Ska berätta lite om mina erfarenheter.
Så här e det jag har kört hoj i 4 år började med en gpz600r sen cbr600f och nu en mille jag har uppleft ganska mycket under de åren och är glad att jag inte hade något väre från början därför då hade det varit stor chash att det hade står RIP. Och nu i år så har 2 kompisar kört hoj en zx9a och en gsx1000r ja vad händer då jo vi tar lite turer tillsamans. De färska killarna värkar tyvär inte ha så stort omdöme de håller mest 240+ hela tiden o det e ju jätte bra när de inte kan hantera hojen änns som bädat för olyckor. Sen så åker jag och han med zx9an ut och bus kör lite och han försöker slanga på mest duma ställen jag vet ett ställe ditt jag har fått grovt styrflader med min cbr600f i 160 vid en omkörning. Vädligt bra att släpa ner framhjulen i de guppen men vad vet han han har ju aldrig kört med hoj är så ofta förut och vet inte hur lätt det är att få styrfladder om man slår i ett gupp lite för hårt. Detta år gick allt bra som tur va men de han inte köra så mycket heller kanske <-400mil. Men en ska som är säker jag hoppas de över lever nästa sommar också och börjar lära sig hur lätt det kan va att råka ut för en olycka.
Sen visst är det upp till var och en vill man dö så vill man men jag hoppas att inte för många nära anhöriga blir lidande på grund av att man gör något dumt som går att undvika. Visst man kan dö av en metior i skalen också eller dylikt men man behöver inte utmana ödet hur mycket som helst lika dumt som en jag såg som körde med en r1 och hade en riktig nos tub på höger sida ovanför ljuddämparen det var väll inte så farligt med det men han körde ju inte så snällt heller han hade kört så hårt så tubben var lite skrapad
. Det kan bli fin smäll det om det blir hål i den.