Hej på alla! Tips på naken hoj runt 600cc?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Är det någon som vet om det är stor skillnad på en FZ6-N -07 och föregående årsmodeller :confused:

Det sitter som tidigare nämts en strypning på 07:an. 04-06 är ostrypta.
Frågade en kille från yamahas generalagent i sverige och han sa att det förutom gasstoppet satt ett annat munstycke. Men var sitter det munstycket på en hoj med insprutning???:va

Har bara haft sunkiga 80-talare innan jag köpte min så jag har väl inget motsvarigt att jämföra med.
Kan iaf säga att jag är helnöjd med min.:tummenupp Har kört 1300mil med den denna säsongen. Både pendlarmil, krokiga vägar och touring.
Det där med att man ska välja den med kåpa tvivlar jag lite på. Läste ett test när jag köpte min att där inte var någon skillnad på vindraget mellan den nakna och den halvnakna. Detta pga framlampan som tydligen har en vindavisande form. Har iaf inte haft problem med vinddraget.

Trots att jag är nöjd funderar jag på att byta. Har gått och förälskat mig i ducati samtidigt som jag snöat in mig på motard.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Sprang och köpte tidningen idag, nyttig läsning för mig :tummenupp
Nu testa de yamahan med vindkåpa, förstör allt i min mening...
De verkar vara relativt jämlika, olika fördelar och nackdelar. Ska erkänna att designen känns mycket viktig, och där tycker JAG iaf att yamman är vackrare.
Hondan var dock testpersonernas favorit.

Speed triplen är för övrigt jävligt het, men den är lite för dyr för mig. Säkerligen värd sina pengar och mer därtill men är budgeten begränsad så..
Lite det som begränsar mig från tex FZ1 också (eller andra ~1000). Sen känns det lite vettigare att börja med en mindre motor :näsblod

Är det någon som vet om det är stor skillnad på en FZ6-N -07 och föregående årsmodeller :confused:

Ja, smaken är ju som baken. Tycker också det är konstigt att de tar FZ6:an med kåpa i testet när den finns utan. Den känns genast mer åt touringhållet. Sen vet jag inte om det skiljer något i sittställning mellan kåpvarianten och näcken som det gör på SV650.

När jag provkörde Yamman kändes den riktigt slö, men jag fick senare reda på att -07:eek:rna tydligen är strypta till 78hk ist för 98hk orginal. Rätta mig om jag har fel. Fast det är ju lätt åtgärdat isf.

Har du råd tycker jag personligen du ska satsa på nya Street Triplen. Skulle lätt kunna tänka mig att byta om jag hade råd. Verkar vara en grymt rolig hoj om man inte lider av liten ###komplex och måste ha mycket kubik just bara för att ha mycket kubik.
Själv har jag bytt ner mig från 1000cc men har jävligt mycket roligare på den här hojen än vad jag hade på 1000-kubikaren. Men det har mer att göra med vilken typ av hoj det är, så man ska inte bara tråna efter mycket cc i första hand. Särskilt inte som första hoj;)

Hur som helst, lycka till med hojvalet.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top