Hayden i krock med Biaggi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hayden har mig veterligen bara en mästartitel (AMA SBK) medan Biaggi har fyra (250 VM). I största klassen är det jämnt men följande statistik visar vem som onekligen kört bäst de två senaste åren...

2003
Biaggi 228 poäng. 2 segrar. 2 andraplatser. 3 tredjeplatser.
Hayden 130 poäng. 2 tredjeplatser

2004
Biaggi 217 poäng. 1 seger. 5 andraplatser. 3 tredjeplatser
Hayden 117 poäng. 2 tredjeplatser.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Axxexs skrev:
Yamaha hade också lagt in protest eller klagat på att Hayden kört för fort ett flertal gånger
Rossi hade legat bakom Hayden på väg in till depån och sa att han inte kunde tro sina ögon om vad som hände.

Det är väl roligt för hårfagre Hayden att han kan vara snabb nånstans... :)

/JPS

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Hayden har mig veterligen bara en mästartitel (AMA SBK) medan Biaggi har fyra (250 VM). I största klassen är det jämnt men följande statistik visar vem som onekligen kört bäst de två senaste åren...

2003
Biaggi 228 poäng. 2 segrar. 2 andraplatser. 3 tredjeplatser.
Hayden 130 poäng. 2 tredjeplatser

2004
Biaggi 217 poäng. 1 seger. 5 andraplatser. 3 tredjeplatser
Hayden 117 poäng. 2 tredjeplatser.
Man kan tro att dessa fakta vore nog för den mest förhärdade Haydenälskare att inse att Biaggi är en bättre förare. Men icke...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Efter att ha sett filklipp från ombordkameror på diverse förares hojar inser jag nu att Biaggi är ett världsmästarämne. Hans fyra förstaplatser i 250 kom inte ryckta ur en hatt. Hans största problem i stora klassen är hans självpåtagna prestationskrav. Det blir han och Rossi som fajtas om titeln i år, jag lovar.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Teddy skrev:
Efter att ha sett filklipp från ombordkameror på diverse förares hojar inser jag nu att Biaggi är ett världsmästarämne. Hans fyra förstaplatser i 250 kom inte ryckta ur en hatt. Hans största problem i stora klassen är hans självpåtagna prestationskrav. Det blir han och Rossi som fajtas om titeln i år, jag lovar.

Efter att ha sett Motogp de senaste åren så är det för mig väldigt märkligt att inte Sete är försteförare hos Honda i år.
Om vi räknar från det året Biaggi började köra 500 så undrar jag vad han har presterat/tillfört i klassen.
Förutom sin självgoda och dryga attityd, sina ständiga ursäkter och bortförklaringar i form av att det är fel på allt utom han själv. (tex hojen, mekanikerna, ingenjörerna, Däcken m.m.)
Tydligen har det aldrig slagit honom att han helt enkelt kanske är sämre än Rossi och även Sete...
Det kommer att handla om Rossi och Sete i år igen! (Tror jag iaf)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mr Firestorm---> Sedan Rossi började köra 500/MotoGP är det bara han som tagit fler poäng än Biaggi. Sete har "bara" varit bra de två senaste säsongerna.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Jag tolkar Haydens kommentar som att han inte kan räkna med generös hjälp från Biaggi på samma sätt som från Rossi. Hur som helst tycker jag att den totala kultur- och personlighetskrocken mellan Hayden och Biaggi är jävligt kul.

Vad jag läst så fick inte Hayden någon hjälp alls av Rossi. Deras boxar var helt avskilda och Rossi ville inte bli störd eller dela med sig av data! Enda gången Rossi "Hjälpte" Hayden var första gången dom körde försäsongsträning på Philip Island där han lät Hayden ligga bakom i några varv för att se Rossis spår och dra upp tempot lite. Barros däremot var väldigt hjälpsam och delade data och pratade mycket med Hayden hur körningen och motorcykeln gick. Rossi har sagt att nu när Edwards kör i samma team så är det första gången han kan/vill dela data med någon pga att Edwards har en liknande körstil och även är en bra vänn privat med Rossi.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mr_Firestorm skrev:
Efter att ha sett Motogp de senaste åren så är det för mig väldigt märkligt att inte Sete är försteförare hos Honda i år.
Om vi räknar från det året Biaggi började köra 500 så undrar jag vad han har presterat/tillfört i klassen.
Förutom sin självgoda och dryga attityd, sina ständiga ursäkter och bortförklaringar i form av att det är fel på allt utom han själv. (tex hojen, mekanikerna, ingenjörerna, Däcken m.m.)
Tydligen har det aldrig slagit honom att han helt enkelt kanske är sämre än Rossi och även Sete...
Repsol är sponsor av Hondas fabriskteam med de förare som Honda väljer att tilldela störst resurser. Sete har ett mkt lukrativt avtal med Telfonica Movistar som han av ekonomiska skäl inte vill avbryta.

Biaggi har inte "tillfört" något till klassen? Denna anmärkning återkommer med jämna mellanrum och jag har alltid lika svårt att förstå vad den som yttrar den menar. Han har sedan han började köra 500/MotoGP -98 (Doohans sista oavbrutna säsong) aldrig avslutat en säsong sämre än trea i sammandraget.

Utveckla gärna termen "tillföra" och namnge de förare som har ett berättigande i MotoGP för det de "tillför" klassen.

Edit: Du undrar vad Biaggi har presterat "Om vi räknar från det året Biaggi började köra 500". Du gör det lite för enkelt: Han är unik i att vinna det första 500-race en förare ställer upp i - från Poleposition. Läs på, gosse! :7peta

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Nyteknik skrev:
Repsol är sponsor av Hondas fabriskteam med de förare som Honda väljer att tilldela störst resurser. Sete har ett mkt lukrativt avtal med Telfonica Movistar som han av ekonomiska skäl inte vill avbryta.

Biaggi har inte "tillfört" något till klassen? Denna anmärkning återkommer med jämna mellanrum och jag har alltid lika svårt att förstå vad den som yttrar den menar. Han har sedan han började köra 500/MotoGP -98 (Doohans sista oavbrutna säsong) aldrig avslutat en säsong sämre än trea i sammandraget.

Utveckla gärna termen "tillföra" och namnge de förare som har ett berättigande i MotoGP för det de "tillför" klassen.

Edit: Du undrar vad Biaggi har presterat "Om vi räknar från det året Biaggi började köra 500". Du gör det lite för enkelt: Han är unik i att vinna det första 500-race en förare ställer upp i - från Poleposition. Läs på, gosse! :7peta

:klappar :klappar :klappar :klappar

Biaggi är kung, så är det bara.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sleven skrev:

Fel fel. Biaggi är kungarnas kung - han är kejsare! Rätt ska va rätt :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Fel fel. Biaggi är kungarnas kung - han är kejsare! Rätt ska va rätt :)
Underligt, en kungarnas kung på andra plats? Jag trodde man var kung om man vann, inte om man var tvåa hela livet.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Mr_Firestorm skrev:

Mycket bra inlägg... Biaggi må vara en av de bästa, men han är riktigt dryg och en dålig loser.. Sete är bättre och Rossi bäst...

sandstream

Guest
sleven skrev:
Ja, för alla moppeåkare kanske :rolleyes:

Jag hoppas att Suzuki kan göra lite bättre ifrån sig i år men det blir väl som vanligt :(

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sandstream skrev:
Jag hoppas att Suzuki kan göra lite bättre ifrån sig i år men det blir väl som vanligt :(
Jag hoppas Suzuki kan släppa iväg Hopkins på en Honda jag :D

Vore verkligen kul å få se vad den killen kan göra. Förhoppningsvis är väl Sukkan bättre i år, men det går nog inte hoppas på att de ska kunna strida om förstaplatsen?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Ja, för alla moppeåkare kanske :rolleyes:

Suzuki gör säkert bra ifrån sig, problemet är att man har världens sämste världsmästare hos sig.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Underligt, en kungarnas kung på andra plats? Jag trodde man var kung om man vann, inte om man var tvåa hela livet.
En lättsam och trevlig personlighet kompenserar mycket :pannkyss

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
En lättsam och trevlig personlighet kompenserar mycket :pannkyss

Precis! Det är så kul att höra Haydens kommentarer om att de minsann hjälpte varandra och pluttade och duttade, han, Barros och Rossi. Nu kommer Kejsaren in i teamet och då fjollas det inte längre, då hatas det i depåboxen! Så ska det vara!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Goodstuff skrev:
Mr Firestorm---> Sedan Rossi började köra 500/MotoGP är det bara han som tagit fler poäng än Biaggi. Sete har "bara" varit bra de två senaste säsongerna.

Vilket gör det väldigt konstigt att placera Hayden som försteförare ifjol.
Barros spöade honom med hästlängder och han blir petad ur "förstateamet".

Men som nån sa, Tamada vore väldigt kul att se oftare på pallen. Gärna Edwards också.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC