Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hoppas ni har det kul i skogen :)

Själv sitter jag och lurar på hur man ska få ner argarg-husan till Svinnerstaskogen när ett fulmongo snott pickisen. Det blir total Husadominans i skogen imorron, hehehe

Det löser sig nog, det brukar ju göra det :)

Är lillhusan med KTMupparna och leker?? Ett visst mcbud har ju tydligen lånat ut nåra geffelben just för skogskörning. Eller är det jag som inte fattat nåt igen :va

F'låt Heda för mitt tidigare misstag :(

:bow HEDA :bow
:bow HUSA :bow
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hmm, jo.. något missnöjd och OTROLIGT OROLIG för att det ska hända något med min lilla älskling! :(

Som tur är så har hon en rutinerad handledare med sig, även om inte skogen är hans rätta element... Men vem vet vad KTM-muppar och deras mopeder kan hitta på och lura i en liten Husa-dam som aldrig har sett annat än slät asfalt och en och annan sandfålla?!? :3freak

Gaffelbenen var alternativet till distanser och annat tjafs som krävdes för att passa in 01-fälgar på 03:an! Åtminstone EN del på lill-Husan som int ebehöver en grovrengöring när hon kommer hem... :rodnar
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Hmm, jo.. något missnöjd och OTROLIGT OROLIG för att det ska hända något med min lilla älskling! :(

Som tur är så har hon en rutinerad handledare med sig, även om inte skogen är hans rätta element... Men vem vet vad KTM-muppar och deras mopeder kan hitta på och lura i en liten Husa-dam som aldrig har sett annat än slät asfalt och en och annan sandfålla?!? :3freak

Gaffelbenen var alternativet till distanser och annat tjafs som krävdes för att passa in 01-fälgar på 03:an! Åtminstone EN del på lill-Husan som int ebehöver en grovrengöring när hon kommer hem... :rodnar
Jag kör ju med 01-hjul på min 03. Köpte ett litet kit med alla distanser som behövs för ~250:-. Funkar alldeles utmärkt och blev riktigt snyggt.

Kul för lilla Husadamen att återigen få visa mupparna var skåpet ska stå :D Alla damer tycker väl om när det blir lite "dirty" :slicka
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det är inte våra hjul och Krattan fixar som han tycker är bäst... Jag lägger mig inte i det... :rolleyes:

Damer och dirrty beror på vad det är för typ av dirrty... JAG gillar INTE lera och damm... :rodnar

:bow HEDA :bow
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Back in business!

Skönt att det var lite fuktigt i marken så man slapp allt damm, hojarna ser ju ut som när vi började åka i morse, not much dirrty.

Synd att det mest regnade hela dagen så vi fick saft hos en hojpolare som bor i buschen, sedan mumsa lunch på McD såklart....

Lite tråkigt att dagen blev så kass, inte alls skoj........

Inte ens en vurpa fast vi var tre stycken, inte e jag någe sliten heller ....

Jaja



































NOT ! :fakta
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det var tur att du la' till det där sista! :fakta För jag vet att det inte var helt vurpfritt, men det är inte min sak att säga vem, var eller hur (för det vet jag inte heller). Lill-Husan klarade sig med smärre blessyrer efter er kraschrunda, det har jag minsann hört mig för om... (halverad fotpinne och avslagen hastighetsmätargivare) :mad: Föraren verkade iaf hel när jag pratade med honom. :rolleyes: Och tvättade henne gjorde han, NOGGRANT!!! Det var tur för honom det!!! :D

:bow Guru skogstouringteam :bow
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo rå, någon vurp blev det iaf...... men det var typ, vicka omkull i knapp styrfart på mjuk sand, eller tippa omkull på ännu mjukare mossa eller halka på visserligen hård rot, men landa på mjuk skogsstig.

Alltså inga farter att tala om å chaffören (chafförerna) garvade mest själv faktist, å det är ju bra

Jag blev tvungen att slå på reserven på en åker, där man höll järnet på trean för att inte sjunka ned, BÖÖÖÖÖÖÖÖÖ så stannade moppen, vrida på res å försöka komma loss, inte så lätt att få snurr på tung moppe när den står med dirt upp till hjulaxlarna....... men det gick..........efter ett tag.

Undra hur många gånger man var på G att vurpa men man lyckades hålla sig någotsånär upprätt........... blött gräs e inte att leka med för en rookie som mig :rodnar



Yasha skrev:
Det var tur att du la' till det där sista! :fakta För jag vet att det inte var helt vurpfritt, men det är inte min sak att säga vem, var eller hur (för det vet jag inte heller). Lill-Husan klarade sig med smärre blessyrer efter er kraschrunda, det har jag minsann hört mig för om... (halverad fotpinne och avslagen hastighetsmätargivare) :mad: Föraren verkade iaf hel när jag pratade med honom. :rolleyes: Och tvättade henne gjorde han, NOGGRANT!!! Det var tur för honom det!!! :D

:bow Guru skogstouringteam :bow
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Yasha skrev:
Det var tur att du la' till det där sista! :fakta För jag vet att det inte var helt vurpfritt, men det är inte min sak att säga vem, var eller hur (för det vet jag inte heller). Lill-Husan klarade sig med smärre blessyrer efter er kraschrunda, det har jag minsann hört mig för om... (halverad fotpinne och avslagen hastighetsmätargivare) :mad: Föraren verkade iaf hel när jag pratade med honom. :rolleyes: Och tvättade henne gjorde han, NOGGRANT!!! Det var tur för honom det!!! :D

:bow Guru skogstouringteam :bow

Den enda hoj som la sig igår var ju Husan (3 ggr som sagt), den kände väl att KTM'erna var överlägsna och visade sin undelägsenhet genom att lägga sig på rygg... :slicka :rolleyes:

Jag har iaf träningsvärk i ryggen idag! Mer oländig terrängkörning jmf med sist gav betydligt mer muskelträning. Skönt! :)

Undra vad kärringen o gubben som stod inbackade bakom buskarna tyckte när jag kom slangandes förbi på 4'an på grusvägen? Han se i ögonvrån att det stod en bil med tillhörande gubbe å tant när jag passerade... :notme
Och det skulle ha varit kul att höra vad som sas i den tutande bilen när vi gjorde grusväg av påfarten till R80 i Valbo. MUAHAHAHHAHAHHA.... :lol

När åker vi nästa gång? Fredag? Kom igen nu! :rock
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Endurospår råKKar, vilken genomkörare för kroppen...........

Å en tall, .............wossch............ nä det var Ebbe jag seglade förbi............. (nä, jag ska vara ärlig, du var nere å bröt i whoopisarna å jag hittade ett "rakt" spår några meter......... ):hej

Men det var ändå en omkörning :fakta

YberKRATTAN är snabb på alla underlag :bow :bow
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Husakvalitet?

Har nyss fått reda på att en Husa klarar ett pass i gokarthall utan olja i motorn utan att skära..... än så länge iaf! :eek: :skrämd

Det måste ju betyda att ägaren verkligen litar på kvaliteten i maskinen! CRED!!!! :bow
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: Husakvalitet?

Jag fick oxå mess? Fattar inte........ ingen har väl åkt i hallen på 100år :confused:

Ebbe skrev:
Har nyss fått reda på att en Husa klarar ett pass i gokarthall utan olja i motorn utan att skära..... än så länge iaf! :eek: :skrämd

Det måste ju betyda att ägaren verkligen litar på kvaliteten i maskinen! CRED!!!! :bow
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Ja ja, det är ju tur att det är bra kvalitet på grejerna, när polarna passar på att vara elaka för att man varit klantig... :rodnar

Jag tycker vare sig att det var speciellt kul eller spännande, kan jag säga... :mad:
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag måste vara seg, glömde ni tippa i olja i den då?
Å kom ni på det idag, typ 6månader efter?
:confused:

Yasha skrev:
Ja ja, det är ju tur att det är bra kvalitet på grejerna, när polarna passar på att vara elaka för att man varit klantig... :rodnar

Jag tycker vare sig att det var speciellt kul eller spännande, kan jag säga... :mad:
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
På Torsdag kickar vi butt i skogen, skulle bli uppehåll ivf....... :bow

Ska spana några roliga vägar att frutta på :tummenupp
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Yasha skrev:
Ja ja, det är ju tur att det är bra kvalitet på grejerna, när polarna passar på att vara elaka för att man varit klantig... :rodnar

Jag tycker vare sig att det var speciellt kul eller spännande, kan jag säga... :mad:


Jaha, vem har varit elak!?!? :confused: Och jag avslöjade inte vem det var som hade klarat bedriften, men det gjorde du rätt snyggt nu. :7peta :hej
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det elaka bestod i att nämna det öht... :( Att det sedan var jag.. :fakta Jag skäms som en hund och är glad att lillgumman inte kan åtala mig för mordförsök, terrorism eller dylikt! :rodnar

Jag lär få äta upp det här ändå! Länge och ofta... :rolleyes:

Håller hon bara, så tar jag det. *håller tummarna*
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Re: Re: Husakvalitet?

Tom Byron skrev:
Jag fick oxå mess? Fattar inte........ ingen har väl åkt i hallen på 100år :confused:

Jo, jag såg det med egna ögon. Vera for runt och knockade minimoto-grabbarna med stövlarna (nej, jag bara skojar). Lite tajtare bana nu än tidigare.

/en som var på plats
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top