Hej jag har ett problem =(

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Gjorde du inget för att banka in lite vett i huvudet på personen som lurat dig? Berätta mer hur det gick till... Så man vet hur idioterna gör när dom blåser folk?
:felämne

Nope, har inte bankat in vare sig vett eller något annat på vederbörande ännu, även om lusten har funnits ibland :rolleyes:

I mitt fall var det dessutom så att jag blev båst av en, som jag trodde iaf, rätt nära vän. Det är ett par år sen nu, och jag kör väl på linjen att försöka glömma bort det hela och sätta in det på mitt "dum och naivitetskonto". Annars är risken stor att man gör något man själv får ångra, vilket givetvis inte löser något, och jag vill gärna kunna se mina barn i ögonen och säga att farsan är (och alltid har varit) en reko kille även i framtiden :tummenupp

Fast visst, ibland har man "dåliga" dagar när det svider värre en annars, och då sätts moral och etik på viss prövning kan jag säga :tungan
:backontop

Till trådskaparen:
Finns det substans nog för en polisanmälan, och en förhoppning om att det löser något, så tveka inte. Annars är det bara att sätta så mycket press du kan på dom du handlade av, och sedan hoppas på det bästa...

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
tack alla som har skrivit o sagt vad dom tycker o har gott igenon....
jag har vart hos polisen idag men de kunde inte göra nått men däremot så fick jag alla uppgifter på ägaren o ringde precis hem till henne tyvär så va hon inte hemma men hennes mamma va o jag förklarade hur allt låg till
hon va förvånad att den står på hennes dotter o viste inget om de men jag har varit i kontackt med vägvärket o bett dom skicka nytt registrerings bevis till henne o de hittade hon men hennes dotter är på semester o kommer nästa vecka...
tydligen så har de varit problem mellan killen o hans tjej o därför inte brytt sig så mycke o kanske hoppades på att jag skulle fixa fram p böter eller liknande......vilken idiot
men de känns nu som att de kommer gå bra ändå....

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
jag har vart hos polisen idag men de kunde inte göra nått men däremot så fick jag alla uppgifter på ägaren o ringde precis hem till henne tyvär så va hon inte hemma men hennes mamma va o jag förklarade hur allt låg till
hon va förvånad att den står på hennes dotter o viste inget om de men jag har varit i kontackt med vägvärket o bett dom skicka nytt registrerings bevis till henne o de hittade hon men hennes dotter är på semester o kommer nästa vecka...
tydligen så har de varit problem mellan killen o hans tjej o därför inte brytt sig så mycke o kanske hoppades på att jag skulle fixa fram p böter eller liknande......vilken idiot
Kanske löser sig iaf då :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Då kan du ju ha tur, för om han tänkt blåsa dig så kan du nog få henne o skriva över hojen på dig ändå, utan att han vet om det.

Lycka till

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
En stilla undra, varför inte meddela alla vem/vad/hur så att andra slipper samma problem om dom försöker köpa samma hoj?

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Då kan du ju ha tur, för om han tänkt blåsa dig så kan du nog få henne o skriva över hojen på dig ändå, utan att han vet om det.

Lycka till

mm tack så mycke :tummenupp

En stilla undra, varför inte meddela alla vem/vad/hur så att andra slipper samma problem om dom försöker köpa samma hoj?

ok jag kan säga kortfattat man skall aldrig lämna ifrån sig pengarna om man inte har reg beviset framför sig o säg till att sätta de i brevlådan oxå...

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
ok jag kan säga kortfattat man skall aldrig lämna ifrån sig pengarna om man inte har reg beviset framför sig o säg till att sätta de i brevlådan oxå...

Jag tänkte närmast på var annonsen fanns, vad kallade sig säljare, vilken epost adress använde han etc etc.....

Det andra är ju en självklarhet men det har du ju tyvärr fått lära dig den hårda vägen. Hoppas det löser sig med alla dina problem och att du får det du har betalt för :tummenupp

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Jag tänkte närmast på var annonsen fanns, vad kallade sig säljare, vilken epost adress använde han etc etc.....

Det andra är ju en självklarhet men det har du ju tyvärr fått lära dig den hårda vägen. Hoppas det löser sig med alla dina problem och att du får det du har betalt för :tummenupp

aha oki
han heter Conny Eriksson o bor i Notttälje kommer tyvär inte ihåg hans hotmail adress....

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
jag tror inte att de gör nått är de skulder på den så kommer han att krävas på de när dom får reda på att den är såld

Tyvärr så följer skulden med fordonet och den nya ägaren blir betalningsskyldig, därför är det väldigt viktigt att kontrollera ev. krediter på fordonet.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Polisanmäl bums, plus snälla, använd punkter. Man framstår som en kompett idiot om man skriver långa texter utan, och det är du väll ändå inte?

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
jag har tagit kontackt med tjejens mamma så de kommer nog att lösa sig trotts alla...
tack för att ni bryr er känns som om jag har en hel familj här =)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tyvärr så följer skulden med fordonet och den nya ägaren blir betalningsskyldig, därför är det väldigt viktigt att kontrollera ev. krediter på fordonet.

Det förutsätter väl att hojen står som säkerhet för lånet!? :confused:

OM man lånar pengar till att köpa en bil/MC/whatever och har t.ex. fonder som man använder som säkerhet, så är ju inte fordonet knutet till lånet...eller är jag ute och cyklar :va

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det förutsätter väl att hojen står som säkerhet för lånet!? :confused:

OM man lånar pengar till att köpa en bil/MC/whatever och har t.ex. fonder som man använder som säkerhet, så är ju inte fordonet knutet till lånet...eller är jag ute och cyklar :va

Det är nog en korrekt slutsats. Om man tagit ett lån där fordonet står som säkerhet så står det registrerat i fordonsregistret och det syns om man begär ut uppgifter därifrån. I sådant fall kan det hända att skulden följer fordonet vid ägarbytet. Har man däremot tagit ett medlemslån, lån utan säkerhet eller belånat något annat så kommer skulden att stå kvar på låntagaren och inte följa med fordonet. Detta är dock något man bör kolla upp innan man handlar. Det finns dom som åkt på smällar på detta. I alla fall enligt konsumentverket.

Sen ska man aldrig sälja för något annat än full betalning heller. Min far sålde en gång en bil och dom skulle lösa det genom avbetalning. Tyvärr valde köparen att sälja bilen vidare och låta bli att betala. Det var inget att göra eftersom köparen såg till att inte ha några pengar på banken. Då kan ju inte kronofogden gå in och ta några pengar.

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
tydligen så kan man inte polis anmäla idioten de är vad polisen säger....
dom vet inte vad brottet är :S

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
tydligen så kan man inte polis anmäla idioten de är vad polisen säger....
dom vet inte vad brottet är :S

finns det inte något som heter Egenmäktigt Förfarande lr. liknande ???

glömde en freestyle för ca: 11år sen hos en kompis på en fest, han vägrade sen lämna tillbaka den , kom ihåg att jag gick till polisen och frågade mig för och då sa han just det som jag sa ovanför ...

nä han fick reda på att jag pratade med dem så fick jag tillbaka den :)

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
finns det inte något som heter Egenmäktigt Förfarande lr. liknande ???

glömde en freestyle för ca: 11år sen hos en kompis på en fest, han vägrade sen lämna tillbaka den , kom ihåg att jag gick till polisen och frågade mig för och då sa han just det som jag sa ovanför ...

nä han fick reda på att jag pratade med dem så fick jag tillbaka den :)

Jag förstår inte vad de har med detta att göra....:confused:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...