Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, precis så var mitt 2kolvsok oxå när jag håkte med motomaster och 320skiva, men har man då fukt i systemet, vanlig bromsvätska ska väl inte expandera? eller om det var fukt så skulle det väl bli svampigare

jaja, jag ska köpa ny å tippa i å lufta lite senare å se om den e blir annorlunda :va

/heda
Ghost skrev:
Troligen är det bromsvätskan som har utvidgat sig lite grand pga värmen som skapar den där "lite extra feelingen". :)
Upplevde samma sak med min frambroms när jag muppade runt i (snigeltempo) hallen i S-tälje.
Iofs så hade jag en liten enduroskiva så det blev lite för mycket av den goda värmen. (fick pausa ett pass så den fick svalna...)

:Bugar

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Supermoto skrev:
Skulle vilja plocka på frambromsen från Guruhojen för mer körning i hall. Min får man ta i mer med så man blir alldeles trött i armen/handen och knappt orkar bromsa efter ett tag :crash

dags att byta till nya pads kanske?
va ju nån som tipsade om att det blev mycket bättre med andra icke original Beringer pads...Carbone lorraine hette väl det märket.
fast så himla mycket tycker jag inte att man behöver ta i med original heller, jag bromsade tex bara med pekfingret i hallen i s-tälje.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En snubbe här istan (Hej Kim) bytte till någe värre belägg på sin beringer, de vara lite dyrare men han sade att det blev megaskillnad, dock tror jag de inte tog ett smack om de var kalla. Så racetrack only .....

Ska kolla vad det var...... :tummenupp

rejser skrev:
va ju nån som tipsade om att det blev mycket bättre med andra icke original Beringer pads...Carbone lorraine hette väl det märket.
fast så himla mycket tycker jag inte att man behöver ta i med original heller, jag bromsade tex bara med pekfingret i hallen i s-tälje.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Jo, precis så var mitt 2kolvsok oxå när jag håkte med motomaster och 320skiva, men har man då fukt i systemet, vanlig bromsvätska ska väl inte expandera? eller om det var fukt så skulle det väl bli svampigare

jaja, jag ska köpa ny å tippa i å lufta lite senare å se om den e blir annorlunda :va

/heda

Jag hade precis bytt till ny vätska när jag var i hallen så någe fukt ska inte ha varit något problem. (helt ny flaska)
Bromsvätskan expanderar lite grand, inte lika mycket som om man har fukt i den dock.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jaja, det är inget problem ivf....... men det blev tydligare med större pump

Ghost skrev:
Jag hade precis bytt till ny vätska när jag var i hallen så någe fukt ska inte ha varit något problem. (helt ny flaska)
Bromsvätskan expanderar lite grand, inte lika mycket som om man har fukt i den dock.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Ehh, nytt är alltid roligast :D

Nytt rokkar phetast även om det inte alltid är den billigaste vägen att gå. :yoparty
Du borde veta som hämtade ut en ny bäbis för inte så länge sedan. :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, men det har ett syfte, hehe Din bebis var väl oxå ny?

Ghost skrev:
Nytt rokkar phetast även om det inte alltid är den billigaste vägen att gå. :yoparty
Du borde veta som hämtade ut en ny bäbis för inte så länge sedan. :banana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
rejser skrev:
Det är ju för att du slidar halva varvet runt :3freak :dummer :yoparty

Hur gick efter vi dragit? Slog du krattan till slut LR???

PS Ska försöka byta pads til sommaren. Just nu tillåter ekonomin bara pasta & ketchup (och ett nytt bakdäck till isen såklart, hehe)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Weeeeeeeeee,

jag håller med om ekonomin, impulsköpte 3 framdäck samt hämtade endurofälgarna nyss........ passade på att shoppa upp de sista korvörena på McD så man blir mätt en sista gång innan lön, hehe

Supermoto skrev:

PS Just nu tillåter ekonomin bara pasta & ketchup (och ett nytt bakdäck till isen såklart, hehe)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Weeeeeeeeee,

jag håller med om ekonomin, impulsköpte 3 framdäck samt hämtade endurofälgarna nyss........ passade på att shoppa upp de sista korvörena på McD så man blir mätt en sista gång innan lön, hehe
Var glad att du har lön. En annan blir ju unemployed till våren nån gång och då blir det rätt knapert. Nån som har numret till A-kassan förresten :3freak
Tur jag har investerat i en bil jag kan sälja och betala hyra och köpa mc-bensin för :huvet

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ja, rackarns va tråkigt!

Tur att du sysslar med så billigt intresse då rå, NOT :näsblod

En fråga, fälgarna var rätt coola, de är lixom uppånedvänt U i profil, inga kanter lixom, e det bra? Elller varför ha man så? :va Såg lite annorlunda ut, inte sådär vasst som excel, mera som en bula i brallan :banana

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Supermoto skrev:
Det är ju för att du slidar halva varvet runt :3freak :dummer :yoparty

en gör så gött en kan :D

njae...han va några tiondelar före i högervarv :huvet
men åt vänster fick han stryk :tungan

kul liten bana det där, farlig men kul.
skulle nog göra lite ont att få ett kast ut i nån vägg....typ fullgas på tvåan (smärta) :död

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rejser skrev:
en gör så gött en kan :D

njae...han va några tiondelar före i högervarv :huvet
men åt vänster fick han stryk :tungan

kul liten bana det där, farlig men kul.
skulle nog göra lite ont att få ett kast ut i nån vägg....typ fullgas på tvåan (smärta) :död
Stark gjort :tummenupp
En av liköpingspöjka' touchade ju banmarkeringen och fick världens wobbel och slog sig en del. Han som haltade senare på dagen. Man vill ju som sagt inte ladda hur mkt som helst och sen agera frimärke i nån balk.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
jo det va lätt hänt märkte jag....men det va på ettan i kanske 15km/h så det hände ju inte så mycket.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen aktivitet på två dar :va

Har ni trillat genom isen nånstans eller?????

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Tom Byron skrev:
Är det någe fel att vara igaraget då? :tummenupp

Det är ju där brudmagneten står .............

Förstår att du är där med tanke på vad du kör för hoj! :hihi
Närå, får se hur det blir till helgen. 2 stroke or not 2 skroke... :confused:
Har lite logistikbekymmer just nu. :mad:

:bow HONDA :bow

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli