Hells Angels & Bandidos

Status
Ej öppen för fler svar.

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Jag har alldeles för lite kunskap om någon av grupperingarna för att kunna ha en objektiv ståndpunkt.

Något jag reagerar på är alla snorungar idag som tycker det är ashäftigt med "Gangsta-style" osv. 15-åringar som rånar pensionärer, idioter som "adnan_gangster" osv osv.

Tyvärr får de sin inspiration från att det är lite "hemligt" och häftigt med organisationerna, medlemmarna har en orättfärdigad respekt med sig (respekt är inte samma sak som rädsla) som snorisarna anser vara superhäftigt.
De har sett Gudfadern på tv, lyssnat på Snoop Dogg och försöker hitta ett sätt att känna sig delaktiga och behövda i sanhället. Vart man än tittar idag är det väldigt mycket glorifiering av brottslighet.

Ett sätt är naturligtvis att råna och stjäla så det finns kontanter i fickan som används för att imponera på medmänniskor.

Jag tror att det är på dessa människor vi måste koncentrera oss för det är stor risk att det är de som så småningom blir medlemmar i kriminella organisationer - i vilken beror förmodligen bara på vilken organisation som är på dom först.

I Sverige ser det ut så här idag:
Prostitution ökar
grova våldsbrott ökar
droger ökar
vapen ökar

fler och fler Svenska bolag säljs till utländska företag, fler och fler utländksa företag kommer in på Svenska marknaden med lägre priser ut till kund vilket iofs är bra för oss som handlar där - kortsiktigt - men tyvärr innebär det att mindre butiker och småföretagare går i konkurs vilket i sin tur innebär högre arbetslöshet och ett högre bidragsgivande.

Självklart bidrar det nya utländska företagen till nya arbetsplatser men med de slimmare organisationerna ersätter inte det de förlorade platserna.

Den här utvecklingen går väldigt, väldigt fort. Det ska bli intressant att se hur Sverige ser ut om 20 år. Sätt dig själv ner och titta 20 år tillbaka i tiden och tänk på att förändringar accelererar.

Vi går hela tiden mot ett hårdare klimat. Gissa vilka organisationer som kommer uttnyttja det.

Jag hoppas att jag har fel.

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
Funatic skrev:
Jag har alldeles för lite kunskap om någon av grupperingarna för att kunna ha en objektiv ståndpunkt.

Något jag reagerar på är alla snorungar idag som tycker det är ashäftigt med "Gangsta-style" osv. 15-åringar som rånar pensionärer, idioter som "adnan_gangster" osv osv.

Tyvärr får de sin inspiration från att det är lite "hemligt" och häftigt med organisationerna, medlemmarna har en orättfärdigad respekt med sig (respekt är inte samma sak som rädsla) som snorisarna anser vara superhäftigt.
De har sett Gudfadern på tv, lyssnat på Snoop Dogg och försöker hitta ett sätt att känna sig delaktiga och behövda i sanhället. Vart man än tittar idag är det väldigt mycket glorifiering av brottslighet.

Ett sätt är naturligtvis att råna och stjäla så det finns kontanter i fickan som används för att imponera på medmänniskor.

Jag tror att det är på dessa människor vi måste koncentrera oss för det är stor risk att det är de som så småningom blir medlemmar i kriminella organisationer - i vilken beror förmodligen bara på vilken organisation som är på dom först.

Prostitution ökar
grova våldsbrott ökar
droger ökar
vapen ökar

fler och fler Svenska bolag säljs till utländska företag, fler och fler utländksa företag kommer in på Svenska marknaden med lägre priser ut till kund vilket iofs är bra för oss som handlar där - kortsiktigt - men tyvärr innebär det att mindre butiker och småföretagare går i konkurs vilket i sin tur innebär högre arbetslöshet och ett högre bidragsgivande.

Självklart bidrar det nya utländska företagen till nya arbetsplatser men med de slimmare organisationerna ersätter inte det de förlorade platserna.

Den här utvecklingen går väldigt, väldigt fort. Det ska bli intressant att se hur Sverige ser ut om 20 år. Sätt dig själv ner och titta 20 år tillbaka i tiden och tänk på att förändringar accelererar.

Vi går hela tiden mot ett hårdare klimat. Gissa vilka organisationer som kommer uttnyttja det.

Pessimist

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
HumAnyt skrev:
blev du hotat när du förklarade att du inte hade gjort nån anmälan och inte tänkte göra det heller? och dom kände igen dej? för jag misstänker att det inte var samma medlemar? fattade inte riktigt ditt inlägg, förklara mer ingående om du vill, det enda som har varit riktigt intressant i denna tråd, inte allt tjafs om ledarskap osv...

Vart inte 100% nyckter när jag skrev det. Inte nu heller. :)
Jag unvek i det största att överhuvedtget ha någon personlig kontackt. Vet at jag i ett tidigare post nämt fel år men dett är endrat nu. Vad som hände efter att jag sovit med en brödkavel under huvudkuden under ett ett år var att jag bad en bilsäljares son fungera som en melan hand. Själv pratade jag alldrig med dem efter insidenten. Bad mellan handen ta fram fackta samt vad efeckt det eventuelt kunde ha på min livslängd. Beskedet om att de skulle ta livet av mig var nog enbart för att vara tuffa i sand lådan. Men kul var det inte.

Om ni som skriver, att "om man inte stör dem så bevesvärar de inte er" kan förklara vad jag gjorde för fel vor jag tacksam. :confused:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Funatic skrev:

Prostitution ökar
grova våldsbrott ökar
droger ökar
vapen ökar

Du har nog inte fel men talar du inte om två olika saker? Att se till att ungdomar har en meningsfull fritid och tidigt sätta in åtgärder för ungdomar som hamnat "snett" är ett kollektivt ansvar. Att med kraft bekämpa den organiserade brottsligheten är rättstatens förbannade skyldighet, tex se till att polisen får större befogenheter, att folk kan vittna anonymt mot den här typen av slutna organisationer mm.

Att svenska företag försvinner utomlands kan vi nog inte göra så mkt åt tyvärr. Vi är ett litet land som är enormt beroende av våra exportföretag. Dessa har inte råd att vara dyrare än sina konkurrenter och måste således tillverka där kostnaderna är som lägst och gärna nära sin marknad. Som det ser ut nu och kommer att se ut än mer så stavas detta K-I-N-A.

Vi får helt enkelt hitta på något annat. Vi har klarat det förr: på 70-talet var det Tekoindustrierna,¨på 80-talet varven osv. För många orter blev det ett dråpslag men för ekonomin i stort endast en temorär svacka.

Kinas inträde som ny ekonomisk supermakt är förvisso mer genomgripande men jag tror att det är vettigare att gilla läget istället för leva i drömmen om att vi fortfarande kommer att tillverka bilar i Sverige om 30 år.

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
fazerfun skrev:
Kinas inträde som ny ekonomisk supermakt är förvisso mer genomgripande men jag tror att det är vettigare att gilla läget istället för leva i drömmen om att vi fortfarande kommer att tillverka bilar i Sverige om 30 år.

Idag är Kina ingen "ekonomisk supermakt"!
Kinas ekonomi är relativt sett liten, men den växer väldigt fort och med detta tempot så kommer de att vara väldigt stora om 10-30år....

Vill vi ha något att syssla med här om 30år bör vi däför se till att bli bäst illa kvickt.
Och vi måste begrava den där sosse-mentaliteten som för många har!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
johan.simonsson skrev:
med detta tempot så kommer de att vara väldigt stora om 10-30år....

Ah, den långa linjalens metod

enligt den
så ligger det ett 40 meters lager hästskit på Londons gator idag.
:huvet

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
gthyni skrev:
Ah, den långa linjalens metod

enligt den
så ligger det ett 40 meters lager hästskit på Londons gator idag.
:huvet

Helt riktigt,
det är bara att bryta trenden om man inte gillar var det är på väg....

Att Kina ska bli störst, bäst och vackrast är inget som är skrivet i sten.
Fast just nu ser det faktiskt ut så,
USA och Europa visar ju inte framfötterna direkt.

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Tycker dom bara är allmänt töntiga båda gängen..

Finns ju fan ingen mening med att föra krig.. Tycker man den andre är dum i huvudet så kan man väl hålla det för sig själv... Behöver ju inte låta den allmäna befolkningen få på huvudet för det... Som när det var en skjutning med pansarskott i Helsingborg.. Jävla töntar! :kocko

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
sandstream skrev:
Det där kan väl inte stämma, de är ju bara ett gäng grabbar som gillar att mecka hoj och grilla ihop :rolleyes:

Precis, man ska inte tro på allt man läser! Särskilt inte de som försöker kasta skit på hederligt knegande ("schyssta") individer!

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Blondie skrev:
Tycker dom e helt ok bråka inte med dom så bråkar inte dom med dig!

Samma sak kan man säga om de flesta som sitter på >10 år på Hall, Kumla, Norrköping etc. :rolleyes: :)

Blondie skrev:
vad deras affärer innefattar så drabbas sällan oskyldiga tror jag.

Jag tror tvärtom. Om man tänker ett par led längre, och funderar över vilka som är/blir inblandade i sista leden av olika... "verksamheter", så finns tredje man ofta representerad. Eller hur?

Den som minns slutet av 80- och större delen av 90-talet vet att det inte finns någon - varken myndighet, politiker, lagstiftare, Ragnhild, Tingvall eller annat - som motarbetat motorcyklismen i Sverige lika effektivt som outlaworganisationerna gjorde under den perioden. Både direkt, genom påverkan på befintliga klubbar och organisationer, och indirekt genom badwill hos allmänhet och beslutsfattare.

Där finns också tyvärr en ful skamfläck på SMC, vars centrala styrelse utmärkte sig genom en fantastisk flathet och strutsmentalitet i samhällsdebatten och gentemot länsorganisationerna. Fast det är klart - i Mora fanns ju inga problem... :rolleyes:

Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Farsan hyrde ut en lokal till bandidos för mååånga år sedan, var hur lugnt som helst.. H-A har lokal brevid min förra skola, de var schyssta och man behövde inte vara rädd att ställa hojjen(125an) där, ingen som pilla direkt.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
TheBarone skrev:
Hälsar man hälsar dom tillbaka. Alla jag mött iaf. Har tagit ett par öl med flertalet av dom. Lägger man sig inte i deras affärer så är dom som vem som helst.

kan också bero på att du kör buell..... :hihi

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jissis, nu harr jag läst hela tråden. Det verkar som många är helt verklighetsfrånvarande. Vissa har inte inte en aning om vad dom pratar om.

Vill ni höra något kul?

På 80-talet körde fd presidenten Thomas Möller en Yamaha 125:a DT i ett Mc gäng som hette Pink Roses....

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Zilversurfer skrev:
Jissis, nu harr jag läst hela tråden. Det verkar som många är helt verklighetsfrånvarande. Vissa har inte inte en aning om vad dom pratar om.

Vill ni höra något kul?

På 80-talet körde fd presidenten Thomas Möller en Yamaha 125:a DT i ett Mc gäng som hette Pink Roses....

:hihi en dt är ju grymt outlaw....

Fattar faktiskt inte vad den sån här tråd överhuvudtaget gör på SH... :va kan bara konstatera att många verkar ha en rätt naiv bild av organiserad brottslighet. Läs DN´s artikelserie så får ni garanterat en annan uppfattning än det här "om man inte stör dom så ger de sig inte på oskyldiga"-dravlet....

Härnöante

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
såld
Reko snubbar......

Stötte på några Änglar vid en korvmoj i Härnösand, dom körde naturligtvis HD och jag en R1 men dom var reko och sympatiska. Snackade lite hoj, regn och skit så var det inte mer med det. No hard feelings där inte.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Härnöante skrev:
Stötte på några Änglar vid en korvmoj i Härnösand, dom körde naturligtvis HD och jag en R1 men dom var reko och sympatiska. Snackade lite hoj, regn och skit så var det inte mer med det. No hard feelings där inte.
Jaha? Vad fan skulle de ha gjort då? Sparkat dig i huvudet under dödshot? Man är knappast "reko" bara för att man inte slår ned första bästa kille på en YZF R1.

Dr.Bike

Guest
Nån sa: "om man inte stör dom så ger de sig inte på oskyldiga"

Så... vilka är skyldiga då?
Skyldiga att bli ihjälslagna som underhållning på en fest, med baseballträn.
Vilka är skyldiga till att behöva betala för "beskydd" de inte bett om?
Vilka är överhuvudtaget "skyldiga" att inte våga vittna...

Barnungar!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...