GSXR1100R skrev:Helt rätt, RRFA måste formas så att alla som vill rejsa ska få den möjligheten, ....Dela upp gruppvis beroende på vilka tider man sätter som mål, jag spikar in mig på 59:0r så är jag säker på vinst.
Nu får vi inte bli löjliga heller. Målet med roadracing ska vara att åka fort och vi kan inte ställa upp villkor för att "diskvalificera" alla med mer än 125 kubik.
Så som det kördes på Sviestad funkade alldeles utmärkt. Alla fick köra och det var bara Gubbstuff som hamnade lite ikläm om man ser till klass och hoj.
Titta på killarna i R600 och se att det blev precis som avsett. Ett rejs för ALLA, även de som inte kör så himskans fort. Att sen Gubbstuff borde kunna få dispens för att köra R600 anser jag vara självklart men inte så viktigt i sammanhanget -hade det varit fler förare med hade han haft folk at tampas med också.
På banor som Åsen och Knutan kan man sen bunta ihop 600 o 1000 till stor debutant och köra flera heat. Då får man också ordning på grejerna. Man ska inte mekka för mycket med det här...