Heldag på Linköpings motorstadion! ( Två gatgrupper och en licensgrupp)

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Aha, jag bor 23 mil från banan dock. Men jag kanske dyker upp :)
Tack!

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag blev inte bara omkörd på högersidan av start och mål innan esset, även påkörd antagligen för att vederbörande kom på att det inte va någe bra att ligga på omkörning i depåpåfarten och sneddade in i mitt framhjul. Tittade in i vänstern sen smällde det till i högersidan, hann se att den var grön:gråta. Gör förbannat ont att smälla i backen på det viset och totalt onödigt, det fanns plats för 5 hojar i bredd på vänstersidan:mad:

Skönt o höra att det under omständigheterna är bra med dig. Såg lite så där lagom obra ut när man åkte förbi dig. Det minsta man kan göra vid en sån där tabbe när man kör omkull någon är att ta sitt ansvar o lösa dina materiella ting.

Förstår att det inte känns så kul med bana. Jag själv gick omkull för lite mer än en vecka sen. Kalla däck och övermod in i esset, värsta nybörjartabben då jag inte ens hann två varv. Det enda som tog stryk då var hojen och självförtroendet, men det räckte för att jag inte skulle tycka att det känns lika bekvämt att svänga in i kurvor igen som innan. Men det börjar släppa o bli helt som vanlig efter 2 dagar på bana efteråt. Så när du blivit påkörd för att folk inte kan köra om med marginaler så förstår jag att det inte känns så kul med bana. Hoppas du hittar tillbaka till det roliga igen

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är det stenhårt med att man måste ha originalsystem på kvällskörningarna? Har bytt på min men låter knappt högre än original

När det gäller orginalsystem är de stenhårda. Men att hålla utsatta storlekar på grupperna är inte så noga uppenbarligen. Sen kvittar det om du så har ett avgassystem som låter mindre än orginal på hojen. Sett många fått åka hem för att de inte haft orginal på de körningar där det varit ett krav.

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
När det gäller orginalsystem är de stenhårda. Men att hålla utsatta storlekar på grupperna är inte så noga uppenbarligen. Sen kvittar det om du så har ett avgassystem som låter mindre än orginal på hojen. Sett många fått åka hem för att de inte haft orginal på de körningar där det varit ett krav.

Okej, känns lite överdrivet när alla andra ställen har en mätare bara. Får köra andra bandagar istället då

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Är det stenhårt med att man måste ha originalsystem på kvällskörningarna? Har bytt på min men låter knappt högre än original

När de nu har fått till att ljudlampan lyser vid för högt ljud så kommer det bli ändring av det, när de lärt sig förstå hur man ska tolka den röda lampan :)

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr

Jag tror dom flesta förstått din ståndpunkt i frågan. Arrangören har sagt att dom ska ta till sig av kritiken vad mer vill du?

Lägg av häxjakten och var det så illa reklamera och boka aldrig mer körning på lms.

Så trött på gnällspikar som inte har vett att ge sig.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...