Hayden historiskt dålig?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Om man bara jämför med föregående år så är det ganska kasst presterat. Men ser man det över en lite längre period så är det väl mer runt tionde plats han hör hemma än på första.
Ja efter placeringarna 5,8,3,1 i totalen tidigare år är det naturligtvis runt tionde han hör hemma.

sandstream

Guest
De som jämför Haydens titelförsvar med Roberts kanske skulle fundera lite på vem som fått göra den största omställningen. Från 500 -> 500 och från 990 -> 800.

Hur som helst värmer det alltid gott att se sådana här trådar. Kan en människa blir mer desperat/förnekande än NT? :rofl

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
hmm en fundering....var det Shinya Nakano el. Makoto Tamada som tydligen skulle vara så bra innan någon av dom gjorde en rejäl vurpa och körde dåligt efter det.? Förresten vad gör dom i motogp? kanske massa påhopp nu men jag tycker inte dom har så mycket o göra där?? kanske ge andra chansen. Nog om Hayden nu, precis som goba sa i denna tråd så skulle Hayden dominera ut varenda levande människa "här"...jag kan i alla fall erkänna att jag är avundsjuk på hans körkunskaper:) någon annan?

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
hmm en fundering....var det Shinya Nakano el. Makoto Tamada som tydligen skulle vara så bra innan någon av dom gjorde en rejäl vurpa och körde dåligt efter det.? Förresten vad gör dom i motogp? kanske massa påhopp nu men jag tycker inte dom har så mycket o göra där?? kanske ge andra chansen. Nog om Hayden nu, precis som goba sa i denna tråd så skulle Hayden dominera ut varenda levande människa "här"...jag kan i alla fall erkänna att jag är avundsjuk på hans körkunskaper:) någon annan?

Tamada borde enligt mig åkt ut från Gp för 2 år sedan.
Men han ryker väl nu när han blivit frånåkt av en rookie istortsett hela säsongen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3086322 visst det kanske inte går så bra för han i motogp men han kör ändå ljusår bättre än alla på det här forumet och bättre än nån annan i norden för den delen, så varför klanka ner på en topp racingförare?....
Därför att vi inte jämför honom med oss själva eller andra nordiska förare. Han jämförs med andra världsmästare.

Hur som helst värmer det alltid gott att se sådana här trådar. Kan en människa blir mer desperat/förnekande än NT? :rofl
valmers?

Last edited:

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99

Tror inte det finns någon här i faggorna som inte erkänner Hayden som en väldigt skicklig förare. Och som tidigare sagts finns det inga DÅLIGA förare i MotoGP, bara varierande grader av skitbra! Inklusive Tamada och Nakano mfl, även om dom inte presterat superresultat på ett tag.
Det innebär dock inte att vi inte borde spåna och håna:smasha :crash

Slutligen, självklart är jag avundsjuk på deras körkunskaper, men jag väljer att vara det på någon som är snabbare:cool:

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ja efter placeringarna 5,8,3,1 i totalen tidigare år är det naturligtvis runt tionde han hör hemma.
Jepp, på en bra hoj.

De som jämför Haydens titelförsvar med Roberts kanske skulle fundera lite på vem som fått göra den största omställningen. Från 500 -> 500 och från 990 -> 800.
Numbers don't lie! Men vilka numbers ska vi kolla på egentligen :va

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Därför att vi inte jämför honom med oss själva eller andra nordiska förare. Han jämförs med andra världsmästare.

valmers?

mitt motto(försöker efterleva det): om du nu måste säga att nån är dålig måste du själv vara bättre. men det kanske bara e jag...

ja e tycker alla motogp förarna e helt fantastiska på två hjul, även de nordiska är extremt duktiga.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3086792 mitt motto(försöker efterleva det): om du nu måste säga att nån är dålig måste du själv vara bättre. men det kanske bara e jag...

ja e tycker alla motogp förarna e helt fantastiska på två hjul, även de nordiska är extremt duktiga.
Men då är det ju omöjligt att kunna diskutera någon sport om man inte är världsmästare själv.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Du verkar ju nästan besatt av att få häckla Nicky :va

men visst han har ju inte haft den bästa Säsongen men jag tror inte han får sparken från stallet

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
För den som undrar: Roberts mästare 2000, 2001 tog han EN pallplacering i race 12 av 16 och slutade 11:a. Hojen var inte bra och däcken tog slut fort.

Hayden är så här långt bättre.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Men då är det ju omöjligt att kunna diskutera någon sport om man inte är världsmästare själv.

man kan diskutera utan att säga att nån dålig... typ han e bättre än honom osv d kan man säga... men ja vet att min teori e ganska ohållbar för många...hehe

sen kan du ju diskutera alla sporter om du e bättre än någon i den...

hade alla gjort så hade vi sluppit allt obefogat skitsnack eller har ja fel....

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Förföljelse :D Du e för rolig!! Att 2006 sved var väntat, men att d satte så djupa sår hos 2t själar kunde väl ändå ingen tro! Att ta skiten o låta livet gå vidare e visst inget för dig. Att Valentino inte slog igen dörren för Nicky i slutet av 2006 är sannolikt grunden till att Du med fler ännu inte sover gott om natten..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
För den som undrar: Roberts mästare 2000, 2001 tog han EN pallplacering i race 12 av 16 och slutade 11:a. Hojen var inte bra och däcken tog slut fort.

Hayden är så här långt bättre.
Roberts och Gibernau slutade elva respektive nia 2001. Samma team som 2000 men med en hoj som var väsentligt längre efter konkurrenterna än vad årets Honda är.Vad alla som häcklar Roberts inte vet eller väljer att inte nämna är att han var den uppenbart bästa föraren 2000. Han vann flest race och stod på pallen flest gånger.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Roberts och Gibernau slutade elva respektive nia 2001. Samma team som 2000 men med en hoj som var väsentligt längre efter konkurrenterna än vad årets Honda är.Vad alla som häcklar Roberts inte vet eller väljer att inte nämna är att han var den uppenbart bästa föraren 2000. Han vann flest race och stod på pallen flest gånger.
En subejktiv bedömning, jag försökte hålla mig till fakta. Kan inte se att det är jämförbart eller ens relevant att jämföra mellan 2000/2001 års Suzuki och 2006/2007 års Honda. Läs Oxleys artikel som bl.a. nämner vad som varit svårt för Hayden att ställa om till en ny typ av hoj.

Jag häcklar inte Roberts, men har inte du en snudd på pervers böjelse i att häckla Hayden? :va Vad du väljer att bortse ifrån är t.ex. att Hayden stod på pallen lika många ggr som Rossi ifjor om det nu har någon betydelse för dig.

Last edited:

sandstream

Guest
Vad alla som häcklar Roberts inte vet eller väljer att inte nämna är att han var den uppenbart bästa föraren 2000. Han vann flest race och stod på pallen flest gånger.
Var länge sedan jag såg någon häckla Roberts men han tog mest poäng den säsongen och var en värdig vinnare. Frågan är nu du ska förstå att det är så en VM-serie fungerar :va

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Begreppet "Rossifuckon" finns ju redan. Kanske dax att införa begreppet "Haydenfuckon" efter den här tråden?
Många som gnäller på de som gillar Rossi i andra trådar försvara nu Hayden på exakt samma sätt som "Rossifuckona" annars förvarar Rossi.

Kul kul :D

MC Doktorn

Guest
Kverulanten NT i sitt lysmäte skapar ännu en cynisk diskussion

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS