Jag kör Triumph Trident 900 -93 när jag vill gääzzaaa. Sen kör jag en M1800 när jag ska tuffa framåt.
HARLEY alla dagar i veckan, ingen annan mc kan leva upp till en HD
HD är motorcyklarnes rolls Royce... punkt slut..
in på pro bike o provkör
Köp den hoj som du tycker är snyggast och som går att köra längre än 30 km i 80 km/h utan att bli trött i armar och ben. Desto bekvämare, desto mer kört blir det. Du kommer att byta hoj, fler än en gång.
54 år sedan jag bytte från H-D till engelskt. Har inte ångrat det.
Trajja lite väl retroinspirerade hojar jämfört med H-D som tillverkat exakt samma bojsänken i snart 100 år?
Trajja alla dar i veckan, 10 gånger mer hoj till hälften av priset.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Det går ju inte att tala om för ett fruntimmer vad hon kommer att gilla, det brukar ändra sig på nån sekund.
Hehehe!
Provkör en Harley Davidsson 1200 Sportster, det är den minsta modellen både viktmässigt och storlek på ekipaget.
Efter den provkörningen har du bildat dig en uppfattning, sen är det bara att blada in till närmaste Triumph-nasare och peka på den som ser roligast ut.
Stirra dig inte blind på siffrorna på tanken, en 675 kan kännas trevligare än en 1200, bara man gillar stuket.
Lycka till.
Ps, allt under 1000 kubik är moped
Jag håller med alla andra i tråden, HD är väldigt väldigt tråkiga hojar, trötta tunga stora fula dyra skakar dåliga bromsar kass chassie och dessutom konkurs färdiga.
Vilken hoj som helst utom några japanska bojsänken från 80-90 talet är bättre.
Triump har lyckats bygga moderna motorcyklar med gammalt stuk som helt ärligt konkurrerar med dom absolut bästa märkena på marknaden.
Kolla på Blocket hur enormt många HD som till våren står till salu och inte blir sålda, det finns ett överflöd av personer som har köpt the amerikan dream och inte blir av med skräpet när dom tröttnat på att skaka fram med en gräsklippare motor skapad på 60 talet.
Om du ändå vill ha detta stuket ta då och kolla på indian motorcyklar, allt är bättre än HD och dessutom är indian bra mycket snyggare.
Lycka till med köpet av mc.
Jag gillar också Triumph bättre. Men det enda som räknas är hur hojarna känns för dig, och vilken du tycker är snyggast. Är ju tyvärr svårt att provköra nu. Vilka modeller är det du tittar på då?
Mvh Daniel
Jag lånar som sagts frugans Sportster 1200 till jobbet ibland, 35-70 minuters tripp beroende på köer.
Hade den INTE skakat och levt runt hade den inte varit rolig.
Däremot är det fysiskt ansträngande att ha fötterna framåt och brett tycker jag, man får hålla in benen aktivt och känner sig lite Zeb Macahan när man kommit fram.
Triumph har jag aldrig provat men deras retrostukade 1200 är asläcker, om det nu är den som heter Bonneville.
Hade provkörningen varit ok hade jag nog satsat på den men jag är inte du.
Du har inte provkört Husqvarna 701?
BRRRRAPP
Edit: rationella argument hör inte hemma i ett hojval. Fall för något och kör på bara så länge det finns schyssta bromsar.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |