Heda skrev:Så klart, välkommen. Sir Supermuppo behöver ju massa tips ÖS på !!
Verkar som om man en gång hamnat här, så är man fast i flummet
Men tack så mycket!
Heda skrev:Så klart, välkommen. Sir Supermuppo behöver ju massa tips ÖS på !!
Nightwish skrev:Verkar som om man en gång hamnat här, så är man fast i flummet
Men tack så mycket!
Heda skrev:Flum
Här e det viktiga saker som debbateras, chix, hojar......... å partykläder samt idolerna, samantha fox och gunther
Pilot Power är bra sportsulor. Det går att åka riktigt fort på sådana, men det är fortfarande gatanpassade däck för stora sporthojar. Spara dem för touring på stan. Dunlop 207 GP är väldigt bra när de fått upp värmen (och funkar någorlunda när det är blött, fast inte som ett regndäck). 208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning). Det bästa är om du har hunnit testa igenom olika däck och vet var gränsen går och hur fort de värms upp (har du däckvärmare ?).Supermoto skrev:Tänkte använda de obegränsade kunskapena som finns här lite grand fö rmin egen vinnings skull
...
Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexaEbbe skrev:Tänk er kaskadspyorna när ni fick syn på mig i strumpbyxor med utstickande hårväxt, highheels modell XL, tight kort-kort, tight tokuringad topp, löshår å fetmejkad fejja!
Quitte skrev:Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa
(Fia skärp dig o fria nudå)
Till däckdiskussionen kan nämnas att jag fått kraftfulla indikationer på en grym raceserie från Michelin i år. Dual compound mm mm!!! Vet ej om "era" dimensioner finns att tillgå
Quitte skrev:Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa
(Fia skärp dig o fria nudå)
Heda skrev:Flum
Här e det viktiga saker som debbateras, chix, hojar......... å partykläder samt idolerna, samantha fox och gunther
TomK skrev:Pilot Power är bra sportsulor. Det går att åka riktigt fort på sådana, men det är fortfarande gatanpassade däck för stora sporthojar. Spara dem för touring på stan. Dunlop 207 GP är väldigt bra när de fått upp värmen (och funkar någorlunda när det är blött, fast inte som ett regndäck). 208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning). Det bästa är om du har hunnit testa igenom olika däck och vet var gränsen går och hur fort de värms upp (har du däckvärmare ?).
Hmm, jag skulle nog satsa på Rennsport i de två mjukaste utförandena för torrt race och så skaffa t.ex. Maxxis Intermediate Soft (blue) och sajpa dessa lite extra för att få ett bra regndäck.
Heda skrev:Nooo, inte rennsport i mjukast ibak, det duger å touring, Jag eldade upp ett sådant ibak på ett pass på gelleråsen, SC2 ibak
Eller hur sakta kör du egentligen
Heda skrev:Nooo, inte rennsport i mjukast ibak, det duger å touring, Jag eldade upp ett sådant ibak på ett pass på gelleråsen, SC2 ibak
Eller hur sakta kör du egentligen
Supermoto skrev:Ska mina Pilot Power bytas ut blir det troligast mot D208 eftersom de går att få tag på beggade från 250SP (de kör väl fortfarande dunlop?!). Nytt blir ju (väl?) asdyrt?? Vi snackar budgetracing nu alltså...
Jag _vet_ inte, gjorde bara ett hysat rimligt antagande....TomK skrev:Har de verkligen gått över till 208GP i 250SP ? Riktig tokbudget, så kan du *få* mina gamla 207-sulor. De har gått bana en del, men det finns faktiskt mönster kvar
Supermoto skrev:Jag _vet_ inte, gjorde bara ett hysat rimligt antagande....
Men det känns inte som att jag tjäna så mkt på att byta ut mina helt nya Pilot Power, som jag redan har, mot 207/208 att det skulle vara värt pengarna. Känns som att ifall jag investerar nåt så blir det i ett par intermediate Maxxis. De kan jag ju ha som komplementerande regndäck till slicksen till andra rejs dessutom...
Så nu kommer frågan. Vem säljer Maxxisdäcken billigast? Klinteberg?
Quitte skrev:Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa
(Fia skärp dig o fria nudå)
Nightwish skrev:Racedäck finns, och racedäck har vi. Dock måste däcken vara DOT märkta
om vi ska få köra i motionsklassen i bevikscupen. That's the case.
Enligt mina fältprov på bla Rörberg och Rättviks gokartbanor blir Supercorsa SC1 varma betydligt fortare än 208GP.Med corsadäcken kan man ju börja gasa direkt,det gick inte med 208GPTomK skrev:208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning).
abstruse skrev:Ja jisses, har igår och idag sett två lite *host* annorlunda filmer, nämligen "Ken Park" och "Haggard". Någon som har sett dessa?
Den tidigare är djupare än ytan först ger sken av och den senare är ja, låt oss säga en typisk förfestarfilm i Hedas smak...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |