Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Heda skrev:
Jag åkte ifrån en påse som var halväten.... man blir ju tjock av sådant där :kocko

:brynad :hej :rodnar
Jo, DET verkar ju troligt.....

Hur har det gått med Bröms förresten, arbetarbladet????? Hälsa från mig när nån talar med honom :pannkyss :nurse

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Heda skrev:
Jag åkte ifrån en påse som var halväten.... man blir ju tjock av sådant där :kocko

:brynad :hej :rodnar
Var det inte du som skulle lägga på lite mera vikt? :va
För övrigt håller jag med Supermuppo om att det är föga troligt att du går upp vikt även om du äter upp restan av påsen. :D
(inklusive plasten... ) :rolleyes:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Men hur får man discokulan att snurra i en hiss? Åker hissen ned lär man ha lång kabel från taktet i hissen upp till innertaket i byggnaden....... :D

Fusk med eluttag i hissen juh :tungan

Vi lär göra någe muppigt snart, länge sedan man fulade sig :hihi

Ebbe skrev:
Det är så mycket Heda att det är nästan löjligt! :rofl

Vad säger du Heda, ska vi våldföra oss på din hiss på 3'e... :hihi

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tänkte använda de obegränsade kunskapena som finns här lite grand fö rmin egen vinnings skull :tummenupp :Bugar

Förutsättning:
Jag ska köra rejs där kravet är DOT-mörkta däck.
Jag har två uppsättningar 17".
Vill såklart komma så billigt som möjligt undan.
Har Pilot Power sitter på ena paret fälgar och slicks på det andra.

Fråga:
Vad gör jag?
Låter Pilot Power sitta kvar och kompletterar med typ Maxxis DOT-intermediate på andra paret?
Säljer röven och eldar upp pilot power och köper t.ex Rennsport eller GP208'or samt Maxxis intermediate och använder MAxxis om det regnar?
Kör enbart på Maxxis oavsett väder?
Andra idéer??

"Maxxis intermediate" kan bytas ut mot motsvarande DOT-märkta däck av annat märke om det finns.

Bitte Hilfe....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
D207 GP, funkar fanimej överallt, roligaste däcket jag åkt på ibak ivf...... Släpper lite tidigare än supercorsa men stooooort "gränsområde" som tidiningarna skriver om, skaffa ett beggat från någn sp250mupp :D

Pilot sport e inge roliga, sådan däck har vi lämnat bakom oss i fancluben :3freak Jag åkte 2säsonger på dessa :)

Supermoto skrev:
Tänkte använda de obegränsade kunskapena som finns här lite grand fö rmin egen vinnings skull :tummenupp :Bugar

Förutsättning:

Fråga:
Vad gör jag?
Låter Pilot Power sitta kvar och kompletterar med typ Maxxis DOT-intermediate på andra paret?
Säljer röven och eldar upp pilot power och köper t.ex Rennsport eller GP208'or samt Maxxis intermediate och använder MAxxis om det regnar?
Andra idéer??

"Maxxis intermediate" kan bytas ut mot motsvarande DOT-märkta däck av annat märke om det finns.

Bitte Hilfe....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Heda skrev:
D207 GP, funkar fanimej överallt, roligaste däcket jag åkt på ibak ivf...... Släpper lite tidigare än supercorsa men stooooort "gränsområde" som tidiningarna skriver om, skaffa ett beggat från någn sp250mupp :D

Pilot sport e inge roliga, sådan däck har vi lämnat bakom oss i fancluben :3freak Jag åkte 2säsonger på dessa :)
Eftersom jag nu investerat massa stålar i dubbla 17" så vill jag ju använda dem. 207 är ersatt av 208. Pilot Power är någe annat än Pilot Sport!

Frågan är hur väl 207/208 står sig på asfalten mot ett intermediate....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
aha, läste för fort.........

Haru pilotpower så skit i d207orna, då har du ju däck typ för fuktigt och torrt, men inte regndäck right?

Powerdäcken råkkar tydligen :tummenupp
Supermoto skrev:
Eftersom jag nu investerat massa stålar i dubbla 17" så vill jag ju använda dem. 207 är ersatt av 208. Pilot Power är någe annat än Pilot Sport!

Frågan är hur väl 207/208 står sig på asfalten mot ett intermediate....

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
Supermoto skrev:

Förutsättning:

Fråga:
Vad gör jag?
Andra idéer??

Bitte Hilfe....

Vågar man ge sig in i Heda-tråden???? :va :D

Jag gör precis som dig, ska också köra bevikscupen.
Jag kommer köra på Rennsport Race om torrt, och Maxxis Presa om det regnar.
Har inte heller hittat nåt bättre alternativ på regndäck som är DOT, så jag
testar en uppsättning såna. De är ju faktiskt skitbilliga.
De går säkert att köra på om det är torrt också, det är ju dessutom ett
grusparti där det kan vara trevligt att ha såna däck på.
Jag tänkte ta med mina Maxxis till åland och testköra på torrt med.
Man är väl så j-a kass att köra, så man lär väl inte märka nån skillnad.... :rofl
/Andreas

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Heda skrev:
aha, läste för fort.........

Haru pilotpower så skit i d207orna, då har du ju däck typ för fuktigt och torrt, men inte regndäck right?

Powerdäcken råkkar tydligen :tummenupp
Eftersom de är helt nya och jag inte kört en meter på dem så är man ju såklart lite nervös. Men det du säger nu låter ju klart bra.
Då är ju frågan om man ska investera i nåt mer regnanpassat oxå. Eller om det är så att det är intermediates som är bäst alla kategorier kanske...
Teorier??

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vet inte vad en uppsättning dot-regndäck kostar men ska du ändå ha dem till annat så köp, som nigthwish skrev så verkar de ju billiga iaf.

Onödigt att dra med slicks när du inte får köra på dem :D

Supermoto skrev:
Eftersom de är helt nya och jag inte kört en meter på dem så är man ju såklart lite nervös. Men det du säger nu låter ju klart bra.
Då är ju frågan om man ska investera i nåt mer regnanpassat oxå. Eller om det är så att det är intermediates som är bäst alla kategorier kanske...
Teorier??

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nightwish skrev:
Vågar man ge sig in i Heda-tråden???? :va :D

Jag gör precis som dig, ska också köra bevikscupen.
Jag kommer köra på Rennsport Race om torrt, och Maxxis Presa om det regnar.
Har inte heller hittat nåt bättre alternativ på regndäck som är DOT, så jag
testar en uppsättning såna. De är ju faktiskt skitbilliga.
De går säkert att köra på om det är torrt också, det är ju dessutom ett
grusparti där det kan vara trevligt att ha såna däck på.
Jag tänkte ta med mina Maxxis till åland och testköra på torrt med.
Man är väl så j-a kass att köra, så man lär väl inte märka nån skillnad.... :rofl
/Andreas
Tja Andreas. Willcommen bei uns, he he he....

Klart bästa för torrt vore ju om michelins motarddäck vore DOT men det har jag ingen aning om...
Gruset på Sviestad är dels kort och dels hårt så man tjänar nog i princip inget alls på mer mönster där om det int eblir kladdigt som tusan....

Min stora fundering är om Presa är bättre än Power/Rennsport även när det är torrt :confused: :va
De är ju inte gjorda för så så lätta vikter och små effekter som våra hojar har så de borde ju klara sig rätt bra även om det är varmt!? Låter vettigt eller helt knasigt???

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Heda skrev:
Vet inte vad en uppsättning dot-regndäck kostar men ska du ändå ha dem till annat så köp, som nigthwish skrev så verkar de ju billiga iaf.

Onödigt att dra med slicks när du inte får köra på dem :D
Jag lär ju inte köra med regndäcken till annat än kanske Åland då. Bara onödigt slitage känns det som.

Slicksen tog jag bara upp i diskussionen för att de sitter på just nu. De får såklart stanna hemma. Jädra svåra beslut....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO