HATA!! Länsstyrelsen och svea rikes lag!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jaha den 7:e Sep så loosade man kortet inget sagt om det, det gick åt helvete för fort.

Under den ångestfyllda spärrtiden på två månader så skickar fabbo polisen och länsstyrelsen en mindre skogsglänta med papper utom en jävla tall eller va fan de nu använder för träd till papper. Eller ja de skickar det men den sönder supna postgubben ( eget antagande ) tappar bort ett kuvär.

Den 8:e Nov ska herr Anderzzon få tillbaks sitt kort.

Anderzzon sitter frenetiskt och uppdaterar infon från bilregistret om sina egna behörigheter, han köper frecka Turbofälgar med vinterdäck till sin fina bil. Han fixar varmgarage till sin R1a som han äntligen ska få dra en wheelie med efter två månaders längtan när han ska köra den till varmgaraget.

Den 9:e Nov så uppdaterar han ännu en gång bilregistret och WTF inget körkort än!!!!!:va :crash :jisses

Han ringer sin far och frågar med skarp röst om det kommit något papper antingen från Polisen lr Länstyrelsen, nä inte ett skit har det kommit säger han. Anderzzon har inte fått några papper till sin adress heller, hmmmm...

Anderzzon ringer Länstyrelsen i Örebrolän och frågar what tha fuck is going on??

Kärringen säger: Har du inte fått pappren om tillverkning av nytt KK, inbetalning osv?

Anderzzon: NEJ, va e de för jävla skit jag har inte fått några förbannade papper!!!!! ( Anderzzon är arg! )

Kärringen: Nähä, ja vi har skickat dem iaf

Anderzzon: ÅFAN

Kärringen: Ska jag beställa nya?

Anderzzon: Va tror du själv? :huvet :mad:

Anderzzon: Men jag får väl köra iaf för det står ju på mina papper att jag ska få tillbaks mitt KK den 8:e Nov???

Kärringen: Nej det får du inte, ditt nya kk måste vara tillverkat först!

Anderzzon: Skojar du med mig?? Vet du att nu är jag så jävla förbannad så, ja jag är helt vansinnig vet du det?? Va e de för jävla bullshit????????

Kärringen: Ja men så står det i lagen! Om jag beställer nytt underlag nu så borde du ju ha det om två veckor och då får du köra :) Ska jag göra det?

Anderzzoon: :huvet :finger :hördu :machinegu JA FÖR I HELA HELVETE BESTÄLL NYA PAPPER!!!!!!!!!!!!!!!!

Aja nu känns det lite bättre när jag har fått skriva detta, så nu kan ni skratta åt min misär :(

Hur fan kan man få förlängd spärrtid för att posten missat ett kuvär??? Svea rikes lag suger än en gång fett med pung :näsblod

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Shit happens to shitty people? ;)

Haha nejdå, snacka om grovjobigt... men wtf, köra hojj i november? kallt som faan juh

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har blivit av med lappen fyra ggr och har nog glömt de där papprerna om KKtillverkning varje gång, vilket har förlängt min spärrtid med ytterligare någon vecka eller två.

Hoppas det känns bättre nu:)

Lorge skrev:
2600719 Shit happens to shitty people? ;)

Haha nejdå, snacka om grovjobigt... men wtf, köra hojj i november? kallt som faan juh

Läser du texten så var det nog kärran som skulle få smaka..

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Anderzzon skrev:

Hade du lagt lika mycket energi på studier som du lägger på att vara arg på länsstyrelsen så skulle du vara en hejare på svenska språket vid det här laget. Du hade nog nästan kunnat ta dig igenom en juristutbildning och ändå haft kraft kvar till att knäcka extra på fritiden.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Lorge skrev:
2600719 Shit happens to shitty people? ;)

Bara poppa en liten uuiilliiee, det är en 1km till varmgaraget

Chronic skrev:
2600724 Jag har blivit av med lappen fyra ggr och har nog glömt de där papprerna om KKtillverkning varje gång, vilket har förlängt min spärrtid med ytterligare någon vecka eller två.

Hoppas det känns bättre nu:)

Haha ja det gör det :tummenupp

Last edited:

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
När jag frågade om jag fick köra, sa dom att ifrån det datum spärrtiden gick ut så var det bara att gasa.
Men det kanske var bara för att jag hade varit utan längre och hade mer abstinens, speciellt då jag hade köpt bil under spärrtiden.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
korvgubbe skrev:
2600727 Hade du lagt lika mycket energi på studier som du lägger på att vara arg på länsstyrelsen så skulle du vara en hejare på svenska språket vid det här laget. Du hade nog nästan kunnat ta dig igenom en juristutbildning och ändå haft kraft kvar till att knäcka extra på fritiden.

Va skönt att du finns :näsblod

Lone Wolf skrev:
2600738 När jag frågade om jag fick köra, sa dom att ifrån det datum spärrtiden gick ut så var det bara att gasa.
Men det kanske var bara för att jag hade varit utan längre och hade mer abstinens, speciellt då jag hade köpt bil under spärrtiden.

Hmmm

Jag behöver fan i mig körkortet denna helgen!

Den här spärrtiden har ju tom sumpat en brewd :huvet

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
korvgubbe skrev:
2600727 Hade du lagt lika mycket energi på studier som du lägger på att vara arg på länsstyrelsen så skulle du vara en hejare på svenska språket vid det här laget. Du hade nog nästan kunnat ta dig igenom en juristutbildning och ändå haft kraft kvar till att knäcka extra på fritiden.
:Bugar :tummenupp :kär :hihi

Å varför vara arg på hon som svarade i telefon?! Lika listigt som att skälla ut generalagenten till hojen bara för att man missade en kurva och landade i skogen...

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Anderzzon skrev:
2600712 Jaha den 7:e Sep så loosade man kortet inget sagt om det, det gick åt helvete för fort.

Under den ångestfyllda spärrtiden på två månader så skickar fabbo polisen och länsstyrelsen en mindre skogsglänta med papper utom en jävla tall eller va fan de nu använder för träd till papper. Eller ja de skickar det men den sönder supna postgubben ( eget antagande ) tappar bort ett kuvär.

Om du faktiskt läst beslutspappret så hade du ju vetat detta!
:mattias

Så här står det på mitt:

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt. Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigast dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat utfärda körkort.

Om Ni gör Er skyldig till olovlig körning eller annat brott kan detta medföra att Ni måste vänta en längre tid för att få körkort än somanges i återkallelsebeslutet.

Hoztic skrev:
2600774 :Bugar :tummenupp :kär :hihi

Å varför vara arg på hon som svarade i telefon?! Lika listigt som att skälla ut generalagenten till hojen bara för att man missade en kurva och landade i skogen...

Äh han e förbannad på sig själv, för att han inte läst alla papper ( jag har fått hela t r e brev;) och därför inte kommit på i tid att ringa och fråga om pappret...:pannkyss

Last edited:

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
för mig så stod det att från det datum man skulle få börja köra var det helt okey så länge man hade legitimation med sig el pass.

Gabor

Guest
Anderzzon skrev:
2600712 Jaha den 7:e Sep så loosade man kortet inget sagt om det, det gick åt helvete för fort.

Anderzzon sitter frenetiskt och uppdaterar infon från bilregistret om sina egna behörigheter, han köper frecka Turbofälgar med vinterdäck till sin fina bil. Han fixar varmgarage till sin R1a som han äntligen ska få dra en wheelie med efter två månaders längtan när han ska köra den till varmgaraget.

Den 9:e Nov så uppdaterar han ännu en gång bilregistret och WTF inget körkort än!!!!!:va :crash :jisses

Han ringer sin far och frågar med skarp röst om det kommit något papper antingen från Polisen lr Länstyrelsen, nä inte ett skit har det kommit säger han. Anderzzon har inte fått några papper till sin adress heller, hmmmm...

Anderzzon ringer Länstyrelsen i Örebrolän och frågar what tha fuck is going on??

Kärringen säger: Har du inte fått pappren om tillverkning av nytt KK, inbetalning osv?

Anderzzon: NEJ, va e de för jävla skit jag har inte fått några förbannade papper!!!!! ( Anderzzon är arg! )

Kärringen: Nähä, ja vi har skickat dem iaf

Anderzzon: ÅFAN

Kärringen: Ska jag beställa nya?

Anderzzon: Va tror du själv? :huvet :mad:

Anderzzon: Men jag får väl köra iaf för det står ju på mina papper att jag ska få tillbaks mitt KK den 8:e Nov???

Kärringen: Nej det får du inte, ditt nya kk måste vara tillverkat först!

Anderzzon: Skojar du med mig?? Vet du att nu är jag så jävla förbannad så, ja jag är helt vansinnig vet du det?? Va e de för jävla bullshit????????

Kärringen: Ja men så står det i lagen! Om jag beställer nytt underlag nu så borde du ju ha det om två veckor och då får du köra :) Ska jag göra det?

Om du nu verkligen talade med damen på det sättet som du skriver eller så snackar du en massa skit, så skulle du fan inte ha någe körkort tills du lär dig att respektera folk.

Behandla andra människor som du själv vill bli behandlad....:pannkyss

.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Milla skrev:
2600787 Om du faktiskt läst beslutspappret så hade du ju vetat detta!
:mattias

Så här står det på mitt:

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.

Det faktum att polisen har omhändertagit ditt körkort betyder INTE att du inte kan få ditt gamla kort tillbaka av antingen Länsstyrelsen eller Länsrätten. Jag har ett KK med sex små hål i efter häftklamrar (från byråkraternas hantering) då jag vann i Länsrätten - utan att någon enda gång satt foten i någon rättssal. Överklagan brevledes. Tog iofs 5 veckor men glad är jag trots det. Har nog kört ihop livstids återkallelse och 10 mille i böter under mina år på vägarna - utan att åka dit, än.

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
:rofl :rofl :rofl
Anderzzon för h-e, man måste ju läsa allt som kommer i brevlådan annars blir man rökt på några dagar :D

Gabor

Guest
andersbrink skrev:
2600800 Det faktum att polisen har omhändertagit ditt körkort betyder INTE att du inte kan få ditt gamla kort tillbaka av antingen Länsstyrelsen eller Länsrätten. Jag har ett KK med sex små hål i efter häftklamrar (från byråkraternas hantering) då jag vann i Länsrätten - utan att någon enda gång satt foten i någon rättssal. Överklagan brevledes. Tog iofs 5 veckor men glad är jag trots det. Har nog kört ihop livstids återkallelse och 10 mille i böter under mina år på vägarna - utan att åka dit, än.

Tror många av oss ligger..."mycket" plus..:tummenupp

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
andersbrink skrev:
2600800 Det faktum att polisen har omhändertagit ditt körkort betyder INTE att du inte kan få ditt gamla kort tillbaka av antingen Länsstyrelsen eller Länsrätten. Jag har ett KK med sex små hål i efter häftklamrar (från byråkraternas hantering) då jag vann i Länsrätten - utan att någon enda gång satt foten i någon rättssal. Överklagan brevledes. Tog iofs 5 veckor men glad är jag trots det. Har nog kört ihop livstids återkallelse och 10 mille i böter under mina år på vägarna - utan att åka dit, än.

Gnäll inte på mig, jag skrev av den exakta texten som stod på mitt beslutspapper! :mattias

Dessutom så verkade det inte som att herr Anderzzon hade överklagat sitt beslut..:tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad är det för fel på lagen och Länsstyrelsen? De hade väl fullgjort sina plikter?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Anderzzon skrev:
2600712Aja nu känns det lite bättre när jag har fått skriva detta, så nu kan ni skratta åt min misär :(

Bubben dåh... Du kan få åka bakpå om det gör dig lite muntrare ;) Du kan dessutom få ratta mina chipspattar för en 100'ing! :pannkyss

Men å andra sidan, trist som fan :(

-@

Gabor

Guest
ANKAN_84
*************** :va :va

Du e fan helt otrolig:näsblod Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...:7peta

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...:rolleyes: ***************

Jasså du, har problem med mig.....tja attityden hos vissa yngre förmågor furundrar mig lite..Blev ni inte uppfosrade alls hur man ska bete sig mot sina medmänniskor..

Som lite motviklt i att kasta skit på andra så kan man faktiskt lugna ner sig lite...

Blir du bemött på samma sätt som Anderzzon beskrev sitt aggerande, skulle du då tycka att han vore värd en öm tjänst tillbaks.....men ironin är förstås död för länge sedan...:rolleyes: .

Skulle jag bli behandlad på det viset skulle jag bara sagt åt honom att tänka efter en gång till innan han ringer å sen lagt på luren. Ingen behöver ta sånt skitsnack.

Om du vill dryfta dina attitydsproblem mot mig så PMa gärna så ska jag bemöta dom.

Om jag sedan är omtyckt här på SH eller inte får du å några av dina likasinnade stå för..oftast bryr jag mig förga, men om du vill ha ett svar nu, så bryr jag mig "." så mycket vad DU tycker.

Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Hoztic skrev:
2600774 :Bugar :tummenupp :kär :hihi

Brinner det så brinner det, då spelar det ingen roll om du jobbar på posten, länsstyrelsen, usö, vv osv osv

Hon fick nog inte så mycket skäll hon fick bara lyssna på några ramsor som inte bestämt kunde riktas mot enskilld person.

Jag är vanligtvis väldigt artig och trevlig i telefon, fast i detta fallet så klämde jag in "fan!!" Helvetesjävlaskit" Vad i röhetahelvet" osv jag tror hon tyckte det var ganska roande eftersom hon frågade tre ggr om hon skulle beställa nya papper.

Det som gör mig förbannad är varför kan inte vv lägga in behörigheterna när spärrtiden gått ut?

Men men skit ska skit ha så ni får gärna fortsätta att vara sura på mig :tummenupp :)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Gabor skrev:
2600856 ANKAN_84
*************** :va :va

Du e fan helt otrolig:näsblod Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...:7peta

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...:rolleyes: ***************

Jasså du, har problem med mig.....tja attityden hos vissa yngre förmågor furundrar mig lite..Blev ni inte uppfosrade alls hur man ska bete sig mot sina medmänniskor..

Som lite motviklt i att kasta skit på andra så kan man faktiskt lugna ner sig lite...

Blir du bemött på samma sätt som Anderzzon beskrev sitt aggerande, skulle du då tycka att han vore värd en öm tjänst tillbaks.....men ironin är förstås död för länge sedan...:rolleyes: .

Skulle jag bli behandlad på det viset skulle jag bara sagt åt honom att tänka efter en gång till innan han ringer å sen lagt på luren. Ingen behöver ta sånt skitsnack.

Om du vill dryfta dina attitydsproblem mot mig så PMa gärna så ska jag bemöta dom.

Om jag sedan är omtyckt här på SH eller inte får du å några av dina likasinnade stå för..oftast bryr jag mig förga, men om du vill ha ett svar nu, så bryr jag mig "." så mycket vad DU tycker.

Take it easy man du behöver inte uppfostra mig, jag har klarat mig rätt bra ändå...

Hur låter du i telefon när din premie höjts med 200% och du samtidigt inte får ersättning för en skada och blir bemött av en snorjärs som tuggar tuggumi på försäkringsbolaget??

Är du då väldigt sansad och jättetrevlig så avundas jag dig! :tummenupp

Vad har körkort och telefonvett med varandra att göra förresten?

d1ce skrev:
2600838 Bubben dåh... Du kan få åka bakpå om det gör dig lite muntrare ;) Du kan dessutom få ratta mina chipspattar för en 100'ing! :pannkyss

Men å andra sidan, trist som fan :(

-@

Spanx mannen :tummenupp

Klämmandet är väl gratis? Om du får klämma på mina protein tuttar?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...