Hatade MC åkare

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag har slutat bry mig.

Därremot funderar jag på varför det är så många bilister som börjar bromsa om man kommer ikapp med hojen. Troligtvis vill de väl att man ska sakta ner men de bromsar ju även om man kör 2km/h fortare än vad de själva gör.
Jag har aldrig varit med om att någon har bromsat när jag börjat närma mig någon med bil... :va

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
var ute med ett par polare för nån vecka sen och åkte på en av favoritvägarna där den böljande landsvägen emellanåt tar sig igenom en del bebyggelse, då slår man klart av på farten.

Nu stövlar det ut en man med ett riktigt uppjagat ansiktsutryck och vevar för fullt, jag känner hur det kokar till för vi höll verkligen oss inom ramen för laglig hastighet, slår av ännu mer när jag kommer upp jämsides och öppnar visiret för att klippa av något i stil med "va är det med dig?", men han förekommer mig,.... Det är en lös greyhound längre fram som fått fnatt och ränner över vägen.

Han kan inte hjälpa det, ser bara sur ut och kroppsspråket är inte så lätt att tolka jämt. Nu ville han utfärda en varning, dels för hunden men dels för oss. Och inte alls som jag trodde.
Sen låter vi på mc mer än v70's o en del annat fyrhjulsdrivet och det vet vi ju alla, att allt som låter mer, går fort som faaaen.....

Dödsmaskiner. Hemskt tacksam för den artikeln förra året som startade hela det uttrycket......

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag har kanske inte råkat ut för folk som har hoppat ut i vägen men dock folk med sura miner.

Men frågan är dessa klagande personer vilka klagar dom på?
Sport hojar?
off road maskiner?
Custom hojar?

Att dom klagar på sporthojar för dom antas gå fort det har vi nog redan konstaterat i denna tråden. Men till nästa tanke är varför? utsendet eller motorljudet?

Vi som kör med slipon eller helsystem borde få mera klagomål än dom som kör med orginal?

Dark_Messenger

Guest
Jag har kanske inte råkat ut för folk som har hoppat ut i vägen men dock folk med sura miner.

Sport hojar?
off road maskiner?
Custom hojar?

Att dom klagar på sporthojar för dom antas gå fort det har vi nog redan konstaterat i denna tråden. Men till nästa tanke är varför? utsendet eller motorljudet?

Vi som kör med slipon eller helsystem borde få mera klagomål än dom som kör med orginal?

Min teori är att det helt enkelt är provocerande att komma på en mc. Ture Pung i sin volvokombi blir helt enkelt avundsjuk för att han inte har någon mc o får nöja sig med att sitta o fisa i sin bil.:rolleyes:

Äldre människor kanske blir rädda och då reagerar dom med att göra en massa dumma saker som att hötta med näven, ställa sig i vägen osv. Idiotiskt.:mad:

Vissa blir säkert avundsjuka för att vi kan "smita förbi" köer osv medan dom får sitta o vänta.. :D

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar

Sport hojar?
off road maskiner?
Custom hojar?

Dom som låter värst enligt mig är ju customhojar med raka rör, fan vad det lever om.
Stod på statoilmacken här om dagen när en sådan tankade, stod under plåttak. När han är klar och har betalat så startar han upp den med lite gas och det blir en smäll utan dess like. Jag har skjutet med diverse gevär och liknande men detta var alltså så det gjorde ont i öronen och alla på macken höll på att skita på sig. Men ändå tycker folk att det verkar mysigt med sådana hojar!? Tycker det borde vara mer irriterande med en sådan istället för en sporthoj som susar förbi.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
"Sen låter vi på mc mer än v70's o en del annat fyrhjulsdrivet och det vet vi ju alla, att allt som låter mer, går fort som faaaen....."

Där har du det,åkte förbi i 65 på 70väg(förmodligen 60 verklig fart) och accade upp yill 95 på mätaren när det blev 90,där stog min tjej och hennes arbetskamrat och jobbkompisen sa "oj,vad fort han kör!" tjejen föklarade då att det låter mycket mer än det går,messade mig och frågade vad fort jag körde och förklarade för kompisen att det gick lagligt minus men det trodde hon inte på för det såg ut att gå minst 100!

Så,får göra som på moppetiden(läääänge sen)tvärt emot mina kompisar så försökte jag trimma och få moppen att gå så tyst som möjligt,grannarna klagade på alla trimmade moppar utom min,jag körde ju lagligt(min gick minst lika fort men tyst)så kan man blåsa 80 på 50väg som bilister och ingen lyfter på ögonbrynen för man kör ju inte fort!

Kan meddela att det samma gäller när man kommer med tradaren i 40 genom en del sammhällen,kärringar i 40års åldern sätter ut foten i vägen utanför trottoaren och tittar surt för jag kör för fort,att bilarna framför mig kör ifrån mig reagerar dom inte på.

Väl mött
Henrik

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Personligen tror jag att det är den svenska avundsjukan som spökar. De ser en person som gör det som de flesta i svenska kyrkans undersökning för några månader sedan ansåg vara meningen med livet, medan de själva kör en Skoda Fabia med typ 20 hästkrafter, har en kvinna som inte släppt till på 14 år pga kronisk huvudvärk, deras barn har blivit punkare (trots att de nu fyllt 31 och 33), varpå de undrar varje morgon vad i helvete de gjorde för fel, huset är fortfarande i "renoveringsskick" trots att det köptes för 22 år sedan, men vad man än gjort med det så har nåt nytt hela tiden gått sönder, och det mest spännande man gjort sedan man var singel var att gå på Robert Wells...

TACKA FAN FÖR ATT MAN HYTTAR MED NÄVEN NÄR NÅGRA FÖRBANNADE LIVSNJUTARE ÅKER FÖRBI OCH PÅMINNER DEM OM DERAS MISÄR....

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Dom som låter värst enligt mig är ju customhojar med raka rör, fan vad det lever om.
Stod på statoilmacken här om dagen när en sådan tankade, stod under plåttak. När han är klar och har betalat så startar han upp den med lite gas och det blir en smäll utan dess like. Jag har skjutet med diverse gevär och liknande men detta var alltså så det gjorde ont i öronen och alla på macken höll på att skita på sig. Men ändå tycker folk att det verkar mysigt med sådana hojar!? Tycker det borde vara mer irriterande med en sådan istället för en sporthoj som susar förbi.
:tummenupp

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
Personligen tror jag att det är den svenska avundsjukan som spökar. De ser en person som gör det som de flesta i svenska kyrkans undersökning för några månader sedan ansåg vara meningen med livet, medan de själva kör en Skoda Fabia med typ 20 hästkrafter, har en kvinna som inte släppt till på 14 år pga kronisk huvudvärk, deras barn har blivit punkare (trots att de nu fyllt 31 och 33), varpå de undrar varje morgon vad i helvete de gjorde för fel, huset är fortfarande i "renoveringsskick" trots att det köptes för 22 år sedan, men vad man än gjort med det så har nåt nytt hela tiden gått sönder, och det mest spännande man gjort sedan man var singel var att gå på Robert Wells...

TACKA FAN FÖR ATT MAN HYTTAR MED NÄVEN NÄR NÅGRA FÖRBANNADE LIVSNJUTARE ÅKER FÖRBI OCH PÅMINNER DEM OM DERAS MISÄR....

:lol:lol

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1

hehe :D :D

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tror forfarande de e ljudet de flästa klagar på, skule man komma på en el driven hoj i 200blås på en 70väg med runt 30-50 decibel, så skule inte ens folk vända sig om, o utan ljud som sakt så ser de inte ut o gå fort om någon skule se en komma, men skule man komma med en mc på full spätta över 15000varv o 140-150decibel så skule de låta som man ligger minst i de dubbla o vad enda jävel skule vända sig om o undra vad man syslar med typ.

Men det är farligt o komma med en hoj i 200km/h om man inte hör den.

Så mitt råd för o åka fort e o få en så tyst sporthoj som möjligt men inte för tyst, men i mitt tycka så kan inte jag kalla de sporthoj om man inte hör att de e en sporthoj, mena de kan ju inte vara skoj o ha ljud som en orginal 49cc mopped på 75deciebel på en 1000cc hoj.

