Det värsta var att en av de vi skjussade redan hade hunnit dra när snutarna kom. Och han var en sån typ som alla stundvis hatade. Så det kändes rätt förjävligt att vi andra hade åkt fast och hanklarat sig

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
SvartR1a skrev:
Emmi skrev:
*Stoppad pga dimljus av en polare som är polis. Inga böter. :tummenupp

*Polisen kom in till oss när vi stod på en parkering och kollade hojarna. Frågade om vi kände en kille med svart R1a som var trasig och lagad med silvertejp, inte hade nån skylt, brukade köra på bakhjulet och kör ifrån polisen. "Den e nog stulen

:tummenupp :D :notme :hihi

Goffe skrev:

Och efter Goffes inlägg förstår nog de flesta vem det var... :D

campar skrev:
Joo det är väl förvisso sant, men vad ska de egentligen göra med alla antecknignar då?! :va

Fråga inte mig, det är väl ett sätt att hålla sig ifrån förbudet. Tydligen sitter jag & Zeb på polisens Hall of Fame (dvs fordon de ska hålla koll på. :D)

Last edited:

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
Jag var ung och dum en gång när jag gick i skolan. Tog bilen hem som vanligt när jag slutade skolan och på vägen hem hade jag en polare i sin bil framför. De ledde till att vi började larva oss och tävlade vid korsningar osv. Både jag och polaren i bilen framför stannade mer eller mindre inte vid stopplikt och jag körde kanske 100 på en 50-väg :3freak usch va dum jag var. Efter ett tag svänger polaren av hem mot sig och jag fortsätter hem till mig. Alldeles innan mitt hus så sätter bilen bakom igång sirenen och blåhjuset på istrumentpanelen, det var civilpolisen som hade legat bakom hela vägen från skolan. Det kändes väldigt pinsamt och man ångrade sig rätt mycket, men mot min förvåning efter att polisen kollat upp att bilen var okej så sa dom att dom inte skulle göra livet surt för mig....så jag fick åka därifrån utan varken indraget körkort och böter :fyllisar

Antagligen så såg dom att jag höll 30 förbi skolorna osv. och körde lagligt resten av biten hem

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Den värsta polisincident jag varit med om var när jag hälsade på två konstaplar på varsina hojar, men dom hälsade inte tillbaka. :(

(ta i trä...)

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tror jag blev stoppad 200 gånger på chopper tiden, långa styren är farliga :D
Fast det är nog 20 år sen sist jag blev stoppad, långa styren är inte alls så farliga nu som dom va på 80-talet (sen hjälper det ju att en viss Gunnar inte jobbar på fältet längre, han stoppade nog mej 100 gånger själv) Böter fick jag ungefär varannan månad eftersom det redan var ombesiktning på hojen därimellan, tillslut så slutade jag besiktiga, då fick jag aldrig böter... Utom en gång, då var dom 10 poliser i 5 bilar som till slut kom fram till att ljudämpare måste man ju ha.. ok, sa jag :rofl
Fast detta var längesen, förmodligen inget ni har nytta av att veta nu, men ni frågade ju :7peta

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Har väl blivit stoppad 6 - 7 gånger, varav en fortkörning och en "passerade av spärrlinje".

Tonny888

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2021
Hoj
Yamaha yzf r125 2020
Blev stoppad idag,
Hade bråttom till idrottslektion då gps slutade fungera i stockholms tunnlar och körde fel. Gasade då på lite och körde ca 100 hela vägen dit (motorväg). När ja svänger in vid frescati sportcenter ser jag blinkade ljus bakom mig och stannar. Tre poliser gick fram (schyssta var dem) och frågar om jag vet varför de stoppat mig. "Jag körde lite för snabbt?" Säger jag och de nickar.

Just idag glömde jag såklart körkortet hemma. Så de kollar upp mitt personnummer medans jag frågar dem hur snabbt jag körde. 78 svarade en polis, på en 70 väg lite senare. Hans förklaring var att lasern tar bort flera km/h och stämmer inte helt, menade alltså att jag körde fortare. Sedan sa han att jag bytte fil på ett sätt som skulle döda mig.

Jag accepterade böter och är glad att jag får ha kvar körtortet som jag haft i två månader. Rip 1500 kr.

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Har kört förbi 3-4 hastighetskontroller i Norge, klarat mig då jag är livrädd för böterna i Norge.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Blev stoppad väldigt ofta under 80- och 90-talet och därefter har det varit lite mer glest med stoppandet. Har otroligt nog bara fått en fort-bot men sen har det blivit ett gäng bullerböter och flygande besiktningar med böter för ditten och datten. Det fjantigaste var nog en ombesiktning för att den långa stänklappen bak var borttagen, ja det var längesen...
1622755831596.png

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...