Hayden i krock med Biaggi

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
valmers skrev:
Vad ska lille Max skylla på nu då? Rövtrång?

valmers skrev:
Titta på honom; "Hej, jag tror att jag är en riktig machoman, det gör väl inget att jag är en och en halv meter lång?"
Han är en dumdryg, arrogant jävel som aldrig lyckats i riktiga klassen. Gnäller som en kärring när det i själva verket är honom det är fel på.

valmers skrev:
Skillnaden är att de flesta andra förare har lite ödmjukhet; Biaggi hävdar alltid att han kommer att vinna VM.
När han sedan poserar i tangabrallor på någon strand vill man ju bara spy.

valmers skrev:
Biaggi är i slutet av sin karriär. Biaggi kommer aldrig att vinna.

valmers skrev:
Att jämföra Biaggi med Doohan borde vara kriminellt.

valmers skrev:
Han är en dumdryg idiot, utan självkritik. Det är allt. Den typen av människor avskyr jag, utan undantag.

valmers skrev:
Min bild av denne fjant förstärkts varje gång.

Körstilen ska vi inte ens tala om, det är väl endast Roberts som kan slå Biaggi i bedövande tråkighet på banan.

Ta en titt i spegeln.
Du borde ställa upp i VM i dryghet! :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Den taktiken körde jag också med när det gällde ett annat kärt ämne och då var du snabb med att kalla mig papegoja. :fatta! :pannkyss

Angående hur bra Biaggi är eller inte i MotoGP/500 så säger den här listan rätt mycket :D
http://motograndprix.tiscali.com/en...h=search&menu=archive&section=wins&option=rcw

Egentligen inte, det var mycket nära 1993 att Kevin Schwantz inte kom med på den listan. Få säger dock emot den som påstår att han ändå var en av tidernas vassaste förare. Frågan är hur många på den listan som skulle slagit Rossi.

Jag håller tex Biaggi som en bättre förare än Eddie Lawson. Lawson tog visserligen sina 4 titlar när han hade killar som Mamola och Gardner mot sig men när Schwantz, Rainey och Doohan blivit torra bakom öronen var han rökt.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Så länge någon försöker inbilla mig att Biaggi någonsin kommer vinna VM, tänker jag säga emot.
Varför?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Jag håller tex Biaggi som en bättre förare än Eddie Lawson. Lawson tog visserligen sina 4 titlar när han hade killar som Mamola och Gardner mot sig men när Schwantz, Rainey och Doohan blivit torra bakom öronen var han rökt.....
Förstår hur du menar men till Valmers försvar måste man ju säga att Biaggi aldrig vunnit största klassen och sen spelar det ju inte så stor roll hur många andra och tredje platser han tagit. Att någon kommer ihåg Eddie Lawson idag beror ju på att han faktiskt vann 4 gånger och inte att han kom två eller trea fyra gånger.

Att ranka förare från olika tidsepåker mot varandra i en materialsport går inte, hur gärna man än vill.

BTW: Jag har sett Eddie, Freddie och de andra live på Anderstorp (tror både Lindén och Sköld var med också) så jag är en ganska hipp kille :tungan

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
valmers skrev:
För att det aldrig kommer att hända, givetvis. Otroligt att 250-meriter från mitten av nittiotalet räknas fortfarande, i en helt annan klass.
Han är ju fortfarande med i toppstriden.Vinner ibland och kommer på pallen allt som oftast, och har gjort så sen han började köra.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
För att det aldrig kommer att hända, givetvis. Otroligt att 250-meriter från mitten av nittiotalet räknas fortfarande, i en helt annan klass.

Kanske för att 250-mästerskapet i mitten av 90-talet var stenhårt.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
oFFkeFF skrev:
MotoGP måste ju vara en ännu vekare serie, eftersom en så kass förare som Biaggi kan placera sig 2-4 konstant..

Med tanke på att han kör "moppestilen" så borde han ju egentligen vara sist. Frågan är om han inte fuskar ändå. Han ÄR ju inte snabb...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
CorbenDallas skrev:
Med tanke på att han kör "moppestilen" så borde han ju egentligen vara sist. Frågan är om han inte fuskar ändå. Han ÄR ju inte snabb...
Jo, han är bra, men inte alls så bra som han själv tror. Det är liksom det som är grejen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ec2bme skrev:
Han tror förmodligen att han är en av dom absolut bästa i världen, och de är precis vad han är. Inte sant?
Han tror att han är bäst, och blivande världsmästare i MotoGP. Det är/blir han inte. Fast det är ju Hondan det är fel på, givetvis. Eller HRC. Eller teamet. Eller växelpedalen.

sandstream

Guest
ec2bme skrev:
Han tror förmodligen att han är en av dom absolut bästa i världen, och de är precis vad han är. Inte sant?
Problemet är ju att han aldrig når fram till det som räknas, dvs att vinna mästerskapet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Han tror att han är bäst, och blivande världsmästare i MotoGP. Det är/blir han inte. Fast det är ju Hondan det är fel på, givetvis. Eller HRC. Eller teamet. Eller växelpedalen.
Jag tror Biaggi är fullständigt medveten om att han är näst bäst efter Rossi. Han har väl inte sagt att han skulle vara snabbast eller bäst sedan -98 då han retade gallfeber på Doohan. Visst måste det vara frustrerande att aldrig få den materiella fördel som skulle kunna leda honom förbi Rossi till den titel han så gärna vill kröna sin karriär med. Helt begripligt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:

Men herrejävlar.....

Vad skulle han vinna på att erkänna sig besegrad? Biaggi är en av få som kan rätt och slätt köra ifrån Rossi. Kan man göra det en gång kan man göra det tio gånger om allt vill sig. Biaggi måste tro att han kan vinna, Doohans berömda tes om att racing är 90% psykologi gäller.

Det är skillnad på att säga "Jag är bäst" och "Jag tror jag är kapabel att vinna VM".

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC