cRoC skrev:Tror det är possördäck, den lär knappast få några bättre egenskaper med så breda däck..
cRoC skrev:Solid Snake: Testa att dra i 1,3 kg i bakdäcket, blir hur lättsvängt som helst
Vanish skrev:Fan martin har du tagit droger nu igen?
hehe den dagen du får på ett 170 däck på en 125a så får du ringa mig så åker jag o kollar direkt.
Lindahl skrev:...men ingen slår futuran
NatoN skrev:Det är en bra hoj, ja.
Riktigt snygg den där nya tzr:en. Går den bra?[/QUOTE
futuran är grymmaste hojen
Out_Spinner skrev:Nya modellen av TZR har bredare däck och fälgar än den äldre modellen. Inget nytt hoppas jag. När det gäller däcksbredden hojen är utrustad med från fabrik så har dom nog både räknat och testat det där.
fan då, lika brett fram däck som mitt bak däck!,, men jag har 110/90Nejvbie skrev:Däckdimension fram: 110/70-17
Däckdimension bak: 140/70-17
Enligt hans fordonsuppgifter. För övrigt är det en 93a uttagen 95 med 5 ägare.
nicke skrev:fan då, lika brett fram däck som mitt bak däck!,, men jag har 110/90
Chris Ash skrev:Det bästa är, att hade man kunnat få på ett 170 däck på en 125:a så hade vi direkt haft folk här som hade gjort det....
NSR_Martin skrev:Sant
Om det nu blir så mycket mer trögstyrt med bredare däck som folk säger hade jag fortfarande haft smala däck, körning går före poserandet för min del, tro det eller ej...
Hur pass stor skillnad gör det med bredare däck? knappt märkbart eller som dag och natt?
Chris Ash skrev:Jag har kört samma Aprilia RSV Mille med 190 och därefter 180. Det blir en märkbar skillnad, hojen blir lite kvickare att kasta omkring och känns betydligt trevligare. Jag vet flera R1 förare som också upplevt stor skillnad i att byta ner sig till 180 och inom roadracingen kör vad jag vet nästan alla literförare på 180 bak.
Att det är såhär beror troligen på att fabrikerna ett tag slängde på bredare däck bara för att vara värst. Kawasaki Zx12 kom ju tex med 200 bakdäck. Eller för att det gav lite lugnare och tryggare köregenskaper.
Klart är iaf att det knappast lönar sig att slänga på bredare däck än vad som sitter originalmonterat. Det är ändå ingen som blir impad av hur muskulös en 125:a ser ut....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|