Hayden i krock med Biaggi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Marcus skrev:
Då känner du honom alltså? Coolt!

Själv har jag bara sett honom på Eurosport, så jag kan bara bedöma honom efter hans resultat och körstil...
Jag har läst och sett otaliga intervjuer, där min bild av denne fjant förstärkts varje gång. Har du sett filmen Faster? Inte speciellt svårt att förstå att Biaggis vänner i depån är lätträknade. En av dem är, tro det eller ej, Hayden!

Körstilen ska vi inte ens tala om, det är väl endast Roberts som kan slå Biaggi i bedövande tråkighet på banan.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
valmers skrev:
Jag har läst och sett otaliga intervjuer, där min bild av denne fjant förstärkts varje gång. Har du sett filmen Faster? Inte speciellt svårt att förstå att Biaggis vänner i depån är lätträknade. En av dem är, tro det eller ej, Hayden!

Körstilen ska vi inte ens tala om, det är väl endast Roberts som kan slå Biaggi i bedövande tråkighet på banan.

Okej, men jag förstår fortfarande inte hur Biaggis brist på vänner/integritet/ödmjukhet/rolig körstil/fullgott hårfäste/normala badbrallor/längd etc. gör honom till en dömd förlorare i roadracing-VM enligt dig?

Om Nicky Haydens hårfagerhet gör honom så mycket bättre, varför inte heja fram Giovanni Bussei till världsmästare?

Hypotetisk fråga: Om Biaggi vinner MotoGP-VM 2005 (jag tror inte att han gör det, men ändå, hypotetiskt); hur reagerar du då?
1) Skyller på yttre omständigheter
2) Går under den värmländska jorden
3) Annat

Och svara nu inte "det kommer inte att hända" etc., utan svara ärligt! :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Marcus skrev:
Okej, men jag förstår fortfarande inte hur Biaggis brist på vänner/integritet/ödmjukhet/rolig körstil/fullgott hårfäste/normala badbrallor/längd etc. gör honom till en dömd förlorare i roadracing-VM enligt dig?

Om Nicky Haydens hårfagerhet gör honom så mycket bättre, varför inte heja fram Giovanni Bussei till världsmästare?

Hypotetisk fråga: Om Biaggi vinner MotoGP-VM 2005 (jag tror inte att han gör det, men ändå, hypotetiskt); hur reagerar du då?
1) Skyller på yttre omständigheter
2) Går under den värmländska jorden
3) Annat

Och svara nu inte "det kommer inte att hända" etc., utan svara ärligt! :)
Nicky har en skön attityd till sporten; det har inget med frisyrer att göra. Vad gäller körstil är det sedan länge bevisat att med de riktiga motorcyklarnas intåg (och den snabba däckutvecklingen) krävs en annan körteknik, som moppe-Biaggi är oförmögen att lära sig.

3) Då är det bara att gratulera och erkänna att jag hade fel. Tur att detta är en hypotetisk diskussion.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
valmers skrev:
Nicky har en skön attityd till sporten; det har inget med frisyrer att göra. Vad gäller körstil är det sedan länge bevisat att med de riktiga motorcyklarnas intåg (och den snabba däckutvecklingen) krävs en annan körteknik, som moppe-Biaggi är oförmögen att lära sig.

3) Då är det bara att gratulera och erkänna att jag hade fel. Tur att detta är en hypotetisk diskussion.

Nicky är en fjolla som inte vågar göra annat än att nicka på huvet när han får order om det. Så enkelt är det.
O ditt snack om körstilar är patetiskt. Om det nu krävs en annan körstil, varför är inte vilt sladdande Hayden (eller McCoy tex) enormt mkt snabbare än Biaggi då? Dina argument för ditt korståg är patetiskt dåliga...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
CorbenDallas skrev:
Nicky är en fjolla som inte vågar göra annat än att nicka på huvet när han får order om det. Så enkelt är det.
O ditt snack om körstilar är patetiskt. Om det nu krävs en annan körstil, varför är inte vilt sladdande Hayden (eller McCoy tex) enormt mkt snabbare än Biaggi då? Dina argument för ditt korståg är patetiskt dåliga...
Rossi, Edwards, Hayden, Gibernau, Capirossi. Där har du några som anammat den nya körstilen. Moppekörstilen försvinner med Biaggi och Roberts. Ingen sörjer.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
valmers skrev:
Rossi, Edwards, Hayden, Gibernau, Capirossi. Där har du några som anammat den nya körstilen. Moppekörstilen försvinner med Biaggi och Roberts. Ingen sörjer.
Jag gillar mångfald och att alla inte kör likadant.
Dessutom är det bara 2 av dom fem du rabblat upp som faktiskt samlat ihop mer poäng än Biaggi. Moppestilen funkar tydligen till att bli TREDJE BÄST I VÄRLDEN!

Dessutom vill jag inte kalla körstilen för ny, den fanns även på 500cc tiden. Jag skulle snarare vilja påstå att Max är ruskigt snabb med tanke på den körstilen han har. Han har dessutom bevisat att den är både snabb o säker...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:

Hmm, undrar lite hur det går ihop med Bayliss problem "The Honda is to much setup as a GP-bike, for a smooth rider"
D.v.s det sladdades inte lika vilt under 2004, som det gjorde under 02-03. Därför att för mycket sladdande oftast inte ger snabbast varvtider..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Hmm, undrar lite hur det går ihop med Bayliss problem "The Honda is to much setup as a GP-bike, for a smooth rider"
D.v.s det sladdades inte lika vilt under 2004, som det gjorde under 02-03. Därför att för mycket sladdande oftast inte ger snabbast varvtider..
Bayliss är den ende som har problem med RC211V, vad jag vet.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Bayliss är den ende som har problem med RC211V, vad jag vet.

Det var inte många som körde brett i år. De som körde brett låg dessutom oftare på backen.

Men det är två olika skolor, en som styr med bakhjulet, den andra med framhjulet.
I VM är väl Biaggi den som lagt mest tyngd på framhjulet, och McCoy den som styrde mest med bakhjulet. De flesta andra ligger på lite olika platser på den skalan.
Visst sladdar rossi, men han lägger med rätt mycket tyngd på framänden, skolad på moppar som han är..

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kommer bli roligt å höra hur det låter om 5 år när Hayden är den eviga tvåan efter Hopkins :hihi

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:
Han är en dumdryg idiot, utan självkritik. Det är allt. Den typen av människor avskyr jag, utan undantag.

Då kan du inte tycka särskilt mycket om dej själv va?? :tungan

Skämt åsido, kan du inte sluta upprepa dej hela tiden? Vi vet vad du tycker.
Att bara spy galla över någon hela tiden helt inkonsekvent tillför ingenting på forumet mer än dålig stämmning.

Min 25 öring.

Sleven #16

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Då kan du inte tycka särskilt mycket om dej själv va?? :tungan

Skämt åsido, kan du inte sluta upprepa dej hela tiden? Vi vet vad du tycker.
Att bara spy galla över någon hela tiden helt inkonsekvent tillför ingenting på forumet mer än dålig stämmning.

Min 25 öring.

Sleven #16
Det är många som hjälper till att föra tjafset vidare. Så länge någon försöker inbilla mig att Biaggi någonsin kommer vinna VM, tänker jag säga emot.

sandstream

Guest
valmers skrev:
Det är många som hjälper till att föra tjafset vidare. Så länge någon försöker inbilla mig att Biaggi någonsin kommer vinna VM, tänker jag säga emot.
Den taktiken körde jag också med när det gällde ett annat kärt ämne och då var du snabb med att kalla mig papegoja. :fatta! :pannkyss

Angående hur bra Biaggi är eller inte i MotoGP/500 så säger den här listan rätt mycket :D
http://motograndprix.tiscali.com/en...h=search&menu=archive&section=wins&option=rcw

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC