Det är storleken per cylle som räknas.
Alla dessa jäkla R1'or och R6'or, opersonligare hoj lär ju knappast finnas, Volvo V70 är bil-svenssons motsvarighet.
storleken på penisen & storleken på hojen har ingen betydelse, det är hur pass duktig "piloten" är
Min flickvän säjer att du har fel storleken har visst betydelse. Man sitter tydligen bättre o stadigare på en stor.. allt enligt närvarande expertis.
Nu har du kollat för mycket på film.Nackdelen med större är väl att smörjningen kan bli för riklig väl framme vid målmarkeringen.
Med större kralligare motorer kommer ju ofta mer prylar på köpet som..........
Bättre vrid, mer effekt, bättre bromsar och mer gedigna "helgjutna" detaljer.
Detta sammanräknat gör faktiskt hojen lite lättare att leva med under vardagliga förhållanden.
Om jag jämför min R1:a Crossplane 09:a med polarens R6:a 06:a (som jag kört ca 10 mil med på landsväg) så är det faktiskt som att sitta på min egna cykel - Skillnaden var att (obs - nu är detta "recenserat" på landsväg)
Man hela tiden fick växla ner en eller två kuggar för att få knuff i motorn efter en inbromsning. Crossplanen drar som en traktor, så jag slipper tänka på ett smalt effektregister.........Ett annat ord som skulle kunna sammanfatta detta är "bekvämlighet".
Jag kom på mig själv att jag omedvetet ofta letade efter en växel till då den (självklart) är mer surrig än en literklubba. För att sammanfatta - En 600 som landsvägsmaskin är lättare att tröttna på, det är som att jag skulle köra på 3:ans växel med min Crossplane hela tiden på landsväg !!
Men
Denna cykel är inte köpt av honom för att användas på landsväg !!!
Den är köpt för att gå på bana, och jag söker själv efter en likadan maskin. Till nästa sommar kommer vi att köra mycket mer bana än i år, och då har vi ändå kört duktigt mycket på bana den här säsongen.
Det är ju där på rejsbanorna dessa maskiner hör hemma, jag hade valt R6:an framför min R1:a alla dar i veckan som rejsmaskin. Min cykel är bra (inget snack om det) på både landsväg och bana. Men R6:an är bäst på bana och sådär som vardagscykel.
Så skulle jag vilja sammafatta det !
Nackdelen med större är väl att smörjningen kan bli för riklig väl framme vid målmarkeringen.
enligt flickvännen så sker detta bara om man sitter djupt på en stor twin? hon log väldigt hemlighetsfullt när hon pratade twin o sedan gick hon.
Kan detta betyda att jag behöver köpa den ducen eller kåtte twinnen som jag vill ha? eller kan den lömska lilla------ vara tvetyding o mena något annat som inte jag vet något om
With all do respekt, vad vill du ha sagt?Storlek???
Vi har tre Duccar:
848 mest hk minst kg
748 mest kg minst cc
900 mest cc minst hk
Vilken är störst?
Bäst är makens 848. Inget snack om saken. Den har bäst vikt-effekt-förhållande, bästa accelerationen och högsta toppfarten av de tre. Spelar storleken någon roll? Vilken är störst? Vilken är minst?
Tröttast med en toppfart på bara 220 är min, även om den har mest kubik...
With all do respekt, vad vill du ha sagt?
With all do respekt,
With all due respect ska det vara.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor