Hells Angels & Bandidos

Status
Ej öppen för fler svar.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Polisen i de länder där HA är etablerade försöker ju konstant få klubbmedlemmarna bakom lås och bom, men de brukar inte lyckas. Klart det finns grovt kriminella inom dessa klubbar precis som det finns det i övriga samhället med, men det som kännetecknar medlemmarna är ju tron på ett annat samhälle. De vill inte foga sig inom de ramar som samhället har, utan skipar egen rättvisa. De tar sina straff, därmed inte sagt att jag tycker att det är rätt att inte följa lagen. En medlem i HA eller Bandidos skulle aldrig nånsin oprovocerat slå dig på käften på krogen eller råna dig, om du pissar på deras hoj eller bråkar med deras klubbröder säger det ju sig sjävlt att de reagerar. I gemen är de vanliga killar, schyssta och hjälpsamma. Jag tänker inte försvara folk som begår brott, men ofta har man svårt att få ett jobb om man är medlem i liknande klubbar, polisen tycker om att ringa arbetsgivare och tipsa om vad folk har för märke på västen, därav att många kör eget. Finns säkert de som rånar banker och bedriver torpedverksamhet eller säljer droger med, precis som det finns i övrigt, men min bestämda uppfattning är att det är häng-klubbarna som vill visa sig duktiga och kanske tar lite skitjobb. Många icke HA lever nog på HAs rykte och kan driva in skulder och liknande genom att ha väst med ryggmärke. På något sätt så tycker jag att det borde ske fler gripanden och fällande domar om nu alla HA-medlemmar var så kriminella som en del stollar inom polisväsendet och politiken påstår.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Ska du gå med så var säker på att du inte kommer att gå ur, ...då blir det vinkelslipen. Denna snubben avlivades &så om jag inte minns fel.

I övrigt håller jag med Chris Ash, ..& lite till.

Bifogat

• NYHETER-27s15-slipad-91.jpg
    NYHETER-27s15-slipad-91.jpg
    4.1 KB · Visningar: 9,292

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
MartinGOT skrev:
hmm de e sant men många har bygg firmor o dylikt..... nä nog om detta men hmm de har väl en "fund" som man bidrar till varje månad som medlem? de har alla andra gäng formodar ett så stort gäng som 81 o b har det :tomten nog om detta i denna tråden....fråga ngn när du/ni ser dem vet ja :tummenupp

Mmmm, de har byggfirmor och dylikt.

En lirare inte så långt härifrån har tydligen inte pröjsat eller tvistat om ett jobb de har gjort. Han fick en liten flaska bensin inkastat i garaget.

Så kan det gå.. man blåser inte fel personer.

Reb0

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Mycket är propaganda från myndigheterna också. De jag träffat är schyssta.

Scrub

Guest
Jag har några av dom som kunder på macken där jag jobbar.
Mot mig är dom skittrevliga aldrig några som helst problem.
Jag har hyrt ut flertalet bilar till dom, aldrig några problem.

Kan även tillägga att min storebror driver en guldimport, han hade jämt inbrottsförsök förr. Nu hyr han ut en del av sin lokal till ett "undergäng" och har inte haft ett enda inbrottsförsök sen dess!
Killarna ringer till brorsan direkt när de ser något misstänkt!

Så mina erfarenheter är bara bra!

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Zoidberg skrev:
Ska du gå med så var säker på att du inte kommer att gå ur, ...då blir det vinkelslipen. Denna snubben avlivades &så om jag inte minns fel.

Att gå ur innebär inte vinkelslip. Man kan fortfarande umgås med klubben fast man gått ur, innebär bara att man inte har nån insyn i klubbens verksamheter.

Utesluten i bad standing däremot är nåt annat, då har man gjort fel och detta får konsekvenser.

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
håkan skrev:
ungefär som inkasso och andra liknande verksamheter
:hihi

HA har ett helt lagligt inkassoföretag. Vad jag har hört har de ganska bra statistik på andel indrivna fordringar.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har gjort något jobb åt nån från Red Devils, och klubbar enligt sverige modellen med godkänt namn etc.
Har aldrig varit några problem eller så, träffar man dom på stan eller krogen så är det dom som hejar först osv jao vad ska man säga vanliga killar.
Dock kanske man inte ska försöka blåsa dom som sagt.
Dock så lönar det sig att hjälpa dom för skulle man behöva hjälp så ställer dom upp.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Lägg till knark och människohandel...

Killarna i Stockholms juggemaffia är också trevliga killar ... faktiskt,
men jag undviker deras sällskap likafullt.

jimmyroquai

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
MV Agusta Brutale 750S 2005
Haha, hela högen här låter som när de i tidningen just intervjuat en granne till någon som just blivit haffad för att haft ihjäl 18 personer: "Man märkte ingenting, han verkade vara en helt vanlig schyst kille!"

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Chris Ash skrev:
Tja, skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel etc etc. I övrigt är de säkert jättesnälla :3freak
du har en poäng där hörru! :tummenupp
... :rofl :rofl :rofl

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
jimmyroquai skrev:
Haha, hela högen här låter som när de i tidningen just intervjuat en granne till någon som just blivit haffad för att haft ihjäl 18 personer: "Man märkte ingenting, han verkade vara en helt vanlig schyst kille!"

Det mesta är så....

Att sitta brevid en vårbrasa är både varmt och mysigt,
men att sitta i den är inte skoj.

Att snacka med HA är säkert trevligt,
men att stå ivägen är olämpligt.

Å andra sidan kan det vara trevligt att tala med polisen också,
men att stå ivägen för polisen är olämpligt....

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Zoidberg skrev:

I övrigt håller jag med Chris Ash, ..& lite till.
fräscht :zpy

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
De flesta är precis som oss andra, människor. Shyssta mot de som är shyssta mot dem. Alla kan inte va lika shyssta o trevliga varje dag, de kan inte vi heller? Krävs nog en hel del för att de ska göra något otrevligt mot dig. Finns folk som än lever idag trots att de spöat upp ett par medlemmar på uteställena. Har nog rätt stor betydelse vem du bråkar med också och jag tror även de tar hänsyn till om det är du som provocerar eller de själva. Men som sagt tidigare var glad och shysst så smittar du av dig på omgivningen i nästan alla fall. :)

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
Jag umgås med ett par stycken som är med i HA. Helt shyssta grabbar. Dom är vad jag vet inte inblandade i "affärs verksamheten". Utan är vanliga grabbar med jobb. Alla är inte gangsters som är med. Lite "tuffare" kanske men inte gangsters. en av dom åker faktiskt FZR 1000 också och en annan åker Buell förutom HD med aphängare.

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
När farsan var och knallade runt med sina gubbers på bikemeet så kom dom till slut fram till Hells angels tält (dom har en stor ingång med flaggor och såntdär röd/vitt plaststaket runt sitt område).. farsan som fått i sig lite frågade "vakterna" ,som stog vid ingången, om han fick komma in.. Vakten svarade såklart NEJ, och spände musklerna en aning. farsan säger då "men ni har ju bara ett plaststaket runt, det är ju bara att hoppa över... Vakten: "prova så får du se vad som händer" :D

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
JiMpA skrev:
När farsan var och knallade runt med sina gubbers på bikemeet så kom dom till slut fram till Hells angels tält (dom har en stor ingång med flaggor och såntdär röd/vitt plaststaket runt sitt område).. farsan som fått i sig lite frågade "vakterna" ,som stog vid ingången, om han fick komma in.. Vakten svarade såklart NEJ, och spände musklerna en aning. farsan säger då "men ni har ju bara ett plaststaket runt, det är ju bara att hoppa över... Vakten: "prova så får du se vad som händer" :D

:hihi
Ja vad jag hört så minskar inbrotten rejält när HA flyttar in i nåt område.
Dom har (hade?) en butik på Ringvägen i Sthlm som dom tydligen inte ens brydde sig om att låsa om dom gick på lunch.
Detta kan ju nu vara rykten men inte fan törs man göra inbrott hos dem. :brinnerup

Jag handlade ett par träningsbrallor där för ett par år sen. Av alla ställen...
Trevlig service var de men dom va även snabba att passa på att ge mig massa klistermärken med budskapet "stöd våra kamrater i fängelse" typ.

/M

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...