Hayden ut ur MotoGP..Tack!

Status
Ej öppen för fler svar.

Skuggan

Guest
varför skulle inte han kunna åtminstånde ha lite häng på Pedrosa de har ju samma grejer.. får detta året på sig sen petar jag honom om ingen annar gör det:7peta

Dom har inte samma grejjer längre, igår körde Hayden med nya motorn och chassit.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
....det behövs fler hojar också, är lite löjligt att man i största mästerskapet mer eller mindre kan toura sig till poäng.

Ja, det är faktiskt riktigt larvigt... Ofta räcker det ju med att ta sig i mål för att få poäng i MotoGP... Som ska vara det värsta och tuffaste man kan köra...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Klart att det är tråkigt att se Hayden som på 990 konstant krigade om pallplaceringarna tappa på 800:an både i konsistens och konkurrenskraft.

Ut ur klassen ska han definitivt inte! Han har lång erfarenhet och en världsmästartitel. En sjunde plats i totalen och sjätteplats i BMW M award visar att han är en kompetent förare, pungt.

Hur kul vore klassen om bara Lorenzo, Pedrosa, Stoner och Rossi skulle vara med och köra? Nämnde jag att jag gillar Hayden :)

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
hayden ska definitivt stanna kvar, kanske inte i honda stallet men kvar i moto gp ja

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag är inget Haydenfan precis men vill inflika att han tog 2 segrar det året han vann VM på Assen och Laguna Seca.
Sen att han vann på tur är skitsamma han var 1 efter årets slut.
Tror du blandar ihop Nicky med Emilio Alzamora som vann 125 för några år sedan utan en enda seger.

Edit:1999 var det Alzamora vann 125 VM.

Saxat från Wikipedia:Emilio Alzamora (born on May 22, 1973 in Lleida) is a former Grand Prix motorcycle road racer. He was the 1999 F.I.M. 125cc world champion. He holds the distinction of being the only rider to win a road racing world championship without having won a race.

Hallå Valmers var är du jag håller ju med dig!!!!!

Är 99% säker på att Andrew Pitt vann SS600VM utan att vinna ett enda race.

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Ja ut med Melandri och sätt hayden på duccen istället!

Nu är han kanske inte berömd för att kunna ställa in en cykel och anpassa den efter sig själv, men det kanske finns någon som kan hjälpa honom...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dock bör Hayden likt andra ersättas av mer hungriga 250-förare.

Var det Swedie som skrev det där? :confused:

Klart att det är tråkigt att se Hayden som på 990 konstant krigade om pallplaceringarna tappa på 800:an både i konsistens och konkurrenskraft.

Hur har hans konsistens ändrats sedan bytet av motorstorlek? Var han fast och fin förut för att numer vara lite mer geléartad? :D

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Klart att han underpresterar om man jämför med säsongen då han blev världsnästare

Hayden kör precis som han alltid har gjort.
Skillnaden då mot nu är att Rossi, peddo, casey m.fl håller sig på hjulen, inga motorhaveri m.m och faktiskt klarat av att anpassa sig till 800:an

Ut ur klassen ska han definitivt inte! Han har lång erfarenhet och en världsmästartitel.

Alex Criville

(vem kommer ihåg honom)
:hihi

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Alex Criville
(vem kommer ihåg honom)
Rätt många kommer ihåg Alex. Han åkte två säsonger till i Repsol innan de dumpade honom. Han hade både pallplatser och vinst under den tiden. Dock åkte han inte ut ur GP pga detta, han tvingades lägga av pga skada.
Repsol Honda var säkert övertygade om sitt materials överlägsenhet då, undrar om de är de idag?

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Rätt många kommer ihåg Alex. Han åkte två säsonger till i Repsol innan de dumpade honom. Han hade både pallplatser och vinst under den tiden. Dock åkte han inte ut ur GP pga detta, han tvingades lägga av pga skada.

Dom flesta som såg 500gp kommer ihåg honom, han körde på Doohans inställningar för Alex var helt oförmögen att ställa in hojen.
Osäker men har för mig han på senare dar fick attacker som gjorde att han kunde somna till lite här och var.

Repsol Honda var säkert övertygade om sitt materials överlägsenhet då, undrar om de är de idag?

Det beror på att dom hade en förare som kunde utveckla materialet (Doohan)
Efter Rossi la av hos Repsol så har dom inte haft samma flyt

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det beror på att dom hade en förare som kunde utveckla materialet (Doohan)
Efter Rossi la av hos Repsol så har dom inte haft samma flyt
Undrar om Doohans storhet var att han kunde utveckla materialet eller om han var bättre på att dra fördel av det som stod till buds? Lyssnade Honda lyhört på Doohan?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ja, det är faktiskt riktigt larvigt... Ofta räcker det ju med att ta sig i mål för att få poäng i MotoGP... Som ska vara det värsta och tuffaste man kan köra...

Du borde köra MotoGP i stället för SBC. :D

Var det Swedie som skrev det där? :confused:

Hjälp, forumet är hackat! :rofl

Alex Criville

(vem kommer ihåg honom)

Alex har 19 segrar i GP varav 14 i 500 cc, Nicky har 3. Jag kommer att komma ihåg Alex långt efter att jag glömt höstacken.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bullshit att Criville enbart åkte på Doohans inställningar, han körde jävligt bra utan Doohan också. Sen fick han inte heller kicken från repsol, utan han blev sjuk så att han inte kunde fortsätta köra.
Han är klart ihågkommen som den racevinnare han var, dessutom körde han för vinst och bufflades ordentligt med Doohan som självklart var sur att någon faktiskt kunde åka lika fort som honom på en likadan hoj..
Mycket trashttalk från Doohan för att psyka sina motståndare som inte ska tas som några absoluta sanningar.

Hayden skulle trilla längre bak i kön i ett annat team, men jag tycker hans körning ändå gör att han platsar då han fightas om platserna, trots motgångar.
Jag gilllar folk som rejsar, även om de inte har största talangen för att vinna rejs.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
well...

Hej bitterpitt :hihi jag såg Hayden på laguna seca (2006 tror jag) sedan dess har jag haft ett gott öga till honom , men nu vet i f,n,,,, varför skulle inte han kunna åtminstånde ha lite häng på Pedrosa de har ju samma grejer,,,, så gammal världsmästare han är,,,,,,,, han får detta året på sig sen petar jag honom om ingen annar gör det:7peta

OKKK OKKKKK...vi behöver väl inte kicka ut han från MotoGP...men sätt Hayden på en Kawa-sat-team *garvar*
sant att han tog nåånn seger 06...(missade racen d året, antagligen :p)
Jo jag håller med folk på tråden att han e lite äldre o så än det nya 'nintendo gänget' som e inne för tillfället. Mennnnnnnn...o ett jävla stort mennnnn e Rossi....han e gammal o glider med lillgrabbarna utan problem. spräckte vi ålders tvivlet nu ?
Repsol Honda har juh ett ansikte utåt oxå..måste hålla masken. Kan juh inte ha en prettyboy som inte kan matcha de andra grabbarna i raceläge.
Melandri e väl inte bättre han heller..minns att han gjorde mig väldigt besviken på de nya 800:a. borde hållit sig till 250 kanske ?
japsarna är som italienarna..de vill ha en japan på en japansk hoj...varje år typ...
hayden körde på den nya hojen BTW...pedrosa på den gamla som nån nämnde..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende