HATA!! Länsstyrelsen och svea rikes lag!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Kapten Blåskägg skrev:
2600806 :rofl :rofl :rofl
Anderzzon för h-e, man måste ju läsa allt som kommer i brevlådan annars blir man rökt på några dagar :D

Ja va fan ja måste bli av med kortet oftare så jag lär mig hur det fungerar :D

Du fortsätter väl att träna på egenhand hoppas jag?
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
valmers skrev:
2600834 Vad är det för fel på lagen och Länsstyrelsen? De hade väl fullgjort sina plikter?

Jajjemen, så är det :tummenupp Det är ju förfan posten jag ska vara förbannad på :)

KGK skrev:
2600882 är man tillräckligt sugen så sätter man på till och med på en snygging i en snödriva:fakta

:D :D
 
Last edited:

Kapten Haddock

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Ort
nyköping
Hoj
r1-05
en annan fick först vänta ett halvår på att få reda på hur länge mitt straff skulle bli, sedan drog dom till med 6mån utan körkort, hur kul är det då???!!
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2600787
Äh han e förbannad på sig själv, för att han inte läst alla papper ( jag har fått hela t r e brev;) och därför inte kommit på i tid att ringa och fråga om pappret...:pannkyss

Haha så är det, hmmm jag har fått fler papper, men det kan ju bero på mig det...

Men jag har inte fått det pappret som jag verkligen behövde, eftersom jag inte vart med om detta tidigare så...

Jag har överklagat men det hjälpte föga

Jag läser och glömmer efter en kvart, om det inte är Bike, Moore eller Bomber

Kapten Haddock skrev:
2600890 en annan fick först vänta ett halvår på att få reda på hur länge mitt straff skulle bli, sedan drog dom till med 6mån utan körkort, hur kul är det då???!!

Det är inte kul alls, fan va gnällig jag känner mig :)
 
Last edited:

Gabor

Guest
Anderzzon skrev:
2600875 Take it easy man du behöver inte uppfostra mig, jag har klarat mig rätt bra ändå...

Hur låter du i telefon när din premie höjts med 200% och du samtidigt inte får ersättning för en skada och blir bemött av en snorjärs som tuggar tuggumi på försäkringsbolaget??

Är du då väldigt sansad och jättetrevlig så avundas jag dig! :tummenupp

Vad har körkort och telefonvett med varandra att göra förresten?


QUOTE]

De e lugnt, jag är van att hantera människor, å snorjärs på FB har jag hittils inte träffat på, men på en del andra ställen,,inte imponerad.
Tycker att många har en riktigt låg å dålig attityd, då undviker jag helt enkelt at befatta mig med dom. Önskar dom helt enkelt lycka till bara..

Körkort å televett, tja det var bara en snabb kopling i ironins tecken..:pannkyss trodde jag du fatta...:tummenupp
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Gabor skrev:
De e lugnt, jag är van att hantera människor, å snorjärs på FB har jag hittils inte träffat på, men på en del andra ställen,,inte imponerad.
Tycker att många har en riktigt låg å dålig attityd, då undviker jag helt enkelt at befatta mig med dom. Önskar dom helt enkelt lycka till bara..

Körkort å televett, tja det var bara en snabb kopling i ironins tecken..:pannkyss trodde jag du fatta...:tummenupp

Nemas problemas, jag är rätt fattig i skallen idag :D

Imorgon känns det nog genast bättre, men surt på Söndag då jag för femtielfte gången får åka med SJ istället för i en svensk traktor.

Kapten Haddock skrev:
skulle också känna mig rätt frustrerad i ditt läge

Det kändes som julafton igår men idag känns det som om tomten har blivit mördad :gnissla
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Anderzzon skrev:
2600922 Nemas problemas, jag är rätt fattig i skallen idag :D

Imorgon känns det nog genast bättre, men surt på Söndag då jag för femtielfte gången får åka med SJ istället för i en svensk traktor.



Det kändes som julafton igår men idag känns det som om tomten har blivit mördad :gnissla
Tolkar jag det som Milla skrev helt fel :confused:

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt. Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigast dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat utfärda körkort.


Jag tolkar detta som att du får köra från den dagen din spärrtid gått ut. Rätt/fel??
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Supermoto skrev:
2600932 Tolkar jag det som Milla skrev helt fel :confused:

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt. Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigast dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat utfärda körkort.


Jag tolkar detta som att du får köra från den dagen din spärrtid gått ut. Rätt/fel??

VV lägger in behörigheterna i centralabilregistret när de fått in det signade dokumentet om kk tillverkning. Så tolkar jag det?

Eftersom jag aldrig fått de pappren så har jag inte kunnat signa dem och skicka med ett idolfoto.

Sitter och tittar i cbr nu och det är tomt under mitt namn :näsblod
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
//Du e fan helt otrolig Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...
//



hmm, detta inlägg va inte riktat mot dig (Anderzzon), utan en annan person som finns här inne i tråden...

besserwisser = Gissa vem:rolleyes:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Anderzzon skrev:
2600943 VV lägger in behörigheterna i centralabilregistret när de fått in det signade dokumentet om kk tillverkning. Så tolkar jag det?

Eftersom jag aldrig fått de pappren så har jag inte kunnat signa dem och skicka med ett idolfoto.

Sitter och tittar i cbr nu och det är tomt under mitt namn :näsblod
AHA !
Det var oxå ett tänkbart sätt att tolka. Och gissa vilket som är sämst och därigenom även troligast ... :näsblod
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Supermoto skrev:
2600932 Tolkar jag det som Milla skrev helt fel :confused:

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt. Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigast dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat utfärda körkort.


Jag tolkar detta som att du får köra från den dagen din spärrtid gått ut. Rätt/fel??

Som sagt har du bara signat detta papper så får du köra om spärtiden gått ut, utan att körkortet tillverkats. Då posten tykte han skulle hålla sig ifrån vägarna i yterligare några veckor, så får han snällt vänta!

Verkar ju vara vanligt att de papprena inte kommer fram så det e nog nån TJYV OCH BANDIT på posten som snor dem!:huvet

Ska nog ringa och fråga efter mitt papper så jag hinner få det, är ju bara en månad kvar av mitt straff nu! :gnissla
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Till högkvalitetspapper (som länsstyrelsen använder) används nog störst % granmassa.:mattias
Visst är byråkrati härligt?
Man förundras gång på gång över hur jävla lama våra "myndigheter" faktiskt är.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2601326 Som sagt har du bara signat detta papper så får du köra om spärtiden gått ut, utan att körkortet tillverkats. Då posten tykte han skulle hålla sig ifrån vägarna i yterligare några veckor, så får han snällt vänta!

Verkar ju vara vanligt att de papprena inte kommer fram så det e nog nån TJYV OCH BANDIT på posten som snor dem!:huvet

Ska nog ringa och fråga efter mitt papper så jag hinner få det, är ju bara en månad kvar av mitt straff nu! :gnissla

Varför är ditt spärrat? I samband med vurpan eller har du vart olaglig i annat fordon? :)

Ja se till att du får dessa papper, du ser jag kanske hjälpte dig att undvika förlängd spärrtid :D

Sledneck skrev:
2601346 Till högkvalitetspapper (som länsstyrelsen använder) används nog störst % granmassa.:mattias
Visst är byråkrati härligt?
Man förundras gång på gång över hur jävla lama våra "myndigheter" faktiskt är.

Apapap bra att veta, tack för den :D :tummenupp

Byråkrati och myndigheter samt alla de företag de omger sig med ligger inte högt i kurs, det är tamejfan jämt samma strul oavsett vad det är..
 
Last edited:

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Anderzzon skrev:
2601358 Varför är ditt spärrat? I samband med vurpan eller har du vart olaglig i annat fordon? :)

Ja se till att du får dessa papper, du ser jag kanske hjälpte dig att undvika förlängd spärrtid :D
..


Vilken vurpa??? Har jag misat nått viktigt nu? :va :tungan

Jag körde för fort, med bil...:död
Hojen stod (står fortfarande) på Din MC för försäljning...
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
When everyting goes wrong... remember that it could be still worse!!!!
 

Bifogat

  • a_bad_day.jpg
    a_bad_day.jpg
    30.8 KB · Visningar: 71

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2601373 Vilken vurpa??? Har jag misat nått viktigt nu? :va :tungan

Jag körde för fort, med bil...:död
Hojen stod (står fortfarande) på Din MC för försäljning...

Luras du nu eller har jag fått en släng av altzeimers? ( korvgubbe kan du stava det åt mig? )

Aha varför ska den säljas?

Varför är det surare att förlora kortet i en sur gammal fiesta än på en R1 eller i en Ferrari??

Gumpa skrev:
2601380 When everyting goes wrong... remember that it could be still worse!!!!

:D :hihi :rofl tack som fan för den
 
Last edited:

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Anderzzon skrev:
2601383 Luras du nu eller har jag fått en släng av altzeimers? ( korvgubbe kan du stava det åt mig? )

Aha varför ska den säljas?

Varför är det surare att förlora kortet i en sur gammal fiesta än på en R1 eller i en Ferrari??

Ne, har ingen aning om vad det e för vurpa du dillar om, känns som om jag borde veta ifall jag varit med i en sån? :D

Personligen tycker jag det e svårare att hålla hasigheten på hojen än med bilen..:rolleyes:

Hojen ska säljas så jag förhoppningsvis får råd att byta taket och renovera klart köket.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2601406 Ne, har ingen aning om vad det e för vurpa du dillar om, känns som om jag borde veta ifall jag varit med i en sån? :D

Personligen tycker jag det e svårare att hålla hasigheten på hojen än med bilen..:rolleyes:

Hojen ska säljas så jag förhoppningsvis får råd att byta taket och renovera klart köket.

Nu blir jag grymt osäker haha, sorry jag tänker väl fel.

Stoppie i en kurva när det åktes med Sl bussen ( Snailshell ) osv vem var det då :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top