Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Örebro.
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
JA, nej, nej, ja, kanske, 145, plustillplus, nejförfan.Tom Byron skrev:Hej Patrik heter jag, jag är ny här: Har lite frågor..... vilken är värsta motarden Husa eller ktm, vilken går fortast, lär man verkligen byta olja varje timme å justera ventilerna halvvägs på gellerårsrakan?
Stämmer det att factoryreplikan har 100hästar på bakhjulet, går den att regga för gatåkning, hur kopplar man in blinkers på den, går den att få med skjustspinnar å det viktigaste, HUR FORT GÅR DEN??
Jag åker moppe nu, är KTM´s 125a snabbare än gasgas 125.....
Är KTM 640 verkligen så tung som alla skriver, å varför går inte XR 650 fortare än en åkbar stig-gräsklippare?
Går det att klämma in ett 190 bakdäck på 6tums fälg en exc 525.
Sedan har jag några mindre viktiga frågor:
Vilken drevning har man inomhus på en Husa, den kommer med 15/40, jag har 42 liggandes hemma, tänkte köpa ett fjorton blir det bra?
På isen, 650 enduron kommer med 15/45 det ger 3.0 åker man då med 14/42 så ger det samma förhållnade 3.0....
Är jag på rätt spår ??
Jag har 15/42 original och alternerar mellan 14/15/16/17 fram. Byter aldrig bak. 14 för gocart och kanske inomhus (om jag kör inomhus nån gång). 15 för enduro och 16/17 beroende på hur stor bana man kör på. Kan starkt rekomendera 17/42 för gatbruk
HA HA HAGhost skrev:HERREGUD???!!!!
Här är man borta i 2 dagar & vad händer??
Husasekten plockar över STORGURUN HEDA...
Du kan oxå få syn på ljuset nån gång