driverinblack
Turbo är roligt men dyrt
Da blir du å få et problem med å sette coilene på rett plass.
min norska har inte förbättrats något men jag jobbar på de så om någon är snäll och översätt till en dum 20 åring
Da blir du å få et problem med å sette coilene på rett plass.
min norska har inte förbättrats något men jag jobbar på de så om någon är snäll och översätt till en dum 20 åring
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?
Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.
In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?
Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.
In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.
Använd denna sida när norskan , danskan eller ryskan är för svår.
Du kan till och med översätta vilken sida på nätet som helst till Det du önskar.
http://translate.google.com/translate_t?hl=sv#
Är så grymt imponerad av ditt bygge!!
Använd denna sida när norskan , danskan eller ryskan är för svår.
Du kan till och med översätta vilken sida på nätet som helst till Det du önskar.
http://translate.google.com/translate_t?hl=sv#
Är så grymt imponerad av ditt bygge!!
Så här menar du
"När du har ett problem med att ringla på rätt plats "
Så här menar du
"När du har ett problem med att ringla på rätt plats "[/QUOTE
Jaja. Oftast funkar det bra, klart det kan bli något litet litet fel ibland...
Tja,
Har du kvar kopplingsfjädrar?
Jag skulle se om jag få dem att passa till banditen.....
Nästan fusk att ha en likadan att kolla på
Men det är grymt iaf!
själv klart ska du följa med northbike ner till mc mässan ? så kan jag ta med dom då ?
Åker ner med Velox gänget på fredag .
Ska byta koppling till veckan
Skicka mobil Nr. via pm så hörs vi i helgen...
Kanske komma förbi o tjuvkika på busan......
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|