Hayden i krock med Biaggi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Precis! Det är så kul att höra Haydens kommentarer om att de minsann hjälpte varandra och pluttade och duttade, han, Barros och Rossi. Nu kommer Kejsaren in i teamet och då fjollas det inte längre, då hatas det i depåboxen! Så ska det vara!
Ha ha, exakt. Vore kul att se/höra ett inspelat samtal mellan dessa två. Har vi tur bjuder Biaggi Hayden på en och annan armbåge ute på bananen.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jörgen Player Special skrev:
Kung av dåligt uppförande kanske?

/JPS

Kommer ni inte ihåg Mats Rådberg o Rankarnas gamla slagdänga??

"Det är inte lätt att va ödmjuk när man är en sån kille som jag....."

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Ha ha, exakt. Vore kul att se/höra ett inspelat samtal mellan dessa två. Har vi tur bjuder Biaggi Hayden på en och annan armbåge ute på bananen.
Om Biaggi inte har hunnit lowsajda förstås :rolleyes:

Angående Suzuki: Borde inte Roberts gå i pension snart?
Vad är det som driver gubben?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:

Att bli bättre än sin farsa.....

Lär han väl iof aldrig lyckas med men ändå :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:

Hur många lowsiders gjorde Biaggi under race ifjol och hur många gjorde Rossi?
Biaggi = 0 och Rossi = 1....

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Du undrar vad Biaggi har presterat "Om vi räknar från det året Biaggi började köra 500". Du gör det lite för enkelt: Han är unik i att vinna det första 500-race en förare ställer upp i - från Poleposition. Läs på, gosse!

Jag måste medge att även jag var imponerad när Biaggi stod som segrare i sitt första 500 race! Men sedan har han inte imponerat speciellt mycket mer.

Men att Biaggi gärna delar ut armbågar ute på banan istället för att försöka köra ifrån sina konkurenter vet vi ju alla sedan tidigare...

Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Mr Firestorm---> Sedan Rossi började köra 500/MotoGP är det bara han som tagit fler poäng än Biaggi. Sete har "bara" varit bra de två senaste säsongerna.

Om inte jag mistar mig så har Sete varit bättre än Biaggi sedan han fick en riktig styrning. (dit räknar jag inte Suzuki)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Biaggi har delat ut en armbåge på Suzuka. De senaste två säsongerna har Sete gjort bättre resultat än Biaggi det stämmer men steget från det till att anse att Biaggi inte tillfört MotoGP någonting är väldigt långt. Uppenbarligen tillför han mycket eftersom han upprör folkskänslor något oerhört vilket alla diskussioner på forumet är ett bevis på.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Mr_Firestorm skrev:
Jag måste medge att även jag var imponerad när Biaggi stod som segrare i sitt första 500 race! Men sedan har han inte imponerat speciellt mycket mer.
Haha, inte lättimponerad här inte.... :squid

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Att över huvud taget få för sig att antyda att Biaggi inte skulle vara bra är för mig helt befängt.

Låt oss säga att han är den eviga tvåan.
Då måsta han ju vara näst bäst eller?
Skulle de vara dåligt de?

Att Rossi är bäst är det nog ingen som ifrågasätter. Han är ju trots allt den bäste föraren genom tiderna.

Jag är helt övertygad om att det kommer stå mellan Rossi och Biaggi, och att Rossi slutligen kommer att vinna i år igen.

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
Tje.... jag som person hejar på Biaggi, han e legend, men måste erkänna att
Rossi e största legenden genom tiderna..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har Biaggi börjat gnälla på Repsol-Hondan än? Någonting måste han ju skylla på? Eller?

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
WASP skrev:
Haha, inte lättimponerad här inte....

Nyteknik skrev:
Något förutom det fullständigt uppenbara som har imponerat på dig?

Jag är imponerad av de förare som är proffs ute på banan, och även uppför sig som proffs vid sidan av banan!
De som åker ut och gör sitt bästa med det material dom har tillgång till.
Och som framför sina klagomål till teamet så att de kan försöka förbättra hojen...
Istället för att framföra sina klagomål till media!