Som sakt de där med HD tycker jag okså e knepigt, folk tycker om när dom har 2000cc minst o ett dönande ljud på 170deciebel, de klagar inte folk på för HD kör ju inte så fort, men fort de kommer en sporthoj på 100-120decibel, då klagar folk direkt nästan, knepigt folk.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va glada ni, ni blir intè utskälda för att köra trimmad moppe iaf.. :6surkart

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Åter till problemet, vad stör sig "kärringen" på mest !
Ljudet, hastigheten eller att hon själv vill åka med ?
:confused:

Att du aldrig stannar o raggar lite o tar henne på hojjen. Du åker ju så fort varje gång hon står där. Så hon krattar löv fast än det inte ens är löv där bara för att du ska hajja. Så till slut lackar hon o gör dessa arga beteenden.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Innan jag köpte min XR så brukade jag låna en ur Fireblade av en polare.
Jag var ute och finåkte när en snubbe klev ut i gatan och ville nått, jag stannade lugnt och städat utan problem. Jag hade kört lagligt och inte gasat alls sedan det senaste vägbytet så jag hade inte en aning om vad som skulle komma.
Jag han inte mer än stanna förrän killen snodde nyckeln för mig, sen brakade det loss. Jävlar vad han skällde och jag kunde inget annat än att ta emot, vågade inte bråka sittandes på hojen.
När jag väl hade kommit av bågen och det visade sig att jag vara ett huvud längre och klädd i hjälm och skinnställ så ville han inte slåsss iaf, men han gaggade som bara den om hur fort alla körde på "hans" väg.
Under hela hans utbrott så höll jag mig lugn och när han verkade färdig så frågade jag om han hade en aning om hur fort jag kört, vilket han hade svårt redogöra för. Men det lät som om det gick jättefort!
Fick han inte se mitt körkort så skulle minsann inte jag få tillbaka nyckeln!
Inga problem sa jag, ring polisen så kan du ge nyckeln till dom så får du förklara varför du har min nyckel medan dom tittar på mitt körkort.
Då gick det upp ett litet ljus för killen, han hade inga rätt.
Fick jag inte nyckeln så skulle jag kanske ringa polisen och då hade det säkert blivit jobbigt.
Efter mycket snack om att vi skulle åka saktare fick jag nyckel och kunde dra, vet att fler helsingborgare nog har haft problem med den här filuren.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Förra sommaren så åkte jag till K-rauta i Sollentuna en dag. När jag skulle ta på mig hjälmen och åka därifrån kommer det fram ett pensionärspar till mig. Tanten säger att hon tycker det är jättehäftigt att jag är en tjej som kör hoj, och farbrorn börjar berätta hitorier om när han var yngre och hade kört sin gamla mamma på en hojtur osv. Sånt blir man glad av! :tummenupp
De vara bara possitiva och glada, tänk om alla var så. Fast som tjej får man nog mycket mer possitiv feedback överallt än vad ni killar får? Tyckte folk jämt kommenterade när man stod och tankade osv.
Det som störde mig mycket vara alla bilar som ville preja en när man kom och skulle åka förbi dem i bilköer..De var väl mest griniga för att de inte kunde smita emellan..
Tycker själv det är grymt irriterande att inte bara kunna susa om alla saktfärdiga bilister, nu när man inte har hoj längre och måste köra bil..:D

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har själv barn, och när lilljäntan var riktigt liten måste jag säga att man kunde bli lätt förbannad på det som lät mest... 99% customhojar med mer eller mindre raka rör. Lilldamen praktiskt taget sket på sej när dom kom/kommer åkandes.

Men det är ett aber, självklart vill man att det ska låta när man åker hoj. Man får inse att man inte blir kompis med alla. Ljudet, farten, de höga varvtalen provocerar säkert en hel del. Bor man utmed någon populär MC-runda tror jag säkert man lackar ur till slut.

Får pröva lägga en plastros under sadeln och sätta i näven på den högröda och argsinta gubben nästa gång det händer. Kanske han smälter... :)

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Gammla mäniskor tror jag tycker att det låter mysigt med Custom hojar för det kanske påminner dom om deras ungdom ???

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM