Heda fanclub!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Flum :D

:fatta! Här e det viktiga saker som debbateras, chix, hojar......... å partykläder samt idolerna, samantha fox och gunther :rofl



Nightwish skrev:
Verkar som om man en gång hamnat här, så är man fast i flummet :)
Men tack så mycket!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supermoto skrev:
Tänkte använda de obegränsade kunskapena som finns här lite grand fö rmin egen vinnings skull :tummenupp :Bugar
...
Pilot Power är bra sportsulor. Det går att åka riktigt fort på sådana, men det är fortfarande gatanpassade däck för stora sporthojar. Spara dem för touring på stan. Dunlop 207 GP är väldigt bra när de fått upp värmen (och funkar någorlunda när det är blött, fast inte som ett regndäck). 208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning). Det bästa är om du har hunnit testa igenom olika däck och vet var gränsen går och hur fort de värms upp (har du däckvärmare ?).

Hmm, jag skulle nog satsa på Rennsport i de två mjukaste utförandena för torrt race och så skaffa t.ex. Maxxis Intermediate Soft (blue) och sajpa dessa lite extra för att få ett bra regndäck.
 

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Ebbe skrev:
Tänk er kaskadspyorna när ni fick syn på mig i strumpbyxor med utstickande hårväxt, highheels modell XL, tight kort-kort, tight tokuringad topp, löshår å fetmejkad fejja! :zpy :zpy :zpy
Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa :D
(Fia skärp dig o fria nudå)


Till däckdiskussionen kan nämnas att jag fått kraftfulla indikationer på en grym raceserie från Michelin i år. Dual compound mm mm!!! Vet ej om "era" dimensioner finns att tillgå :confused:
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Quitte skrev:
Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa :D
(Fia skärp dig o fria nudå)


Till däckdiskussionen kan nämnas att jag fått kraftfulla indikationer på en grym raceserie från Michelin i år. Dual compound mm mm!!! Vet ej om "era" dimensioner finns att tillgå :confused:

Racedäck finns, och racedäck har vi. Dock måste däcken vara DOT märkta
om vi ska få köra i motionsklassen i bevikscupen. That's the case.
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Heda skrev:
Flum :D

:fatta! Här e det viktiga saker som debbateras, chix, hojar......... å partykläder samt idolerna, samantha fox och gunther :rofl

Jaja, inte vara sån nu när man är ny här i tråden :7peta
Skönt med en tråd som faktiskt går ut på spaminlägg! :tungan
Jag tänker dock inte läsa igenom den från början.....
Har däremot förstått att det finns ett Husa-virus här som man ska akta sig för
*går och gömmer mig nu*
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nooo, inte rennsport i mjukast ibak, det duger å touring, Jag eldade upp ett sådant ibak på ett pass på gelleråsen, SC2 ibak :tummenupp

Eller hur sakta kör du egentligen :blah


TomK skrev:
Pilot Power är bra sportsulor. Det går att åka riktigt fort på sådana, men det är fortfarande gatanpassade däck för stora sporthojar. Spara dem för touring på stan. Dunlop 207 GP är väldigt bra när de fått upp värmen (och funkar någorlunda när det är blött, fast inte som ett regndäck). 208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning). Det bästa är om du har hunnit testa igenom olika däck och vet var gränsen går och hur fort de värms upp (har du däckvärmare ?).

Hmm, jag skulle nog satsa på Rennsport i de två mjukaste utförandena för torrt race och så skaffa t.ex. Maxxis Intermediate Soft (blue) och sajpa dessa lite extra för att få ett bra regndäck.
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Heda skrev:
Nooo, inte rennsport i mjukast ibak, det duger å touring, Jag eldade upp ett sådant ibak på ett pass på gelleråsen, SC2 ibak :tummenupp

Eller hur sakta kör du egentligen :blah

Jag kör Rennsport supersoft f + b. Funkar skitbra, har inga prob med för hög
värme i det. Du får ju inte stå o burna vet du.... :7peta
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ska mina Pilot Power bytas ut blir det troligast mot D208 eftersom de går att få tag på beggade från 250SP (de kör väl fortfarande dunlop?!). Nytt blir ju (väl?) asdyrt?? Vi snackar budgetracing nu alltså...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Heda skrev:
Nooo, inte rennsport i mjukast ibak, det duger å touring, Jag eldade upp ett sådant ibak på ett pass på gelleråsen, SC2 ibak :tummenupp

Eller hur sakta kör du egentligen :blah

Nu läste du fel :7peta Mjukast fram, ett steg hårdare bak "supersoft fram, soft bak". Men det hänger på körstil också och vad för slags bana man ska köra på. Ett kort supermotorejs kräver varmare sulor än om man nöter en hel dag på en stor bana. Här var det väl under våren med kallare asfalt med...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supermoto skrev:
Ska mina Pilot Power bytas ut blir det troligast mot D208 eftersom de går att få tag på beggade från 250SP (de kör väl fortfarande dunlop?!). Nytt blir ju (väl?) asdyrt?? Vi snackar budgetracing nu alltså...

Har de verkligen gått över till 208GP i 250SP ? Riktig tokbudget, så kan du *få* mina gamla 207-sulor. De har gått bana en del, men det finns faktiskt mönster kvar :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TomK skrev:
Har de verkligen gått över till 208GP i 250SP ? Riktig tokbudget, så kan du *få* mina gamla 207-sulor. De har gått bana en del, men det finns faktiskt mönster kvar :)
Jag _vet_ inte, gjorde bara ett hysat rimligt antagande....

Men det känns inte som att jag tjäna så mkt på att byta ut mina helt nya Pilot Power, som jag redan har, mot 207/208 att det skulle vara värt pengarna. Känns som att ifall jag investerar nåt så blir det i ett par intermediate Maxxis. De kan jag ju ha som komplementerande regndäck till slicksen till andra rejs dessutom...

Så nu kommer frågan. Vem säljer Maxxisdäcken billigast? Klinteberg?
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Supermoto skrev:
Jag _vet_ inte, gjorde bara ett hysat rimligt antagande....

Men det känns inte som att jag tjäna så mkt på att byta ut mina helt nya Pilot Power, som jag redan har, mot 207/208 att det skulle vara värt pengarna. Känns som att ifall jag investerar nåt så blir det i ett par intermediate Maxxis. De kan jag ju ha som komplementerande regndäck till slicksen till andra rejs dessutom...

Så nu kommer frågan. Vem säljer Maxxisdäcken billigast? Klinteberg?

Till i år finns väl 208GP i en DOT-version (250 sp måste väl köra DOT?), så det
är alltså produkten av racedäcket som kördes ifjol som racedäck som nu
erbjuds, ungefär som rennsport.

Jofrab har Maxxis i sverige. Din vanliga mc-handlare lär kunna beställa åt dig.
 

Fia

Mäklarsvin...
Gick med
2 Oct 2003
Ort
I skogen...
Hoj
En med impeller, å en hästkraft med svans!
Quitte skrev:
Mmmmm... GUD, vad jag längtar till din svensexa :D
(Fia skärp dig o fria nudå)



Hm, är det mitt jobb?? :confused: Du får väl säga åt Mattias men nu när du har skrämt honom lär jag ju få vänta.. :rolleyes:
 
Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Nightwish skrev:
Racedäck finns, och racedäck har vi. Dock måste däcken vara DOT märkta
om vi ska få köra i motionsklassen i bevikscupen. That's the case.

Förtydligande: Jag kör STD600 = Supersportreglemente = DOT.
Jag slänger mig med begreppet rejsdäck men menar varianter som D208 osv!

Oooops, sorry Fia. Här fick vi just ett exempel på varför man inte pratar om svensexor innan det är dax... :hihi
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
TomK skrev:
208GP är dock ännu bättre! när det är torrt. Som att köra på klister. Rennsport är ju slicks, men med lite skärning - kan fås i riktigt mjukt utförande (supersoft fram, soft bak t.ex. för vårkörning).
Enligt mina fältprov på bla Rörberg och Rättviks gokartbanor blir Supercorsa SC1 varma betydligt fortare än 208GP.Med corsadäcken kan man ju börja gasa direkt,det gick inte med 208GP :näsblod :rofl
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ja jisses, har igår och idag sett två lite *host* annorlunda filmer, nämligen "Ken Park" och "Haggard". Någon som har sett dessa? :D

Den tidigare är djupare än ytan först ger sken av och den senare är ja, låt oss säga en typisk förfestarfilm i Hedas smak... :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Berätta!! Som roxburyfilmen, eller är det sprattelhorror..... :D


:D

abstruse skrev:
Ja jisses, har igår och idag sett två lite *host* annorlunda filmer, nämligen "Ken Park" och "Haggard". Någon som har sett dessa? :D

Den tidigare är djupare än ytan först ger sken av och den senare är ja, låt oss säga en typisk förfestarfilm i Hedas smak... :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top