Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.

Hehe! Njae de är rätt lätt att läsa sålänge man drar några paraleller till engelskan (som i detta fallet coils)
:)

Där ser man ang numreringen på cylindrarna iaf! På bilar gäller från kamstyrningen
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.


ok nu förstår jag :tummenupp.

jag brukar alltid märka upp saker och ting själv de blir lättast så. men du har rätt.

jag är bara 20 år jag har mycket kvar att lära. så ni måste ha lite förståelse:rolleyes:
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag har man inte gjort så mycket. jag har kollat frigången mellan gaffelbenen och intercoolern och justerat lite små grejor bara, väntar på efiboxen etc:yoparty .
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag så punktade pappa ihop röret med turbo. men de vart lite snet så efter lite justering så vart de perfekt. ska helsvetsas imorgon :yoparty

en idolbild och en bild på dom 2 värsta hojarna i sundsvall :D
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Skulle man inte kunnat vrida kompressorsidan ca 100 grader framåt och laddat direkt upp i vänstra icgaveln , allt för att eliminera snäva rörböjar och sågade turboaggregat.

Ser bra ut.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top