Hayden i krock med Biaggi

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
valmers skrev:
Stämmer, man testade olika system. Poängen var inte avgassystemen i sig, utan utvecklingsarbetet som vissa av förarna kämpade med, medan den drygt 150 cm långe kejsaren satt och gnällde över att han inte hade en M1.
Hade han haft det hade det säkert sett annorlunda ut för Honda...

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
valmers skrev:
Biaggi är over the top, och han är mycket medveten om det. Han vet att de riktiga hojarna kräver en annan körstil och set-up, men han är totalt oförmögen att anpassa sig. Jämför med WRC, där "alla" kör understyrt idag, eftersom den tekniska utvecklingen gjort vänsterbromsandet obsolet.
Kanhända att Biaggi är over the top, i så fall ännu mer imponerande, trea i vm när man är over the top, det hade jag kunnat tänka mig stoltsera med också...

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Chris Ash skrev:
Max är en stor förare, stora förare ställer krav istället för att svansa omkring leende och säga att allt är perfekt. Måhända sticker detta i ögonen på soffexpertisen. Man ska komma ihåg att det var Max "gnäll" som fick Honda att vakna upp ur drömmandet förra säsongen när det visade sig att Hondan inte var lika överlägsen som tidigare, Sete och de andra bet ihop och krystade fram några genomskinliga hyllningar till sina team och Honda. Max påpekade sanningsenligt att hojen inte var mycket att hänga i granen och att Honda inte skött sig.

Biaggi är den förste att ösa lovord över och tacka sitt team och fabriken när det går bra. Att han "gnäller" på dem när det går dåligt ser jag som lika naturligt.

Raka rör och korten på bordet, det är Max Biaggi, han säger vad han tycker oavsett om det är obekvämt eller inte.

Jag har mycket svårt att tro att Hondan "inte var mycket att hänga i granen" även om Biaggi hade rätt i att Honda inte längre var lika överlägsen.
Sete och Hayden klagade garanterat på sina team oxå, men Biaggi var ju självklart tvungen att som vanligt gråta ut i media...
Och i förbifarten passa på att påpeka att Rossis hoj var mycket bättre!

Hurvida Biaggi öser lovord över och tackar sitt team och fabriken när det går bra, mer än nån annan MotoGP förare är jag osäker på.
Alla förare tackar väl sitt team/fabrikat efter ett lyckat race...

Last edited:

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Hur många lowsiders gjorde Biaggi under race ifjol och hur många gjorde Rossi?
Biaggi = 0 och Rossi = 1....
Kan nog stämma, är ingen kalenderbitare direkt :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mr_Firestorm skrev:
Jag har mycket svårt att tro att Hondan "inte var mycket att hänga i granen" även om Biaggi hade rätt i att Honda inte längre var lika överlägsen.
Sete och Hayden klagade garanterat på sina team oxå, men Biaggi var ju självklart tvungen att som vanligt gråta ut i media...
Och i förbifarten passa på att påpeka att Rossis hoj var mycket bättre!

Hurvida Biaggi öser lovord över och tackar sitt team och fabriken när det går bra, mer än nån annan MotoGP förare är jag osäker på.
Alla förare tackar väl sitt team/fabrikat efter ett lyckat race...

Hondan hade riktiga problem vid det tillfället, det har ju krypit fram i efterhand att alla i princip höll med Max. Så hans uttalande om att Yamahan vid tillfället var bättre kanske stämde, även om det nog mest var i frustration han sade det. Vad får dig att tro att Hondan inte kan vara dålig ibland, enligt Doohan var den rena skiten vid ett par tillfällen då HRC-gubbarna jobbat åt fel håll(åt hästkraftshållet)? Och 2001(Edit: 2000) var den ett toppigt nästintill okörbart monster på 200hk+.

Angående media så hade Biaggi märkt av problemen under hela försäsongen, han klagade över dem regelbundet i sina krönikor på hemsidan och berättade om hur han bönat och bett om förändringar utan att bli hörd. Därför gick han ut i media och sade mer eller mindre att Hondan är en skithoj för tillfället vilket satte fart på HRC och Biaggi var också mycket nöjd med förändringarna vilket han också påpekade i media och berömde Honda för alla som ville lyssna.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Angående media så hade Biaggi märkt av problemen under hela försäsongen, han klagade över dem regelbundet i sina krönikor på hemsidan och berättade om hur han bönat och bett om förändringar utan att bli hörd. Därför gick han ut i media och sade mer eller mindre att Hondan är en skithoj för tillfället vilket satte fart på HRC och Biaggi var också mycket nöjd med förändringarna vilket han också påpekade i media och berömde Honda för alla som ville lyssna.
Då är ju allt frid och fröjd då; vad ska lille Max skylla på nu då, när han som vanligt inte vinner GP-VM, trots sina försäkringar om motsatsen? Att semifabriksteamen får nya delar snabbare? Rövtrång?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Då är ju allt frid och fröjd då; vad ska lille Max skylla på nu då, när han som vanligt inte vinner GP-VM, trots sina försäkringar om motsatsen? Att semifabriksteamen får nya delar snabbare? Rövtrång?

Jag tyckte inte Max gnällde så mycket efter det, däremot hyllade han Rossi.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
Snälla valmers, berätta varför du inte bjuder Biaggi på Gevalia?
Var han kaxig och gnällig redan första säsongen?

Detta är en seriös fråga, då jag väldigt ofta njuter av dina bitska inlägg, och eftersom jag kom på att jag vet ju inte varför.

Mvh
Jocke

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R1 wannabe skrev:
Snälla valmers, berätta varför du inte bjuder Biaggi på Gevalia?
Var han kaxig och gnällig redan första säsongen?

Detta är en seriös fråga, då jag väldigt ofta njuter av dina bitska inlägg, och eftersom jag kom på att jag vet ju inte varför.

Mvh
Jocke
Titta på honom; "Hej, jag tror att jag är en riktig machoman, det gör väl inget att jag är en och en halv meter lång?"
Han är en dumdryg, arrogant jävel som aldrig lyckats i riktiga klassen. Gnäller som en kärring (Roberts) när det i själva verket är honom det är fel på.
På banan har han en oerhört trist körstil; inte en sladd, ingenting. Bjuder noll på sig själv.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Titta på honom; "Hej, jag tror att jag är en riktig machoman, det gör väl inget att jag är en och en halv meter lång?"
Han är en dumdryg, arrogant jävel som aldrig lyckats i riktiga klassen. Gnäller som en kärring (Roberts) när det i själva verket är honom det är fel på.
På banan har han en oerhört trist körstil; inte en sladd, ingenting. Bjuder noll på sig själv.

Du glömde hans vikande hårfäste...... :rolleyes:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
valmers skrev:
Hörrö, finns en del andra som tar åt sig av det där också.

Det finns nog flera sätt att se det. Jag tycker han gör rätt i att anse att han är stor, för det är han. Sen tror jag inte han är så arrogant som han verkar egentligen, vore ju sämre ifall det var så men.

Jag tycker också han gör helt rätt i att köra som han gör, det är en tävling och det handlar om vem som är snabbast. Stajla kan man göra efter racet. McCoy är lika dålig där ifall man ska se det ur din synpunkt, för han tror/tycker ju att det går fortast att köra så. (det var iaf så jag förstod Faster)

Franke75

Tuffa killar krockar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 sp
OlleR skrev:
10. Shinichi Itoh JPN Ducati Bridgestone TTT 2min 2.551secs

Vem är den här killen?

Shinichi Itoh var den första föraren som spräckte 200 miles i timmen gränsen på bana (Hockenheim) :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
OlleR skrev:
Hörrö, finns en del andra som tar åt sig av det där också.

Det finns nog flera sätt att se det. Jag tycker han gör rätt i att anse att han är stor, för det är han. Sen tror jag inte han är så arrogant som han verkar egentligen, vore ju sämre ifall det var så men.

Jag tycker också han gör helt rätt i att köra som han gör, det är en tävling och det handlar om vem som är snabbast. Stajla kan man göra efter racet. McCoy är lika dålig där ifall man ska se det ur din synpunkt, för han tror/tycker ju att det går fortast att köra så. (det var iaf så jag förstod Faster)

Max Biaggi har faktiskt gjort ett av historiens coolaste sistavarv. På Brno 2000 så körde han ifrån McCoy och Rossi så det skrek om det. På sistavarvet körde han in i alla kurvor på framhjulet och ut ur alla på bakhjulet! Varvtiden försämrades med ett par sekunder jämfört med hans snabbaste......

