Hells Angels & Bandidos

Status
Ej öppen för fler svar.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
loser skrev:
Cykla inte vilse nu :) . Alla "företag" som kan skaffa sig monopol på sitt affärsområde (Läs kriminella handlingar), kommer att bli framgångsrikt pga att ingen vågar konkurera med dem, pga rädsla för blyförgiftning etc. En ren terrororganisation i grund och botten, lura dig inte till att tro något annat.
Chris Ash skrev:
Japp, MC-gängen står i själva verket enbart för positiva saker, maffian också. De är bra ledare och kompisar som ställer upp för varandra. Ger folk erbjudanden de inte kan motstå och sånt! :tummenupp

...... jag försvarar inte deras verksamhet!

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Är det någon som vågar vara otrevlig mot t.ex. en HA medlem? Jag menar, hur många personer är otrevliga mot en själv när man själv är trevlig mot dem?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bart skrev:
Umgicks med en person som var med i "brödraskapet" (ni vet: god forgives, we don´t) iaf... Han var hur snäll som helst, men när det tände till så TÄNDE det till! Fyfan.. vann några gånger för mycket över han i Tekken, tillslut så barkade det för han och han tyckte vi skull gå ut och göra upp. Och honom vill man verkligen inte bråka med, finns inga som helst spärrar i den skallen. Men jag lyckades lugna honom, och efter ett tag så var det lugnt. Har "lagt" mig många gånger mot honom när vi har spelat biljard.

Låter som en helstabil kille. :kocko

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Chris Ash skrev:
Det är nog dags att folk i denna tråden vaknar upp och kickar igång hjärnverksamheten lite. Vad är det för sorts människor som går med i organisationer där folk mördas och torteras? Är det vanliga helyllekillar som går med i ryska och sicilianska maffian? Är maffian i själva verket också speglingar av samhället "där skit finns överallt"?
Bara för att de inte slår ihjäl er det första de gör då de träffar er så innebär det inte att dessa klubbar är charmknutteklubbarna nummer ett. Att ursäkta våldsdåd med att folk "gjort fel" och "stått i vägen" tyder på närmast förståndshandikapp.

:tummenupp :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kostet78 skrev:
Hells Angels resp Banditos är organisationer som fungerar mycket bra.
Jag vill påstå följ...Om alla företag i Sverige skulle fungera lika bra skulle vi vara flera gånger effektivare än vi är idag... och följden skulle bli att vi skulle ha det mycket bättre i samhället än vad vi har det idag.
Varför det då..?!

Jo...Ledarskap!!

Många av de chefer som anställs i svenska företag idag har inte ett hum om ledarskap. Det är högt utb inom ekonomi och tekniskt inom sitt område... men de saknar det som verkligen skapar ett effektivt företag....Ledarskap.

Det går att förutse i detalj vad som händer när en grupp okända människor möter varandra i tillexempel ett nytt företag. Första dagarna är alla avvaktande och försiktiga...efterhand börjar folk att hitta sin plats i gruppen...det bildas mindre subgrupper...åsikter på verksamheten o chefen...kanske blir nån stackare i gruppen mobbad etc.
Och alla dessa saker som händer är i grunden positiva... men om ingen kan "dra i trådarna", och använda dessa rätt så kommer gruppen i slutändan ödsla 90% av sin energi till dessa problem och tvister.
Vipps har vi skapat ett till företag som bara producerar en bråkdel av den egentliga kapaciteten.

Om chefen kan förutse vad som kommer hända kan han även påverka och använda det som händer till fördel för företaget.

Håller ni med eller är jag ute o cyklar :brinnerup

Du har rätt i en sak: lojalitet och känsla för förtaget kan vara en styrka.

I övrigt tror jag inte du har inte en susning om ledarskap....

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
loser skrev:
Cykla inte vilse nu :) . Alla "företag" som kan skaffa sig monopol på sitt affärsområde (Läs kriminella handlingar), kommer att bli framgångsrikt pga att ingen vågar konkurera med dem, pga rädsla för blyförgiftning etc. En ren terrororganisation i grund och botten, lura dig inte till att tro något annat.
Microsoft :skrämd

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kostet78 skrev:
....det är ju givetvis en överdriven jämnförelse... men visst är HA en mkt väl fungerande organisation(företag). Och de grundläggande i en sådan är Ledarskap!

SS fungerade också mkt bra på sin tid. Hierakiskt, klara mål, kultliknande inslag...och fullt med psykfall och förkrympta människor. Inspirerande eller hur??? :rolleyes: :confused: :va

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag gillar inte det de står för, jag tycker bara det är tråkigt att det ska heta mc-gäng när det verkar handla om nåt helt annat.

Men jag tror inte det jävlas med dig om inte du jävlas med dem.
Men jag skulle inte vilja ha något med dem att göra.

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
fazerfun skrev:
SS fungerade också mkt bra på sin tid. Hierakiskt, klara mål, kultliknande inslag...och fullt med psykfall och förkrympta människor. Inspirerande eller hur??? :rolleyes: :confused: :va

Glöm inte "vi mot dom"-inställningen som toppas med
någon form av uniform.
-SS, vanlig uniform
-HA, skinnvästen m.m.
-Polisen, vanlig uniform
-Lapplisor, företagsuniform

La ni märke till att jag lyckades jämställa SS, HA, Polisen
med några lapplisor :7peta

Grupptillhörighet och gruppsykologi är lite knepigare saker än bara lite
kläder och snack....

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Kriminella mc-gäng är just kriminella och därför inte önskvärt i ett civilicerat samhälle, men det har vi ju inte ändå... :rolleyes:
Jag delade garage med HA´s racetrailer och hade under den tiden iallafall inga problem med inbrott... :tummenupp
Stött på dom några ggr till och aldrig haft problem, men jag är heller inte skyldig dom pengar eller gentjänster, det kan vara dåligt! :fatta!

Fredrik :tomten

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
fazerfun skrev:
Du har rätt i en sak: lojalitet och känsla för förtaget kan vara en styrka.

I övrigt tror jag inte du har inte en susning om ledarskap....

Få höra.... vad är ledarskap??

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
johan.simonsson skrev:
Glöm inte "vi mot dom"-inställningen som toppas med
någon form av uniform.
-SS, vanlig uniform
-HA, skinnvästen m.m.
-Polisen, vanlig uniform
-Lapplisor, företagsuniform

La ni märke till att jag lyckades jämställa SS, HA, Polisen
med några lapplisor :7peta

Grupptillhörighet och gruppsykologi är lite knepigare saker än bara lite
kläder och snack....
Du glömde Sporthojströjan-utanpå-skinnstället-uniformen :hihi

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
En vild gissning: du går fortfarande på universitet/högskola? Då är allt väldigt enkelt i sinnevärlden. Det du beskriver är känt och många är medvetna om det men trots det kan det uppstå motsättningar etc. Att tro att HA m.fl. skulle vara särskilt bra på ledarskap genom hot om våld etc. är rätt naivt. Hur kan du veta att t.ex. HA fungerar bra?

Kostet78 skrev:
Jo...Ledarskap!!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Kostet78 skrev:
.........

För vem fungerar det bra? Vinst=intäkt-kostnader. Dom tjänar säkerligen bra...men tar man då hänsyn till de kostnader de har...eller förorsakar?

Effektivt? Vad är effektivt? Att ett företag tjänar maximalt med pengar? Maximal produktion?

Svåra frågor...måste fundera ett tag till på det här...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kostet78 skrev:
Jag vill påstå följ...Om alla företag i Sverige skulle fungera lika bra skulle vi vara flera gånger effektivare än vi är idag... och följden skulle bli att vi skulle ha det mycket bättre i samhället än vad vi har det idag.
Varför det då..?!

Jo...Ledarskap!!

Många av de chefer som anställs i svenska företag idag har inte ett hum om ledarskap. Det är högt utb inom ekonomi och tekniskt inom sitt område... men de saknar det som verkligen skapar ett effektivt företag....Ledarskap.

Det går att förutse i detalj vad som händer när en grupp okända människor möter varandra i tillexempel ett nytt företag. Första dagarna är alla avvaktande och försiktiga...efterhand börjar folk att hitta sin plats i gruppen...det bildas mindre subgrupper...åsikter på verksamheten o chefen...kanske blir nån stackare i gruppen mobbad etc.
Och alla dessa saker som händer är i grunden positiva... men om ingen kan "dra i trådarna", och använda dessa rätt så kommer gruppen i slutändan ödsla 90% av sin energi till dessa problem och tvister.
Vipps har vi skapat ett till företag som bara producerar en bråkdel av den egentliga kapaciteten.

Om chefen kan förutse vad som kommer hända kan han även påverka och använda det som händer till fördel för företaget.

sdb92248.gif

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag skulle besöka en musikaffär vid slussen (Sthlm) förra året, och då såg jag en vält customhoj precis vid ingången till butiken. Hojåkare som man är tänkte jag åtminstånde välta upp hojen på stödet så den slapp ligga å se ledsen ut, men jag lät bli trots allt.

När jag kom ut efter besöket i butiken såg jag ägaren till hojen med texten BANDIDOS på ryggen... NÅGOT FÖRBANNAD!! SHIT I HELVETE tänkte jag! Fyfan om jag stått där å ställt upp hans hoj medan han kom tillbaka. Han skulle säkert tro på att jag bara ville vara snäll å ställa upp hojen... NAKCSKOTT DIREKCT! :4skrika

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Kostet78 skrev:
Varför det då..?!

Jo...Ledarskap!!

Jag har oxå gått UGL-kurser...
Skillnaden är väl att en chef tillsätts av företagsledningen, presidenten i nåt av dom här gängen väljs av medlemmar som har "rösträtt", (troligtvis de mer ärrade herrarna). Sen är det ju en sak till.. en bra ledare låter ju processen ha sin gång med mindre styrning om det börjar braka iväg, medan dom här org. har ett mer handfast sätt att styra folk om man utrycker det så... Finns ju ett praktexempel i Tyskland 1936-45.. "Är du inte med oss, så är du emot oss"-stuket..

Missförstå mig inte, jag hajar hur du tänker(tror jag) :) , men det är ju så mycket mer oxå; fråga tjejerna på din arbetsplats, om det finns några, om vad dom skulle tycka om att bli kallade för "får" och i stort sett vara var mans egendom..totalt utan rättigheter.. Schyman sätter väl rödtjutet i halsen nu.. :tungan

Får nog säga att du cyklar den den här gången enl. min mening, men vaddå, man kan ju inte lyckas jämt heller!?.. :tummenupp

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Både HA och LA Bandisos är ju varje år på High Chaparall Swedish Bike meet...
Där har jag varit inne i Ha:s disco tält hur trevliga som helst men jag skulle inte villja vara skyldig dem pengar eller börja bråka med något av gängen tror de skule mosa en totalt....

///Micke

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...