Hej en till ny här...

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
hej jag är också ny här.

har börjat med mitt mc kort nu och ska förmodligen bli klar snabbt :)

jag har risk 1,2 på onsdag nästa vecka :)

det jag är nojjig över är risk 1 an har hört att man kan bli kuggad på den ? någon som vet hur pass svår den är ? eller blir man godkänd sålänge man hänger med....


någon mer som har risk 1an den 29:e ?

mvh
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Varför skulle man kugga på Risk 1:an? Det är ju bara en teorilektion utan prov.
Man sitter å pratar i goda vänners lag å kollar på filmsnuttar som handlar om hur farligt det är å köra mc.:tungan
 

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Götet
Hoj
2010 street Triple
Jag gjorde min risketta i tisdags. Kraven va typ närvara och vara något aktiv i diskussionerna. alla blev godkända. risktvåan kräver dock mer körvana för att bli godkänd. men har man någon koll på hur man kör ska det inte vara så svårt.
 

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
Varför skulle man kugga på Risk 1:an? Det är ju bara en teorilektion utan prov.
Man sitter å pratar i goda vänners lag å kollar på filmsnuttar som handlar om hur farligt det är å köra mc.:tungan

jaha okej,då är det jag har hört fel asså då slipper man orora sig för den delen :)

Jag gjorde min risketta i tisdags. Kraven va typ närvara och vara något aktiv i diskussionerna. alla blev godkända. risktvåan kräver dock mer körvana för att bli godkänd. men har man någon koll på hur man kör ska det inte vara så svårt.

Okej men då är de inga problem då är jag klar med dom nästa vecka :) är teorin mycket b frågor eller räcker de om man läser ut mc boken ?
 
Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Välkommen! Det är väldigt mycket allmänna trafikfrågor på provet sen några specifika för mc :) risk1an är bara tråkig, du kanske blir kuggad om du somnar ^^ risk2an är bara kul men du får ut mer av den desto bättre du är på att köra :tummenupp GL HF
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Asså riskutbildningarna är just utbildningar och inte prov. Du kan inte kugga på dem så länge du är med och inte beter dig som ett cp.
 

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
Välkommen! Det är väldigt mycket allmänna trafikfrågor på provet sen några specifika för mc :) risk1an är bara tråkig, du kanske blir kuggad om du somnar ^^ risk2an är bara kul men du får ut mer av den desto bättre du är på att köra :tummenupp GL HF

okej aa som jag förstått så behööver msn inte va nervös haha

Asså riskutbildningarna är just utbildningar och inte prov. Du kan inte kugga på dem så länge du är med och inte beter dig som ett cp.

okej ja då är dom flesta godkända rättare sagt skulle vara kul o se någon statistik på hur många som kuggar :)
 
Last edited:

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Grabben tog körkort förra året, han kunde hålla sig för skratt på risk1 men var mest nervös innan risk2 vilket efteråt byttes till "f-n va kul det va" De hade roligt samtidigt som de lärde sig en väldig massa om körningen, hantering och broms.
Vet inte om han hade tur med läraren men han var helnöjd när jag hämtade honom, hursomhelst så är detta inga problem utan gå dit och delta på risk1 och blir det som för honom så får ni kul på 2:an samtidigt som det är lärorikt.
Lycka till med kortet så ses vi kanske på vägarna i sommar
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Hej hej även jag är ny här och håller på med kortet, hade risk 1:an igår och en kille kom typ 1.5 timmar sen, men han klarade det. Hur många lektioner brukar man behöva innan uppkörning? jag har tagit 2.5 lektioner (1 hel lektion 80min) Tack på förhand!
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
okej aa som jag förstått så behööver msn inte va nervös haha



okej ja då är dom flesta godkända rättare sagt skulle vara kul o se någon statistik på hur många som kuggar :)



Altså du KAN typ inte kugga på risk1an :S är ju inget prov eller nånting :S Siter ju bara o lyssnar på utbildaren och sen diskuterar ni lite typ :S
 

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
Grabben tog körkort förra året, han kunde hålla sig för skratt på risk1 men var mest nervös innan risk2 vilket efteråt byttes till "f-n va kul det va" De hade roligt samtidigt som de lärde sig en väldig massa om körningen, hantering och broms.
Vet inte om han hade tur med läraren men han var helnöjd när jag hämtade honom, hursomhelst så är detta inga problem utan gå dit och delta på risk1 och blir det som för honom så får ni kul på 2:an samtidigt som det är lärorikt.
Lycka till med kortet så ses vi kanske på vägarna i sommar

okej :) jag har hört så mkt snack om 1:an så va lite nojjig men de är väll som när man skulle ta bkortet och alla ca att teorin va skit svår, men så länge man hänger med så fixar man det mesta tror jag.

tack så mycket!

Välkommen! Det är väldigt mycket allmänna trafikfrågor på provet sen några specifika för mc :) risk1an är bara tråkig, du kanske blir kuggad om du somnar ^^ risk2an är bara kul men du får ut mer av den desto bättre du är på att köra :tummenupp GL HF

okej jag kan nog trafikreglerna rätt bra så det kanske räcker om jag bara läser mc boken tänkte testa det och sen ta teoritestet :)
 
Last edited:

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
Idag kommer tillståndet trilla ner i brevlådan så idag blir det bokning av teori :) hoppas det finns en snabb tid "idag" tack XD.

Va tvungen att avboka risk 1,2 då jag inte hade fått hem tillståndet ännu :/ men de är ombokat till den 12:E , bättre de så hinner jag träna lite extra :)
 

Bikerchick

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
kawa z750 -10,urbansportedtion.
Inget av dem 2 är något man kuggar på 2.an är mer som en miniuppkörning fast mycket lättare handlar bara om att se att man kan hantera hojen osv. Inget att oro över. Det är super kul ;)
 
Last edited:

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
valde dom för det är närmaste stället tror jag :p men ska kolla runt o se fall de kanske finns någon annanstans.

Hittade en snabbare skola som hade risk1 på måndag så blev till att boka den :) så på måndag har jag den färdig segt att gå upp kl 6 bara då kursen startar 07.00 jag som jobbar natt! blir ett x antal kaffe på det då :)

Sen har jag en fråga måste ordna en hoj så jag kan öva lite på hemma hoss farsan har ni någon att rek. ? kan låna farsans men de e en triumph triple 995i kanske inte bästa övningshojen eller ? :)

eller kanske man ska köpa den man vill ha tills man tagit kortet.... hmm.
 

daniilito

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
upplands väsby
Hoj
ingen just nu :(
Imorgon gäller det ! Risk 1an ... :O

Nått jag behöver tänka på ?
Jag vet att det inte är värsta saken bara teorisnack och att man ska hänga med på diskutionerna men på nått sätt e jag ändå nervös... men de kanske bara e bra eller ? :/
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top