Hayden historiskt dålig?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Men som svar på din fråga, Roberts säsong 2001 var sämre än Nickys säsong i år.
Det var, som sagt, inte min fråga utan jänkarnas på motorcycledaily.com.

Vad tror ni för övrigt om prognosen från vår amerikanske forumkollega på motogpforum.com som har Hayden och Elias som sina favoritförare?

"I think Nicky will follow the KRJR path of Champion to mid-bottom of the pile over the next 3 years and eventualy 1 more year at the back of the pack...and it will be a sad thing to watch! Nicky will finish outside of the top 5, and very likely out of the top 8 this year. In 2008 he willl end up mid-back of pack (Nakano territory) be out of the top 10 next year and be dropped by Repsol Honda. In 2009 he will be riding for Roberts, LCR, Minolta, Tech 3, Kawasaki or D'Antin on a year deliver or be dropped deal. And 2010/2011 he will leave GPs to go back at AMA (Mladin will finaly retire by then) or go WSBK."

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Att han skulle sjunka till Nakanonivå(lägre än Glocalnet)till nästa säsong var då verkligen en domedagsprofetia.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3091960 Att han skulle sjunka till Nakanonivå(lägre än Glocalnet)till nästa säsong var då verkligen en domedagsprofetia.
RIkitgt så illa lär det knappast gå, dessutom får han säkert vassare saker att rejsa med än Nakano som ju nu till Brno först får lite uppdateringar på sin RC212V.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det var, som sagt, inte min fråga utan jänkarnas på motorcycledaily.com.
OK, som svar på deras fråga då så citerar jag motogpnews då "Hayden, the worst american defending world champion since the last american defending world champion". Bättre så?

Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Första året blir nog rejält tufft. Men jag tycker att det hade varit så rätt för Hayden att få sitt namn inskrivet i historieböckerna. Vinna både WSBK och MotoGP. Stort. I MotoGP-sammanhang var ju hans titel annars bara en liten parantes i jämförelse med alla andra som tagit titlar de senaste 15 åren. Alltid gillat Hayden. Önskar honom allt gott i Wsbk!
Jag sökte efter trådar om Hayden men den som hade passat bäst att skriva i var stängd, så jag valde den här istället.

Om det blir så att Hayden vinner WSBK 2016 eller 2017 kan man kanske fråga sig om det vore rättvist/logiskt att göra honom till en mer högt värderad förare än om han hade stannat kvar i MotoGP och köra som han gör nu.

Jag tänker som så att Rossi ju lätt skulle kunna byta till WSBK 2016 och vinna den titeln lika lätt. Likaså Lorenzo och Marquez. Dessa tre plus Hayden är de enda MotoGP-mästare som ännu är aktiva och skulle kunna bli både mästare i både MotoGP och WSBK.

Men jag undrar: är det en större prestation att vinna WSBK på toppmaterial än att tävla i MotoGP på undermåligt material?

:)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Frågan är om Nickys kommande Wsbk Honda kommer vara "toppmaterial" i den serien!!??

Att vinna en serie rankar jag alltid högst. Att ligga i botten av MGP och utveckla en cykel eller funka som mentor till kommande aliens känns onekligen ganska behagligt o riskfritt.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
mja hayden har ju vunnit en titel i alla fall trots att teamkompisen den ständige 2an pedrosa fällden honom och det har ju inte peddot gjort!

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
mja hayden har ju vunnit en titel i alla fall trots att teamkompisen den ständige 2an pedrosa fällden honom och det har ju inte peddot gjort!
Pedrosa är verkligen den ständige tvåan och säkert är det många som tycker att han borde ha petats från MotoGP för länge sedan. Hans och Haydens CV ser ganska olika ut...

Bifogat

• Skärmavbild 2015-10-11 kl. 13.49.15.png
    Skärmavbild 2015-10-11 kl. 13.49.15.png
    31.3 KB · Visningar: 84
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...