Heldag på Linköpings motorstadion! ( Två gatgrupper och en licensgrupp)

toppfart

man kan inte vara bäst på allt
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
2007 honda cbr 600 rr race
Läser du på hemsidan så ska det finnas regskylt o bromsljus är kraven

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jo men där står det även

Endast original avgassystem är tillåtet. Har du inte originalsystem så får du inte delta!

för att sedan lite längre ner på samma sida stå

Avgassystem skall vara original E-godkänt på max 100db stillastående och max 95db vid förbifart. Mätning kommer att ske på alla cyklar som misstänks låta för mycket.

Så reglerna är ju en aning tvetydiga i mina ögon i alla fall, då det finns fler avgassystem än de som sitter på från fabrik som är E-märkta.

toppfart

Gick med
30 Jul 2009
Hoj
jo visst det är på en ren trafikövningsdag men nu är det i kombination med rr-träning o då är ljudmätarutrustningen på därför tilllåts det effektsystem
men under en trafikövningsdag går nästan all tid åt att då mäta ljud på alla hojar därför har de normalt att det är original som gäller så uppstår det inget snack om ljud
hoppas du blir lite klokare

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Ser ut som att det ska bli regn, får se om man tar sig ner tidigt på morgonen. Hur många platser finns det kvar i "långsamma" gruppen?

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ähh....du kollar nån pessimistsida med väder. Ska bli typ 1mm regn på eftermiddagen som det ser ut nu...en mus är fuktigare än banan vid 1 mm regn

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vädret flera dagar i förväg? Igårkväll sa smhi att det skulle regna 30mm i lysekil, imorse 5mm... "Lite" skillnad, men en hemmamidsommar blir nog bra det med :)

Såvitt jag kan utläsa från anmälningssystet är det 4a platser i grön grupp, resten är fulla eller lite överbokade

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Vädret flera dagar i förväg? Igårkväll sa smhi att det skulle regna 30mm i lysekil, imorse 5mm... "Lite" skillnad, men en hemmamidsommar blir nog bra det med :)

Såvitt jag kan utläsa från anmälningssystet är det 4a platser i grön grupp, resten är fulla eller lite överbokade

Aa ok, tveksamt om jag åker ner då, 4 platser kvar går fort, har ingen lust att åka 45mil tur och retur i onödan. För det går väl inte att boka nu va?

toppfart

Gick med
30 Jul 2009
Hoj
Tack alla funkisar o er instruktörer för en väl utförd dag
Synd att det kom regn men man kan ju inte få allt
Ni som körde kom hjärna med synpunkter om denna dag
Tack

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Tackar för en fin dag på banan idag, kul att köra på Sviestad för första gång. Fick fint flyt på körningen idag. Undrar dock, bilderna, var hamnar dom? Alltid kul att se. Synd att det kom regn på slutet, men återkommer gärna till er. Tor på en Gixxer 1000.

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Grymt bra lunch, lite dålig respekt för hur man bör köra om folk i snabba gruppen annars inga större skuggor

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
lite väl mycket high chapparall med för stora grupper.

inte riktigt nöjd med dagen.

Håller med. Stundtals tråkigt klent med omdöme...är klart sned över så mycket missad körtid pga rödflagg (hoppas alla är hela och rena ändock :) ) och monsunregn som dödade eftermiddagen.

Dagen blev inte riktigt som man tänkt sig...man hann inte komma igång riktigt. :(

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller med. Stundtals tråkigt klent med omdöme...är klart sned över så mycket missad körtid pga rödflagg (hoppas alla är hela och rena ändock :) ) och monsunregn som dödade eftermiddagen.

Dagen blev inte riktigt som man tänkt sig...man hann inte komma igång riktigt. :(

Snabb grupp har väl alltid varit synonymt med "röd grupp"? Inget nytt under solen.

Regnet var ju stört. Jag uttalade mig kaxigt med hänvisning till mina 20 år på sjön om att det på sin höjd skulle komma "lite stänk". 5 minuter senare öppnade sig himlen, en timme. Tror jag måste damma av mina metreologiböcker igen, tills dess skyller jag på global uppvärmning ;)

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Tack LMS för en rolig dag som alltid på sviestad! Stor variation mellan hastigheten i de stora grupperna men för 750 spänn tycker jag att det var väl utfört. Bra lunch och trevliga funkisar som höll tiderna, avåkningar är aldrig roliga men det kunde varit värre.
Regnet kunde vi ju varit utan men men... Sverige i ett nötskal...
Tack för idag:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Snabb grupp har väl alltid varit synonymt med "röd grupp"? Inget nytt under solen.

Regnet var ju stört. Jag uttalade mig kaxigt med hänvisning till mina 20 år på sjön om att det på sin höjd skulle komma "lite stänk". 5 minuter senare öppnade sig himlen, en timme. Tror jag måste damma av mina metreologiböcker igen, tills dess skyller jag på global uppvärmning ;)

Haha, ja, det gick svallvågor i depån...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tack alla funkisar o er instruktörer för en väl utförd dag
Synd att det kom regn men man kan ju inte få allt
Ni som körde kom hjärna med synpunkter om denna dag
Tack

Ja , varför trycker man in 30+ åkare i snabb grupp då det stog på hemsidan att max 25 deltagare per grupp ...Känner mig lite blåst faktiskt .

Det va så mkt folk på banan att det ibland gick hojar i nästan hela varvet ..

Bra folk gjorde dagen ändå ok , men klart besviken på att bli blåst på vad jag hoppades dagen skulle bli ...

Och inte förvånandes så händer det olyckor i flera pass som gör att åktiden blev minimal ..

Inte bra att vara för girig ...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...