Hatade MC åkare

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Hmm lustigt vad era erfarenheter skiljer sig mot mina.
Nu har jag iof bara haft kort i en vecka och avverkat ca 100mil men smågrabbar jublar när man åker förbi yngre :tuttar vinkar semesterfirare stannar upp och ser nöjda ut när man åker förbi :tummenupp

Hoppas jag aldrig möter nån som tar mina nycklar iallafall då blir det :fatta!

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hmm... Nästa alla som delat med sig i den här tråden har kört "65 på 70-väg" eller "40 på 50-sträcka"...

...fast vi alla vet att det inte är så vi kör motorcykel. Vi kör fortare för att det är roligare. 9 gånger av 10 en Svensson ser en sporthoj framförs den troligtvis fortare än tillåten hastighet. Det är därför de hytter med näven.

Förstår ni inte det?

P.S. Mina djupaste ursäkter till er som verkligen kör som kattungar, men blir påhoppade ändå. D.S.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ja visst har jag,,,, för 2 timmar sen åkte jag en sväng på 90väg och jag åker så djävla prick 90 som det är möjligt och då möter jag fem gråhåriga djävlar som vinkar sänk fart och ser förbannade ut,,,,,, OCH :va :mad: :mad:

Jag blev så förbannnad att jag vänd för att fråga vad det handlade om, men de var borta och det var lika bra det vid närmare eftertanke för denna typ av människor är inte lönt att käfta med,,,,,,,,,,,,, gissa vad jag gjorde sen :D :D typ 12000 rpm och jag hörs då.

Lite omoget kanske men vad har de för rätt att döma utan ha en djävla aning om hör fort jag kör......... Förbannade pensionärspoliser. :mad:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Givetvis kör jag fortare,99% av min tid på hoj ligger jag på laglig hastighet + moms.
det tillfälle jag delade med mig av var dock ett av de få tillfällen jag körde långsammare än gällande hastighetsbegränsning av den enkla anledningen att jag visste att tjejen var där och satt och kollade efter henne och det blev då ett bra tillfälle att bevisa varför folk blir sura när man kör hoj och anledningen till det!
Om folk retar upp sig när man blåser på i 100 på 50väg så skulle jag inte fundera på varför,däremot är jag övertygad att ingen skulle reagera om hojen lät som en rolls och inte varvade 5000.
med tradaren i det samhället så är det ett trafikljus mitt i och det tar lite tid att få upp farten med 60ton. Vadstena om ni undrar. Kör för övrigt lugnt med tradare då det inte bara är mitt anseende som får sig en törn när jag kör den.

Henrik

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag märker faktiskt en skillnad i det där nu när man åker twin jämte tidigare med R4:a då jag känt igen det ni beskriver. Det låter helt enkelt inte lika fort för örat tack vare det lägre varvet.

Kanske borde alla varje gång det händer stanna och fråga vad problemet är (de gånger det INTE går asfort vill säga), och förklara att en V70 låter i 200 som en sporthoj gör på tomgång och fråga vad de stör sig på, ljudet eller faran?

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jag har slutat bry mig.

Därremot funderar jag på varför det är så många bilister som börjar bromsa om man kommer ikapp med hojen. Troligtvis vill de väl att man ska sakta ner men de bromsar ju även om man kör 2km/h fortare än vad de själva gör.
Jag har aldrig varit med om att någon har bromsat när jag börjat närma mig någon med bil... :va

Det är fan sant...har inte tänkt på det bara. Jag tror det kan bero på osäkerhet i trafiken också. Många bakom ratten borde inte sitta där...

Min teori är att det helt enkelt är provocerande att komma på en mc. Ture Pung :D i sin volvokombi blir helt enkelt avundsjuk för att han inte har någon mc o får nöja sig med att sitta o fisa i sin bil.:rolleyes:

Äldre människor kanske blir rädda och då reagerar dom med att göra en massa dumma saker som att hötta med näven, ställa sig i vägen osv. Idiotiskt.:mad:

Vissa blir säkert avundsjuka för att vi kan "smita förbi" köer osv medan dom får sitta o vänta.. :D

Rätt ofta Ture-Pung känner att han måste tuta när man tränkt sig före...
Vad jobbigt det måste vara att inte kunna hinna ifatt heller... Jag brukar vinka lite glatt då, innan de försvinner bakom...det kanske gör dem glada!? :D

Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag har inte upplevt någon tjurig människa än! Jag tänker alltid på att ta det lungt i 50-områdena, och visst tittar folk, men de verkar inte sura.

Rätt ofta ifall man parkerat kommer det fram pensionärsgubbar och tittar, det finns två saker dom alltid då vill veta, dels hur långt varvräknaren går till, samt hur hastighetsmätaren är graderad:)

sviestad

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
honda
Jag tycker att dom flesta av hojåkarna på plastraketer skiter i om det är hästar, barn,tättbebygd, och barn i området. På bogan så förstår jag dom boende när det far förbi hojar i 200+ att dom hytter näven.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vid min olycka, som förvisso kan ha berott på en bilist, var det säkert många av de som sprang ut från sina bilar och hjälpte mig klara livet som i vanliga fall blänger och hyttar åt oss motorcyklister.
Det berörde mig nåt otroligt när jag på IVA frågade om vem som hade hjälpt mig och vem som ringt efter ambulans och jag fick svaret att folk i bilar runt om hade hjälpts åt. Bilarna tänkte jag? Hatar inte dom mig?
:)

BTW

När man saktar ner och lägger i hög växel då man passerar en ridande och trots detta får fingret så undrar man ju iof. Helst ska man stänga av och leda förbi?! Hade det inte varit för min medkänsla för djuret skulle jag kört en slå-av-tändingen-förgasarsmäll nästa gång:tungan

Last edited:

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Bara att hytta åt alla bilister ni anser framför sina fordon i en alltför hög hastighet då.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tycker att dom flesta av hojåkarna på plastraketer skiter i om det är hästar, barn,tättbebygd, och barn i området. På bogan så förstår jag dom boende när det far förbi hojar i 200+ att dom hytter näven.

Fördom fördom och åter fördom,,,,, Lyssna på vad du sa: Jag tycker de flesta bla bla,,,,,,,,,,, vi är ca 8 plastraket som faktiskt kör med lite respekt till hästar, barn,tättbebygd.
Sen finns det ju ställen så vi tycker passar för lite gasa,

Nicotin

Guest

snacka om fördom..
Alla gasar inte 200+ på bogan..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3087557 snacka om fördom..
Alla gasar inte 200+ på bogan..
Jag försöker men hojen vill inte riktigt :hihi

(Skämt åsido så är det inte mkt begärt att sänka farten till 50 på 50 sträckorna, hålla sig på sin sida och varva satan vid golfbanan;))

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
BTW

När man saktar ner och lägger i hög växel då man passerar en ridande och trots detta får fingret så undrar man ju iof. Helst ska man stänga av och leda förbi?! Hade det inte varit för min medkänsla för djuret skulle jag kört en slå-av-tändingen-förgasarsmäll nästa gång:tungan

Kan ju vara så någon innan dig har skitet i att sakta ner eller kört om för tätt.
Det gör att man blir förbannad och nästa som kommer får ta skiten tyvärr.

Har träffat på både bra och dåliga mcförare när jag har kommit ridandes. Och ibland har man bara lust att ge vissa en fot i skallen så att de fattar :gnissla :rolleyes:

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Kan ju vara så någon innan dig har skitet i att sakta ner eller kört om för tätt.
Det gör att man blir förbannad och nästa som kommer får ta skiten tyvärr.

Har träffat på både bra och dåliga mcförare när jag har kommit ridandes. Och ibland har man bara lust att ge vissa en fot i skallen så att de fattar :gnissla :rolleyes:

Du ska ju rida ifatt mcföraren och sparka av backspegeln när du rider om denne. Det är ju lagligt enl SH:s inoficiella regler! :tungan

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Det finns så mycket idioter att man inte orkar bry sig. Se bara jävligt elak o hotfull ut så vågar de inte opponera sig. Folk som ändå håller på o dummar sig.. tja.. skit i dom. Är det så att nån aktivt försöker göra något mot dig, typ preja eller stanna dig så anser jag att en backspegelspark kan vara befogad, men detta är från fall till fall..

Så länge du inte gör något tok-idiotiskt eller livsfarligt ska andra hålla käften och skita i hur du kör!

Exakt !

:hojsmilie

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Typiskt beteende i trafiken,idioten som körde så jävligt körde från mig så jag hackar på nästa mc,audi,bmw lastbil,porsheförare som kommer istället!
Klart det är samma typ av människa,han/hon kör ju samma fordon och det är ju ingen som mig!

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Får nog hålla med de föregående som nämnt skillnaden mellan radfyra och tvinn, hade en gixxer 750 med jetplans-slipon förut och var med om att en gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig så jag fick väja ut i andra körfältet.

Med nuvarande hoj kann jag tjoff tjoff tjoffa förbi folk bra mycket fortare än skyltat utan att dom reagerar.
Tyvärr så går den ju inte lika bra, men jag kann ju knappt köra hoj så det spelar inte så stor roll.

När jag kör i tätbebyggt område, när jag kör förbi hästar, när det finns barn bredvid vägen eller när någon närmar sig ett övergångsställe så saktar jag in eller stannar nästan överdrivet för att försöka sprida lite MC-goodwill.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Man kan ju alltid åka runt o vinka, precis som MotoGp-åkarna gör efter ett avslutat race, då lär ju folk bli lite generade iaf ;)?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0