Hayabusa,en bra instegcykel??

Gabor

Guest
fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?Jag kör upp på Torsdag! Man behöver inte varva så mycket,och det finns pulver så det räcker...

Tjena å välkommen. Lyssna inte på alla avundsjuka trötthjärnor. Grattis till ett suveränt hojköp. Då har du en hoj att växa i. Du verkar vara lite mer insiktsfull än att vilja turboladda allt som har en motor, till skillnad från en hel hög med omogna testoteron "wanna bees".
Hoppas det går bra med körkortet och ta det lugnt där ute...det är vi mot dom...hela tiden.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
bra val av moped hade kunna tänka mig en som första hoj själv om jag gillat utseendet men men hade inte pengar heller så fick tillbringa mina första 400mil på en gammal fzr1000 från 95 men nu har jag äntligen en hoj som är riktigt rolig att åka.

grattis o lycka till med uppkörningen
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?QUOTE]

:corn
Ja, hur ska man säga det på ett trevligt sätt. NEJ !

En hayabusa är INTE en bra instegscykel.
 

HanneZ

Guest
Köpte du en hayabusa för utseendets skull? Tillåt mig gapskratta

HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Busafreak skrev:
Numera: segla verkar kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? En havskryssare för en halv mille köps in!
Åka båge verka kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? Går och köper det värsta man kan få tag i!
o s v Verkar omdömeslöst faktiskt.


Att köpa en havskryssare för en halv mille (om det e SEK du menar) skulle vara som att köpa en gammal honda supersport 400cc från 70-talet... dvs en perfekt förstahoj :7peta dessutom är en liten "standardseglare", typ Jeanau 37 fot, klassad som transatlantisk (däremot ska man ju inte göra den resan utan mycket erfarenhet). Kontentan är att det var en dålig parallell :)

tjoflöjt!

Sedan tycker jag att man ska köpa det man vill ha OM man kan framföra det med mognad och med hänsyn till sin erfarenhet och förmåga.

Välkommen och ycka till!

/Santo
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
fl168 skrev:
Tack för Det Chrilla !!

Jag trodde inte att det skulle röra om i grytan som det gjorde.Men som sagt,jag är glad för min första hoj,hoppas det inte blir min sista !! Jag provkörde många olika hojar innan jag slog till,men ångrar mig inte.Den är lättkörd och stabil,med ett grymt vridmoment...Fick en bra försäkring på Trygg-Hansa,10 lök om året helförsäkrat vilket får ses som billigt!

10 laxar per år för en hajJabusa?
Hm. Läge att återuppväcka ngn skenförsäkrarspekulationstråd igen nu eller?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har svårt att tro på busan som ngn bra förstahoj.
Finns det inget som säger dessa nybörjare ngt?

Jag kom på en bra paralell, ska du börja åka slalom?
Ta störtloppsbacken första åket du står på skidorna, andra är du så pass erfaren att du kan klippa puckelpisten....
Tredje åket så är du PRO då tar du en bakåtvolt i freestylebacken. :tummenupp

Men ta det lungt nu bara, du har gjort ditt val redan och tycker det var klokt.
Kör med MASSOR av förnuft och respekt för biken så kommer det nog lösa sig.
Träfrack eller lång bikerkarriär bara din gashand avgör...
//Tobbe
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
JA klart det måste vara :) bra vrid så du inte får kärringstopp :) montera gärna turbo också det är säkert kul :) osså kan du ju börja öva wheelis o leka spökryttare :tummenupp
Lycka till med wheelisarna i vinter
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Raskus skrev:
10 laxar per år för en hajJabusa?
Hm. Läge att återuppväcka ngn skenförsäkrarspekulationstråd igen nu eller?

Jag betalar 6500 hel/hel försäkrat på mig :pannkyss

Hur som helst så är Hayabusan en underbar hoj. Kan man sansa sig med gasen så är den riktigt lugn och behaglig.
Självklart så får man köpa vilken hoj man vill, även för utseendets skull.

Dock håller jag fast vid att det INTE är en bra första hoj. Det finns de med tillräckligt tryck och som är mer lättkörda.
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
HanneZ skrev:
Köpte du en hayabusa för utseendets skull? Tillåt mig gapskratta

HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA

Hannez,

Det är klart du får gapskratta,du har väl precis sålt din Puch Dakota med trimrör?
 

execute

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
har ingen längre
fl168 skrev:
Åk till rödljuset vid Skara Sommarland /Axevalla travbana,kör ca 500m och ta första vänster mot Flämslätt/Lerdala.Efter 5 km kommer du till Eggby,en av de underbaraste platserna på jorden !

mycket fina vägar där :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
om hayabusa är en bra instegscykel, vad ska man då fortsätta med när man väl lärt sej köra? kromsläde? :va

Jag tycker inte att någon kåpförsedd hoj är att rekommendera till nybörjare. Statistiken säjer att man lägger sin första (jag tappade tom min andra) och då är det ju bara onödigt att behöva laga massa kåpor.

Och för att slippa kommentarer om avundsjuka kan jag meddela att jag tycker att hayabusa är rätt ful :mattias
 

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Lam-Kaka skrev:
Ska berätta lite om mina erfarenheter.

Så här e det jag har kört hoj i 4 år började med en gpz600r sen cbr600f och nu en mille jag har uppleft ganska mycket under de åren och är glad att jag inte hade något väre från början därför då hade det varit stor chash att det hade står RIP. Och nu i år så har 2 kompisar kört hoj en zx9a och en gsx1000r ja vad händer då jo vi tar lite turer tillsamans. De färska killarna värkar tyvär inte ha så stort omdöme de håller mest 240+ hela tiden o det e ju jätte bra när de inte kan hantera hojen änns som bädat för olyckor. Sen så åker jag och han med zx9an ut och bus kör lite och han försöker slanga på mest duma ställen jag vet ett ställe ditt jag har fått grovt styrflader med min cbr600f i 160 vid en omkörning. Vädligt bra att släpa ner framhjulen i de guppen men vad vet han han har ju aldrig kört med hoj är så ofta förut och vet inte hur lätt det är att få styrfladder om man slår i ett gupp lite för hårt. Detta år gick allt bra som tur va men de han inte köra så mycket heller kanske <-400mil. Men en ska som är säker jag hoppas de över lever nästa sommar också och börjar lära sig hur lätt det kan va att råka ut för en olycka.

Sen visst är det upp till var och en vill man dö så vill man men jag hoppas att inte för många nära anhöriga blir lidande på grund av att man gör något dumt som går att undvika. Visst man kan dö av en metior i skalen också eller dylikt men man behöver inte utmana ödet hur mycket som helst lika dumt som en jag såg som körde med en r1 och hade en riktig nos tub på höger sida ovanför ljuddämparen det var väll inte så farligt med det men han körde ju inte så snällt heller han hade kört så hårt så tubben var lite skrapad :brinnerup . Det kan bli fin smäll det om det blir hål i den.

Jag är uppriktigt ledsen, men du måste för fan lära dig att skriva lite bättre...
Syrran på 9 bast har mer punkter i sina meningar än vad du har... :rofl

Lycka till!
Kram Robban
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
HanneZ skrev:
Haha, hela eggby är inavel så det hela är förståligt.

Jag är grymt avundsjuk på dig som bor i Skövde...Det är nog alla här på forumet Hannez ! Det var det bästa jag gjort hittills,när jag flyttade därifrån...Vad fick du för Dakotan förresten?
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
Göran skrev:
Jag betalar 6500 hel/hel försäkrat på mig :pannkyss

Hur som helst så är Hayabusan en underbar hoj. Kan man sansa sig med gasen så är den riktigt lugn och behaglig.
Självklart så får man köpa vilken hoj man vill, även för utseendets skull.

Dock håller jag fast vid att det INTE är en bra första hoj. Det finns de med tillräckligt tryck och som är mer lättkörda.


Hur e de i övrigt o köra? funderar på en sådan 00-03 kanske till nästa år

funderar eventuelt på o toura lite runt i europa 05 eller 06

och så e det en attans stilig hoj med den dära rätta suzukiquasimodopuckeln som faller en i smaken
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
PULKA skrev:
Hur e de i övrigt o köra? funderar på en sådan 00-03 kanske till nästa år

funderar eventuelt på o toura lite runt i europa 05 eller 06

och så e det en attans stilig hoj med den dära rätta suzukiquasimodopuckeln som faller en i smaken

Akta dig för att köpa en sådan hoj Pulka,de går bara att köra i 300 och man måste kört mc i minst 15 år innan man är lämplig...Skämt åsido,det är den grymmaste hoj jag provat,stabil och lättkörd med fantastiska motorresurser !! Köp...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top