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Chris Ash skrev:
Max Biaggi har faktiskt gjort ett av historiens coolaste sistavarv. På Brno 2000 så körde han ifrån McCoy och Rossi så det skrek om det. På sistavarvet körde han in i alla kurvor på framhjulet och ut ur alla på bakhjulet! Varvtiden försämrades med ett par sekunder jämfört med hans snabbaste......
Haha nice! :) Jag kan inte hela historien, men jag gissar att rejset var avgjort redan, och är det redan gjort så :yoparty

Bjuda får man göra när det inte spelar nån roll!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
OlleR skrev:
Haha nice! :) Jag kan inte hela historien, men jag gissar att rejset var avgjort redan, och är det redan gjort så :yoparty

Bjuda får man göra när det inte spelar nån roll!

Max berömda wheelie från Brno 1998 är en annan goding. Du har säkert sett den när han slår över men studsar tillbaka igen. Doohan (som själv vurpade tidigare i racet) påpekade att Biaggi var out of control och hade haft tur. Biaggi svarade att han tyckte det var ok att vurpa efter mållinjen då man tagit sina 25 poäng men inte innan....

500-VM blev värsta cirkusen när Max kom in, både på och utanför banan. Den som säger att han "inte bjuder på sig själv" eller "inte tillfört något" bör dra ut huvudet ur arslet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Titta på honom; "Hej, jag tror att jag är en riktig machoman, det gör väl inget att jag är en och en halv meter lång?" Han är en dumdryg, arrogant jävel som aldrig lyckats i riktiga klassen. Gnäller som en kärring (Roberts) när det i själva verket är honom det är fel på. På banan har han en oerhört trist körstil; inte en sladd, ingenting. Bjuder noll på sig själv.
Oj, du måste ge detta rimliga proportioner. Att vara kort kan väl aldrig vara en personlig egenskap hos någon? För övrigt tror jag inte Biaggi är kortare än Bayliss eller Doohan.

Även om du inte uppskattar Biaggis personlighet så vore det väl oändligt tråkigt om det inte fanns några motsättningar, skillnader eller kännetecken bland förarna? Av den anledningen borde det ju vara värdefullt att inte alla är lättsamma, välansade och politiskt korrekta - som Hayden m.fl.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:

Något du vet vad det är eller?

F'låt, kunde inte låta bli.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Chris Ash skrev:
De glömmer jag aldrig.
När de va 2 varv kvar så ledde han med drygt 10 sek.
Sen sista varvet så gjorde han precis som du säger. Framhjul in i kurvorna och bakhjul ut ur kurvorna, och gick slutligen i mål med nästan 7 sek före tvåan.
Helt makalöst. Jag bara satt och hoppade upp och ner i soffan.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Chris Ash skrev:
Max berömda wheelie från Brno 1998 är en annan goding. Du har säkert sett den när han slår över men studsar tillbaka igen. Doohan (som själv vurpade tidigare i racet) påpekade att Biaggi var out of control och hade haft tur. Biaggi svarade att han tyckte det var ok att vurpa efter mållinjen då man tagit sina 25 poäng men inte innan....

500-VM blev värsta cirkusen när Max kom in, både på och utanför banan. Den som säger att han "inte bjuder på sig själv" eller "inte tillfört något" bör dra ut huvudet ur arslet.
Den wheelin är ju också ett kapitel för sig.
Han skulle slanga över mållinjen, och går förbi 90 grader med hojen innan han får ner den igen.

Mick Doohan sa att han tyckte de var "patetiskt" att nästan vurpa över mållinjen.
Då svarade Max att han tyckte att de var mer patetiskt i så fall att vurpa redan på andra varvet (som Doohan gjorde samma tävling).

All respekt åt Max.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ec2bme skrev:
Den wheelin är ju också ett kapitel för sig.
Han skulle slanga över mållinjen, och går förbi 90 grader med hojen innan han får ner den igen.

Mick Doohan sa att han tyckte de var "patetiskt" att nästan vurpa över mållinjen.
Då svarade Max att han tyckte att de var mer patetiskt i så fall att vurpa redan på andra varvet (som Doohan gjorde samma tävling).

All respekt åt Max.
Snacka inte om Biaggi i samma mening som Doohan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC