Hayabusa,en bra instegcykel??

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?Jag kör upp på Torsdag! Man behöver inte varva så mycket,och det finns pulver så det räcker...

tja...jag som bara är ett sk. "moppefucko" för att jag kör lättvikt har väll jag ingen talan, men ni ska ändå få höra min åsikt:

Har man aldrig någonsin kört hoj så är en Hayabusa på 170+ hk lite i grövsta laget tycker jag.

Men om man däremot har kört lite hoj och kan grunderna så är det väll inget problem med en liten busa. Bara man klarar av att behärska odjuret.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
StewOo skrev:
tja...jag som bara är ett sk. "moppefucko" för att jag kör lättvikt har väll jag ingen talan, men ni ska ändå få höra min åsikt:

Har man aldrig någonsin kört hoj så är en Hayabusa på 170+ hk lite i grövsta laget tycker jag.

Men om man däremot har kört lite hoj och kan grunderna så är det väll inget problem med en liten busa. Bara man klarar av att behärska odjuret.
Tvärtom, du verkar ha en sund inställning. Nu kan jag förstå att man inte vill börja med en 125:a när man är född -68 som jag såg att personen som frågade va. Det kan nog innebära lite mer körning med insidan men det är nog lätt att göra bort sig ändå om man inte kört in sig under ett par år på nåt lite mildare.
Flame eller inte, vi är redan uppe i två sidor :) :corn
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Välkommen!

Grattis till bågen :tummenupp

Dom går som ena jävla spjut dom där "busorna" så ta det lugnt, bli inte en till i statistiken!

Men ack vad hayabusan är vacker!

som sagt :tummenupp
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
Hultan skrev:
Det har ju förekommit innan, och eggby? lät lite påhittat, men men, ifall du är så på allvar så lycka till, och välkommen!

Åk till rödljuset vid Skara Sommarland /Axevalla travbana,kör ca 500m och ta första vänster mot Flämslätt/Lerdala.Efter 5 km kommer du till Eggby,en av de underbaraste platserna på jorden !
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
fl168 skrev:
Åk till rödljuset vid Skara Sommarland /Axevalla travbana,kör ca 500m och ta första vänster mot Flämslätt/Lerdala.Efter 5 km kommer du till Eggby,en av de underbaraste platserna på jorden !
Om du läst på sidan innan så måste du väl förstå mig, hoppas allt går bra för dig! :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?Jag kör upp på Torsdag! Man behöver inte varva så mycket,och det finns pulver så det räcker...

:corn
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
Busafreak skrev:
Hmm.... instegscykel?

Är den strypt?

Är definitivt inget att rekommendera en nybörjare.

Numera: segla verkar kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? En havskryssare för en halv mille köps in!
Åka båge verka kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? Går och köper det värsta man kan få tag i!
o s v Verkar omdömeslöst faktiskt.

Hoppas du begriper vad du gör?

"Är den strypt?" Spelar stor roll...
Jag provade allt från RD 350,CBR 600 till SuperBlackbird.Det är inte motorstorleken som avgör,det är den som gasar.Du kör ihjäl dig lika mycket,och fort på en 600 som en busa.Men jag har större respekt for den sistnämnda..
Förövrigt så får du vilken motorcykel du vill för samma pengar,50-75 tusen.Så jag köpte den motorcykel som är snyggast och coolast dvs.Hayabusa.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Ska berätta lite om mina erfarenheter.

Så här e det jag har kört hoj i 4 år började med en gpz600r sen cbr600f och nu en mille jag har uppleft ganska mycket under de åren och är glad att jag inte hade något väre från början därför då hade det varit stor chash att det hade står RIP. Och nu i år så har 2 kompisar kört hoj en zx9a och en gsx1000r ja vad händer då jo vi tar lite turer tillsamans. De färska killarna värkar tyvär inte ha så stort omdöme de håller mest 240+ hela tiden o det e ju jätte bra när de inte kan hantera hojen änns som bädat för olyckor. Sen så åker jag och han med zx9an ut och bus kör lite och han försöker slanga på mest duma ställen jag vet ett ställe ditt jag har fått grovt styrflader med min cbr600f i 160 vid en omkörning. Vädligt bra att släpa ner framhjulen i de guppen men vad vet han han har ju aldrig kört med hoj är så ofta förut och vet inte hur lätt det är att få styrfladder om man slår i ett gupp lite för hårt. Detta år gick allt bra som tur va men de han inte köra så mycket heller kanske <-400mil. Men en ska som är säker jag hoppas de över lever nästa sommar också och börjar lära sig hur lätt det kan va att råka ut för en olycka.

Sen visst är det upp till var och en vill man dö så vill man men jag hoppas att inte för många nära anhöriga blir lidande på grund av att man gör något dumt som går att undvika. Visst man kan dö av en metior i skalen också eller dylikt men man behöver inte utmana ödet hur mycket som helst lika dumt som en jag såg som körde med en r1 och hade en riktig nos tub på höger sida ovanför ljuddämparen det var väll inte så farligt med det men han körde ju inte så snällt heller han hade kört så hårt så tubben var lite skrapad :brinnerup . Det kan bli fin smäll det om det blir hål i den.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hej fl 168,

Ja gissar att du åkt en del hoj tidigare, fast kanske mera cross och enduro?
fl 168 = Farmerlip 168...
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
men han körde ju inte så snällt heller han hade kört så hårt så tubben var lite skrapad :brinnerup . Det kan bli fin smäll det om det blir hål i den.[/QUOTE]

De där gillade jag..
 

Diversion

Guest
Är inte en Busa trots allt bättre som förstahoj än en R1 eller annan literhoj?
Dom har ju nästan samma effekt men är mer fladdriga vad jag har förstått.
 

fl168

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Eggby
Hoj
Hayabusa -99
Färnbo skrev:
Hej fl 168,

Ja gissar att du åkt en del hoj tidigare, fast kanske mera cross och enduro?
fl 168 = Farmerlip 168...

Jag har åkt en del cross,men inte medverkat i "FÄRNBOjäntan" som du uppenbarligen har...gillade du falukorven?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?Jag kör upp på Torsdag! Man behöver inte varva så mycket,och det finns pulver så det räcker...


Hmmm....framstår säkert som en riktig farbror Präktig men jag tycker det är helt vansinnigt att köpa en Busa som instegshoj!! Ser då och då trådar om nybakade hojåkare som vill ha tips på förstahojar och genast kommer det tips på Ninjor, Fireblades, gixxers etc och att man tröttnar efter 35 mil på en R6.a :kocko ...tycker det är rätt oansvarigt.

En så pass tung hoj med så mkt pulver i händerna på en rookie (och säg nu inte att "jamen, jag kör lugnt och smart, vet preciiis mina gränser bla bla för det har du ingen aning om)....ruggigt tycker jag.

Men, jag vill inte vara den som dömer, jag bara uttrycker en åsikt. Busan är cool, hoppas du blir nöjd med den. Men kör för fan försiktigt!!!
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Busafreak skrev:
Hmm.... instegscykel?

Är den strypt?

Är definitivt inget att rekommendera en nybörjare.

Numera: segla verkar kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? En havskryssare för en halv mille köps in!
Åka båge verka kul, det har jag aldrig gjort förut.
Vad händer? Går och köper det värsta man kan få tag i!
o s v Verkar omdömeslöst faktiskt.

Hoppas du begriper vad du gör?


Klokt!!! känner mig som en jävla mes när jag påpekar liknande saker....jag vill iaf inte fronta med någon rookie på Bogesundsvägen när han försöker jaga ifatt polarna....
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
hmm en Busa som 1:a hoj. njae det låter lite väl vågat. Inte för att jag inte tror att du är en bra förare, men du är INTE EN ERFAREN förare och då har BUSAn lite för mkt kraft.

Själv håller jag mig till 600cc segmentet. Inte lika mkt kraft men det går fort, hojarna är lätta och tro mig på svängande partier så blir du ifrånåkt.

Men men.... ta det lugnt och lycka till. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top