Dessa förare imponerar på mig... :Bugar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mr_Firestorm skrev:
Jag är imponerad av de förare som är proffs ute på banan, och även uppför sig som proffs vid sidan av banan!
De som åker ut och gör sitt bästa med det material dom har tillgång till.
Och som framför sina klagomål till teamet så att de kan försöka förbättra hojen...
Istället för att framföra sina klagomål till media!

Dessa förare imponerar på mig... :Bugar

Max är en stor förare, stora förare ställer krav istället för att svansa omkring leende och säga att allt är perfekt. Måhända sticker detta i ögonen på soffexpertisen. Man ska komma ihåg att det var Max "gnäll" som fick Honda att vakna upp ur drömmandet förra säsongen när det visade sig att Hondan inte var lika överlägsen som tidigare, Sete och de andra bet ihop och krystade fram några genomskinliga hyllningar till sina team och Honda. Max påpekade sanningsenligt att hojen inte var mycket att hänga i granen och att Honda inte skött sig.

Biaggi är den förste att ösa lovord över och tacka sitt team och fabriken när det går bra. Att han "gnäller" på dem när det går dåligt ser jag som lika naturligt.

Raka rör och korten på bordet, det är Max Biaggi, han säger vad han tycker oavsett om det är obekvämt eller inte.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Max är en stor förare, stora förare ställer krav istället för att svansa omkring leende och säga att allt är perfekt. Måhända sticker detta i ögonen på soffexpertisen. Man ska komma ihåg att det var Max "gnäll" som fick Honda att vakna upp ur drömmandet förra säsongen när det visade sig att Hondan inte var lika överlägsen som tidigare, Sete och de andra bet ihop och krystade fram några genomskinliga hyllningar till sina team och Honda. Max påpekade sanningsenligt att hojen inte var mycket att hänga i granen och att Honda inte skött sig.

Biaggi är den förste att ösa lovord över och tacka sitt team och fabriken när det går bra. Att han "gnäller" på dem när det går dåligt ser jag som lika naturligt.

Raka rör och korten på bordet, det är Max Biaggi, han säger vad han tycker oavsett om det är obekvämt eller inte.
Det är skillnad på feedback och gnäll. Biaggi yrade om att Yamaha M1 var mycket bättre, Hayden och övriga hondaförare bet ihop och körde massvis med testmil, bland annat för att utveckla det nya avgassystemet (som Biaggi gnydde om att han inte fick direkt).
Biaggi är over the top, och han är mycket medveten om det. Han vet att de riktiga hojarna kräver en annan körstil och set-up, men han är totalt oförmögen att anpassa sig. Jämför med WRC, där "alla" kör understyrt idag, eftersom den tekniska utvecklingen gjort vänsterbromsandet obsolet.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:
Det är skillnad på feedback och gnäll. Biaggi yrade om att Yamaha M1 var mycket bättre, Hayden och övriga hondaförare bet ihop och körde massvis med testmil, bland annat för att utveckla det nya avgassystemet (som Biaggi gnydde om att han inte fick direkt).
Biaggi är over the top, och han är mycket medveten om det. Han vet att de riktiga hojarna kräver en annan körstil och set-up, men han är totalt oförmögen att anpassa sig. Jämför med WRC, där "alla" kör understyrt idag, eftersom den tekniska utvecklingen gjort vänsterbromsandet obsolet.

Du menar det nya systemet med två utblås uppe som Sete vägrade använda och som inte längre finns med i år?? :7peta

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Du menar det nya systemet med två utblås uppe som Sete vägrade använda och som inte längre finns med i år?? :7peta
Stämmer, man testade olika system. Poängen var inte avgassystemen i sig, utan utvecklingsarbetet som vissa av förarna kämpade med, medan den drygt 150 cm långe kejsaren satt och gnällde över att han inte hade en M1.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC