Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Hej Patrik heter jag, jag är ny här: Har lite frågor..... vilken är värsta motarden Husa eller ktm, vilken går fortast, lär man verkligen byta olja varje timme å justera ventilerna halvvägs på gellerårsrakan?

Stämmer det att factoryreplikan har 100hästar på bakhjulet, går den att regga för gatåkning, hur kopplar man in blinkers på den, går den att få med skjustspinnar å det viktigaste, HUR FORT GÅR DEN??

Jag åker moppe nu, är KTM´s 125a snabbare än gasgas 125.....
Är KTM 640 verkligen så tung som alla skriver, å varför går inte XR 650 fortare än en åkbar stig-gräsklippare?

Går det att klämma in ett 190 bakdäck på 6tums fälg en exc 525.

Sedan har jag några mindre viktiga frågor:

Vilken drevning har man inomhus på en Husa, den kommer med 15/40, jag har 42 liggandes hemma, tänkte köpa ett fjorton blir det bra?

På isen, 650 enduron kommer med 15/45 det ger 3.0 åker man då med 14/42 så ger det samma förhållnade 3.0....

Är jag på rätt spår ??
JA, nej, nej, ja, kanske, 145, plustillplus, nejförfan.

Jag har 15/42 original och alternerar mellan 14/15/16/17 fram. Byter aldrig bak. 14 för gocart och kanske inomhus (om jag kör inomhus nån gång). 15 för enduro och 16/17 beroende på hur stor bana man kör på. Kan starkt rekomendera 17/42 för gatbruk :tummenupp

Ghost skrev:
HERREGUD???!!!!

Här är man borta i 2 dagar & vad händer??
Husasekten :skrämd plockar över STORGURUN :Bugar HEDA...
HA HA HA :arsele
Du kan oxå få syn på ljuset nån gång :7peta

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
det är väl ingen risk att dreven från en lc4a passar?

Supermoto skrev:

Jag har 15/42 original och alternerar mellan 14/15/16/17 fram. Byter aldrig bak. 14 för gocart och kanske inomhus (om jag kör inomhus nån gång). 15 för enduro och 16/17 beroende på hur stor bana man kör på. Kan starkt rekomendera 17/42 för gatbruk :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:

Allvarligt så har Krattan (han som bestämmer över vad som sker rent tekniskt med lill-Husan, ni vet!) aldrig alternerat mellan annat än 15 och 16 fram på 03:an! 15 för skog och gokart och 16 för storbana oavsett vilken... Det har funkat hittills och vad jag vet så har inte ens El Kratto fått henne att tokvarva ur på nå'n raka, eller har jag fel Maestro?!?

Och, ja just det... 42 bak hela tiden. Men med funderingar på att skaffa ett ngt större bakdrev för icke-asfalts-bus!

/ Vera (som inte har så mycket aning alls utan bara är en fanatiker med storhetsvansinne!)

Edit: Ghost kommer aldrig se ljuset, för han har lampan i ögonen hela tiden!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Tom Byron skrev:
Enda sättet att åka fortare än ljuset är att grensla en Husa :yoparty

Men usch vad tragiskt! Detta är en svart dag, då Gurun fallit för Yasha´s svartkonster och skaffat en Husa!! :gråta :huvet

Jaja, jag kommer aaaldrig att böja mig, hur mkt "spells" ni än kastar på mig! :tuttar :lol
KTM rules!! :D :yoparty

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så sade jagoxå, men förnuftet segrade :arsele

Wheeliegirl skrev:
Men usch vad tragiskt! Detta är en svart dag, då Gurun fallit för Yasha´s svartkonster och skaffat en Husa!! :gråta :huvet

Jaja, jag kommer aaaldrig att böja mig, hur mkt "spells" ni än kastar på mig! :tuttar :lol
KTM rules!! :D :yoparty

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Så sade jagoxå, men förnuftet segrade :arsele
Betyder ovanstående gest att du var trött på att se Husabakdelar, att du var rädd att du snart skulle få se MIN bakdel eller att du vänder den vackra sidan mot omvärlden?!? :va

Det är klart att förnuftet segrar, det gör det alltid! Och med kärlek involverat så blir det ännu starkare!!! Och en Husa, det är ren kärlek det!!! :kär

:tuttar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om vi ändå är inne på häckar så är det faktiskt Ebbes å Krattans rövar jag är ute efter :va :dummer Jo alltså, de kör om mig och försvinner allt för fort i de kurviga partierna, jag önska hänga på bättre.....

:tummenupp Det har inget med min läggning att göra bara att du valde ämne å jag svarade :D

Yasha skrev:
Betyder ovanstående gest att du var trött på att se Husabakdelar, att du var rädd att du snart skulle få se MIN bakdel eller att du vänder den vackra sidan mot omvärlden?!? :va

Det är klart att förnuftet segrar, det gör det alltid! Och med kärlek involverat så blir det ännu starkare!!! Och en Husa, det är ren kärlek det!!! :kär

:tuttar

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ja, bara du inte försöker påskina att MIN bak är för stor eller så, så...

Att du inte vill se Ebbes och Krattans rövar framför nosen i tid och otid, det kan jag förstå! (Även om jag kan tycka att det är ganska schysst.. fast jag får aldrig se dem speciellt länge. Men OFTA!!! :lol )

Tom Byron skrev:
Om vi ändå är inne på häckar så är det faktiskt Ebbes å Krattans rövar jag är ute efter :va :dummer Jo alltså, de kör om mig och försvinner allt för fort i de kurviga partierna, jag önska hänga på bättre.....

:tummenupp Det har inget med min läggning att göra bara att du valde ämne å jag svarade :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Precis, det bästa vore ju att komma ned så det typ bara kör om en 1st gång per pass, det skulle kännas schysstare än typ 2-3 som det är nu.

Yasha skrev:
Ja, bara du inte försöker påskina att MIN bak är för stor eller så, så...

Att du inte vill se Ebbes och Krattans rövar framför nosen i tid och otid, det kan jag förstå! (Även om jag kan tycka att det är ganska schysst.. fast jag får aldrig se dem speciellt länge. Men OFTA!!! :lol )

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Precis, det bästa vore ju att komma ned så det typ bara kör om en 1st gång per pass, det skulle kännas schysstare än typ 2-3 som det är nu.

Med hjälp av lite spanskaryttare så går det att ordna så dom inte kommer om mer än en gång. :rolleyes:
Iofs så blir banan obrukbar tills man har sopat av den men ändå... :3freak :kocko

:notme

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inge fusk !! :fatta!

Ghost skrev:
Med hjälp av lite spanskaryttare så går det att ordna så dom inte kommer om mer än en gång. :rolleyes:
Iofs så blir banan obrukbar tills man har sopat av den men ändå... :3freak :kocko

:notme

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Ska du inte ha någe phet pipa till hojen din?

Jo om den är gratis eller så kan du få betalt med pengarna som jag inte kan hitta... :va
Tackar för erbjudandet men jag har större prio på att skrapa ihop pengar till motardfälgar först.
Inte för att jag vet hur det ska gå till men det ska väl gå...

Ska ner till gokarthallen imorgon igen & halka runt på mt:21orna igen,
nån gång ska jag väl lära mig att slajda ordentligt med dom, det släpper ju lätt iaf... :3freak :lol

:hej

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aha, om det skiter sig så släng bort mt-21orna å kolla med mcbuden vad de har för däck för bästa "asfaltgrepp" förut var det snack om att metzler tourance 4 var schnabba......... alltså om du vill åka på rörken eller någe.... men var soft på frambromsen......

Annars så är mt-21 kung att åka på i hallen, släpper så mjukt (eller det är ju aldrig bra fäste med dem, alltid är man på G åt någe håll) :)
'
Blir det coola spår i asfalten oxå?

/HEDA *åkt 15mil i hallen på dessa sulor*

Ghost skrev:
Jo om den är gratis eller så kan du få betalt med pengarna som jag inte kan hitta... :va
Tackar för erbjudandet men jag har större prio på att skrapa ihop pengar till motardfälgar först.
Inte för att jag vet hur det ska gå till men det ska väl gå...

Ska ner till gokarthallen imorgon igen & halka runt på mt:21orna igen,
nån gång ska jag väl lära mig att slajda ordentligt med dom, det släpper ju lätt iaf... :3freak :lol

:hej

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...