_Johansson_
Storfräsare
Inte funderat på att byta dump? Med såpass rejäl puffra på motorn kanske det behövs en dump som flödar mer?
Inte funderat på att byta dump? Med såpass rejäl puffra på motorn kanske det behövs en dump som flödar mer?
det kan ju vara det som är felet men tvivlar på att en dump på 44mm är förliten. inte för att jag är någon expert men.
3ans spjäll är krökt. vad jag kunde se. kollade inte så noga. var mest förbannad när jag tog isär alltihop. men nu är jag på bättre humör .
jag kom och körde i ca 100 km/H på e4an strax norr om sundsvall. på 4ans växel tror jag det var. och tänkte testa om allt funka som det skulle. allt funka enda tills hojen börja spinna hejdlöst och jag vred av gasen snabbt för att lägga i en ny växel. då märkte jag att jag inte behövde gasa. tomgång på ca 6000 varv. tror inte spällen gillar när jag vrider av gasen snabbt när den börjar spinna. så har fundering på att byta till orginalsvingen och testa om det blir samma sak när den inte spinner lös vad som händer. tror det har ett samband. men bara mina teorier
Fortfarande returvajer?
jag har kopplat dump.laddtrycks mätare.bränsletryckregulator och mcx efibox på samma slinga. och en helt egen slinga bara för original mapsensorn+2 st backventiler. vitt jag kan förstå är det helt galet.
har ni några tips på hur man ska koppla för att det ska funka bättre?
dumpen skal åtgärdas så fort lön kommer ehhe
Så har jag det också kopplat. Sidney som sammanfattat dragningen i stickyn har det också så. Intressant det där med att boxen ibland klarar sig bättre ovan spjällen. Men hur blir det när man slår av och trycket går upp i plenumet? Får man inte en extradusch som man inte vill ha?
vafan händer du lägger ner det trodde jag aldrig
men men jag ska hålla ögonen öppna o kolla om du bygger något nytt
mvh pain
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|