hej undrar om det finns fler än jag som har den nya modellen av tzr?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tror det är possördäck, den lär knappast få några bättre egenskaper med så breda däck..

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Tror det är possördäck, den lär knappast få några bättre egenskaper med så breda däck..

Bara mer trögstyrd o mindre lättsvängd i kurvorna (hum, det var ju samma sak ju) :tungan

Men det kommer inte att gå lika fort i kurvorna som med smala däck. :mattias

Jävligt snygg hoj förresten. :tummenupp :drool

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Solid Snake: Testa att dra i 1,3 kg i bakdäcket, blir hur lättsvängt som helst :D

Nae, vaddå slita ner kanterna på däcket. :va

Ska byta mina däck idag men du kunde ju inte komma o filma när jag skulle börna upp det gamla. :mad:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
Fan martin har du tagit droger nu igen?

hehe den dagen du får på ett 170 däck på en 125a så får du ringa mig så åker jag o kollar direkt.

:fyllisar

Han skrev att han hade typ 17 cm brett bakdäck, och man mäter väll bredden i mm? Då blir det 170, om man nu mäter i millimeter, eller har jag fattat det fel? :va

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nya modellen av TZR har bredare däck och fälgar än den äldre modellen. Inget nytt hoppas jag. När det gäller däcksbredden hojen är utrustad med från fabrik så har dom nog både räknat och testat det där.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Out_Spinner skrev:
Nya modellen av TZR har bredare däck och fälgar än den äldre modellen. Inget nytt hoppas jag. När det gäller däcksbredden hojen är utrustad med från fabrik så har dom nog både räknat och testat det där.

Visst, men att det skulle va 170 låter riktigt skumt, det är ju vad det är på dom stora hojarna typ... Det är ju onödigt brett på en 125a...

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
nja 170mm bakdäck låter ju lite sådär.. ja däck mäter man i mm eller i tum...fet hoj med... när slutade dom tillverka tzr:en??

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Finns tydligen en till nämligen: Denna killen

Han har dock sin till salu. Men såg det nu, trodde först det var du.
Kollade själv på en tzr -99 i Tyskland men valde en nsr ändå till slut. men den är faktiskt grymmt fin. är -93 samma som -99 på ett ungefär?? Är inte så hemma på tzr:erna
Men snygg hoj iallafall :tummenupp

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Däckdimension fram: 110/70-17
Däckdimension bak: 140/70-17

Enligt hans fordonsuppgifter. För övrigt är det en 93a uttagen 95 med 5 ägare.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Kanske blir en TZR -93 för min del mää nu =)

Kanske kan få en snubbe att köra över en jag hittat i Tyskland, men det beror hur mkt han vill ha i förtjänst såklart. Hojen vill han ha 21 000kr för men säkert prutbart :p

Lägger upp 2 bilder på den iallafall, tycker den är skitfin :)

Bifogat

• 11111111134158342-26849-1079000028.jpg
    11111111134158342-26849-1079000028.jpg
    21 KB · Visningar: 56
  • 11111111134158342-26849-1079000028_1.jpg
    11111111134158342-26849-1079000028_1.jpg
    16.2 KB · Visningar: 56

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det bästa är, att hade man kunnat få på ett 170 däck på en 125:a så hade vi direkt haft folk här som hade gjort det.... :hihi

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Chris Ash skrev:
Det bästa är, att hade man kunnat få på ett 170 däck på en 125:a så hade vi direkt haft folk här som hade gjort det.... :hihi

Sant :fakta :D

Om det nu blir så mycket mer trögstyrt med bredare däck som folk säger hade jag fortfarande haft smala däck, körning går före poserandet för min del, tro det eller ej...

Hur pass stor skillnad gör det med bredare däck? knappt märkbart eller som dag och natt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
NSR_Martin skrev:
Sant :fakta :D

Om det nu blir så mycket mer trögstyrt med bredare däck som folk säger hade jag fortfarande haft smala däck, körning går före poserandet för min del, tro det eller ej...

Hur pass stor skillnad gör det med bredare däck? knappt märkbart eller som dag och natt?

Jag har kört samma Aprilia RSV Mille med 190 och därefter 180. Det blir en märkbar skillnad, hojen blir lite kvickare att kasta omkring och känns betydligt trevligare. Jag vet flera R1 förare som också upplevt stor skillnad i att byta ner sig till 180 och inom roadracingen kör vad jag vet nästan alla literförare på 180 bak.

Att det är såhär beror troligen på att fabrikerna ett tag slängde på bredare däck bara för att vara värst. Kawasaki Zx12 kom ju tex med 200 bakdäck. Eller för att det gav lite lugnare och tryggare köregenskaper.

Klart är iaf att det knappast lönar sig att slänga på bredare däck än vad som sitter originalmonterat. Det är ändå ingen som blir impad av hur muskulös en 125:a ser ut....

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Chris Ash skrev:
Jag har kört samma Aprilia RSV Mille med 190 och därefter 180. Det blir en märkbar skillnad, hojen blir lite kvickare att kasta omkring och känns betydligt trevligare. Jag vet flera R1 förare som också upplevt stor skillnad i att byta ner sig till 180 och inom roadracingen kör vad jag vet nästan alla literförare på 180 bak.

Att det är såhär beror troligen på att fabrikerna ett tag slängde på bredare däck bara för att vara värst. Kawasaki Zx12 kom ju tex med 200 bakdäck. Eller för att det gav lite lugnare och tryggare köregenskaper.

Klart är iaf att det knappast lönar sig att slänga på bredare däck än vad som sitter originalmonterat. Det är ändå ingen som blir impad av hur muskulös en 125:a ser ut....

Okej, coolt, då lär det ju va stor skillnad mellan 130 och 180-190... :tummenupp

Man får som jag förstått inte bättre fäste med bredare däck, rätt? Varför har då sporthojar så breda? Borde väll räcka med 150? Eller måste dom ha så pass brett för det är så mycket effekt?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln