Espdavve skrev:Min Hastighets mätare funkar inte!?
Är det nått vanligt fel.. Lätt å fixa eller?
Varvräknaren funkar iaf
Padde skrev:Ja som sagt, kolla så wajern är hel och smörj upp div. delar.
granath_ skrev:den där skivan som sitter på framhjulet är det mkt viktigt att du har nån form av olja eller fett på, annars funkar den inte .![]()
Padde skrev:Och skivbromsen har med hastighetsmätaren (topic) att göra?![]()
![]()
![]()
Jag tror jag vet vad felet är, har nämligen haft lite problem med den själv.Espdavve skrev:Tog isär hjulet idag + den där kåpan med drevet i..
själva drevet såg bra ut, välinfettat och fina kuggar
Men däremot lagret som sitter genom fälgen saknades det lite kulor och plastskyddet som ska täcka kulorna var trasigt
Men sen förstår jag inte hur själva drevet sitter fast i lagret så att den följer med när man kör!!![]()
Vars finns det billiga reservdelar till Honda? vad kan ett sådant lager kosta? bor i Piteå![]()
Det är väll snarare hjulet som snurrar när man kör, och BYT framhjulslagret!! Inte alls bra o köra med det sådär...Espdavve skrev:Jag förstår enda inte hur dom där små flikarna kan vara problemet för det är ju kulagret som snurrar när man kör och hastighetsmätar drevet och flikarna sitter inte fast i själva lagret
En flik var kvar på min bricka.. som svårt att veta hur det ska se ut egentligen
For till Honda verkstad men deras sprängskiss var ju inte mycket till hjälp..![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |