Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Vad är målet med dom nya stakarna ?

Hur mkt effekt och vrid har du haft tidigare / orkar standard grejorna ?

förhoppnings vis nära 400 hk på bakhjulet. om allt går bra.

271nm och 300 hk på bakhjulet.

vitt jag kan förstå så håller kolvar,topp och vev. växelådan är väl den svagaste punkten vid dom hästarna. men om man inte (cross) växlar så ska de nog hålla skapligt. man får väl uppdatera grejorna eftersom dom går sönder.
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Följer tråden med stort intresse.. kul att du är igång igen med mekandet=)
Själv funderar jag på att klä hojen med kolfiberfolié. fortfarande inte fått tummen ur på flera månader. är så jäkla imponerad av dej som bygger om hela jävla hojen så fort det blir lite kallt ut.
Keep up the good work.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Följer tråden med stort intresse.. kul att du är igång igen med mekandet=)
Själv funderar jag på att klä hojen med kolfiberfolié. fortfarande inte fått tummen ur på flera månader. är så jäkla imponerad av dej som bygger om hela jävla hojen så fort det blir lite kallt ut.
Keep up the good work.

tack så mycket:Bugar. de glädjer i vinter mörkret.

de finns ju alltid saker man vill förbättra eller inte han med förra vintern. sedan är de alltid roligt att pyssla på lite i garaget i sin ensamhet på helgerna. sedan är alla bygg trådar en jäkligt bra inspirations källa här på sporthoj.com. man får ju hur mycket ideer som hälst som man aldrig har tänkt på tidigare:tummenupp

du får nog ta dig själv i kragen och sätta igång. annars kommer du aldrig göra de ;). släng upp en tråd när du börjat :tummenupp
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
förhoppnings vis nära 400 hk på bakhjulet. om allt går bra.

271nm och 300 hk på bakhjulet.

vitt jag kan förstå så håller kolvar,topp och vev. växelådan är väl den svagaste punkten vid dom hästarna. men om man inte (cross) växlar så ska de nog hålla skapligt. man får väl uppdatera grejorna eftersom dom går sönder.

Kommer det att bli turbobyte?

K24an är väl god för 360-370hk men sen är det nog stopp

K26/27 an därimot klarar upp i mot 500 beroende på vilken kompressor man väljer , Dessutom så blir 400hk mycket mildare för grejerna med större aggregat

den är nog dessutom lite smidigare i formatet än K24an
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Kommer det att bli turbobyte?

K24an är väl god för 360-370hk men sen är det nog stopp

K26/27 an därimot klarar upp i mot 500 beroende på vilken kompressor man väljer , Dessutom så blir 400hk mycket mildare för grejerna med större aggregat

den är nog dessutom lite smidigare i formatet än K24an

pga ekonomin den här vintern så kommer jag köra med mcx400 agget till sommaren. har varit i kontakt med marklund och han säger att man kan ladda ca 1.2 sedan blir de bara värme. dvs runt 360 hk på bakan om allt stämmer.

men du har helt rätt. ett större agg skonar grejorna helt klart.

vi får se vad som händer men tack för upplysningen :Bugar
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
tack så mycket:Bugar. de glädjer i vinter mörkret.

de finns ju alltid saker man vill förbättra eller inte han med förra vintern. sedan är de alltid roligt att pyssla på lite i garaget i sin ensamhet på helgerna. sedan är alla bygg trådar en jäkligt bra inspirations källa här på sporthoj.com. man får ju hur mycket ideer som hälst som man aldrig har tänkt på tidigare:tummenupp

du får nog ta dig själv i kragen och sätta igång. annars kommer du aldrig göra de ;). släng upp en tråd när du börjat :tummenupp

Jag får väl gör det. Den 22dec så fraktar jag gixxern upp till föräldrarna i Sundsvall så det får bli lite pyssling då när den står i varmgarage. Det stora problemet med stockholm är mekmöjligheterna.. kostar shortan att har ett riktigt garage
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag får väl gör det. Den 22dec så fraktar jag gixxern upp till föräldrarna i Sundsvall så det får bli lite pyssling då när den står i varmgarage. Det stora problemet med stockholm är mekmöjligheterna.. kostar shortan att har ett riktigt garage

jaså de var som fan. håll dig nere i 08a land för här är de kallt så helvetet har frysit till is. jag kan förstå problemet med garage plats etc. har samma problem här:huvet. men men bara gilla läget, kommer snart lägga en beställning på 1 st högflödes oljepumps drev. efter många timmars forskande om för/nakdelar :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag har man slipat in ventilarna och gjort rent nästan hela toppen så de går framåt. glömde tyvärr kameran hemma men de kommer bilder :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Har du portat eller är det bara en sotning?

först har jag plast blästrat hela toppen. sedan har jag slipat bort gjutskägg och kanter i insug/avgaskanalerna. sedan vart de rengöring rengöring rengöring. slipa in ventilerna. så nu återstår rengöring :D

JAG VET MAN SKA INTE BLÄSTRA EN TOPP. men vafan de blir ju så rent och snyggt efteråt :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
igår fick man hem oljepumps drevet :yoparty
3 veckor tog de från usa. grymt bra enligt mig.

schnitzracing.com mycket bra grabbar :Bugar
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Att du inte köper en riktig pump istället då de enligt mätningar inte äe så bra med orginal pump ens med Hi flow drev.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218885

pumpar kommer att finnas att tillgå under Februari :yoparty


/Patrik
så är de säkert. men de är iallfall bättre än standard. hoppas jag iallafall. hojen blir aldrigfärdig byggd. så de lär nog komma in något bättre i framtiden när större snurra etc kommer på plats. har planer på värre grejor i den. men inte förren 2012. pga ekonomin.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu kommer lite bilder. oljepumps drev och på mina dubbla insugskammar. toppen kommer de bilder på senare när den är klar :tummenupp

även en bild på verktyget jag ska använda när jag ska få ut olja i alla kanaler innan jag startar upp den för första gången.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top